1.062.617

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A minőségi színvonal a vendéglátásban

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Novorg Kerszi Munkaszervező Leányvállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 116 oldal
Sorozatcím: Merre tart az idegenforgalom és a vendéglátás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-02-5046-20
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Napjainkban sokan és sok helyen ostorozzák - s nem egészen alaptalanul - vendéglátásunk színvonalát. Ez ellen sürgősen tenni kell valamit! Az első lépéseket mindenekelőtt, nekünk, vendéglátósoknak... Tovább

Előszó

Napjainkban sokan és sok helyen ostorozzák - s nem egészen alaptalanul - vendéglátásunk színvonalát. Ez ellen sürgősen tenni kell valamit! Az első lépéseket mindenekelőtt, nekünk, vendéglátósoknak kell megtennünk, ami nem lehet más, minthogy a vendéglátás minden területén minőségi munkát kell végezni, illetve végeztetni.
A "színvonal" kifejezés többszörösen összetett fogalom. Általában vizsgálva a szó etimológiai értelmét megállapítható, hogy valaminek bizonyos adottságokhoz, körülményekhez, feltételekhez, előírásokhoz, elvárásokhoz viszonyított állapotát, illetve minőségét értjük alatta. Ennek megfelelően a vendéglátásban az üzleti munka /tevékenység/ színvonalát a következőképpen fogalmazhatjuk meg: adott vendéglátó egységben való tartózkodás alatt a vendégre ható benyomások összessége az üzlet személyi és tárgyi feltételei minőségének hatására.
A vendég az üzletben szerzett tapasztalatait, benyomásait, előzetes elvárásaival, igényeivel veti össze, illetve ezeket egymáshoz viszonyítva alkot véleményt a kérdéses egység üzemeltetési színvonaláról.
A vendég tapasztalatától függően nem jön többet, vágy törzsvendéggé válik. A törzsvendégek megelégedettségéből, elismerő dicséretéből verbuválódik, növekszik a színvonalas vendéglátást nyújtó üzletek vendégköre. Vissza

Tartalom

Előszó 3
A színvonal megteremtése a vendéglátásban 5
A színvonaltartás célja a vendéglátásban 6
A színvonal a munkatársaknál kezdődik 5
A színvonal minőségi szimbólumai a vendéglátásban 8
A színvonalas felszolgálás fő tényezői 9
A színvonalas magatartás fő tényezői 10
A színvonal minőségi részleteinek meghatározása 12
Milyen üzleti színvonala, minőségi stílusa? 13
A színvonalas üzleti légkör kialakításáért 17
A színvonalas irányitás 18
Termékismeret és értékesítéstechnika 19
Értékesítési készségek 20
Értékesítési hibák a vendéglátásban 20
Értékesítés ellenőrzés - értékesítési mutatószámok 21
Korszerű értékesítési módszerek 24
A forgalomnövelés és a színvonal minőségjavításának főbb eszközei 28
Az ételek anyagfelhasználásának optimalizálása 35
Étlapellenőrző ellenőrzés a vendéglátásban 43
Új ételek szerepeltetése az étlapon 43
Az étlap felülvizsgálata 44
A versenytárs tevékenységének elemzése a vendéglátásban 51
Ellenőrzési lista a konkurrencia-elemzéshez 52
A konyha, az edénykörforgás, az edénymosogatás szervezése és ellenőrzése 55
Konyhafelszerelés és készülékek beállítása 58
Az éttermi konyhák alapfelszerelése (berendezése) 58
Az éttermi konyhák felülvizsgálata 59
A fehér mosogató szervezése és felszerelése 65
Az elkerülhető költségek és az elkerülhető problémák 68
Optimális edényzet-körforgás 69
Higiéniai előírások a vendéglátó helyeken 71
Egészségügyi berendezések ellenőrzése 78
A vendégek mint üzleti tanácsadók 82
Az értékesítő tevékenység értékelése (ellenőrző listája) a vendéglőben 83
Nyitás előtti ellenőrzés 88
REKLÁM A SZÁLLODA- ÉS VENDÉGLÁTÓIPARBAN 91
Vizuális reklámok 91
A szálloda- és vendéglátóipari reklám szempontjai 92
Public relations 96
A sajtóval és a hírközlőkkel kialakított kapcsolat ápolása 98
Public relations akciók 100
Az ideális szállodai és vendéglői prospektus 101
Felhasznált irodalom 112
A NOVORG kiadványai 113
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem