1.066.801

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A minőségbiztosítás filozófiája (dedikált példány)

A minőségügy filozófiája - érték-erkölcs-minőség-versenyképesség-kiválóság

Szerző
Budapest
Kiadó: Jel Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 281 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-9318-87-6
Megjegyzés: Az egyik szerző, Veress Gábor által dedikált példány. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az elmúlt időszak általános - gazdasági, társadalmi - negatív tapasztalatai erőteljesen rányomták bélyegüket a minőségügy helyzetére. Az emberek kiábrándultak, reménytelenek, nem bíznak a tényleges "jobb-ulás" lehetőségében.
Miért érdemes minőségről beszélni? Azért, mert a minőség nem lehet egyszerűen a fogyasztó-termelő viszony eredménye, hiszen ebben a relációban az esetek többségében nagyobb szerepe van az árnak, mint a minőségnek. Látszólag tehát kulcskérdés, hogy fizetőképes-e a fogyasztó. Tudnunk kell azonban azt is, hogy a minőség szeretete nemcsak a fizetőképességtől, hanem a fogyasztói kultúrától is függ, mivel a minőség igénye értéket is teremt. Kérdés, mennyiben hajlandó-e az egyén áldozatot hozni azért, hogy élhetőbb legyen a környezete, erősebb a nemzeti gazdasága. Hajlandó-e a termelő megérteni, hogy az ember nem eszköz, hanem cél, továbbá, hogy ez nemcsak rá mint termelőre, hanem minden emberre (még a munkásra is) vonatkozik.
A gazdaság, az egyéni és kollektív jólét... Tovább

Fülszöveg

Az elmúlt időszak általános - gazdasági, társadalmi - negatív tapasztalatai erőteljesen rányomták bélyegüket a minőségügy helyzetére. Az emberek kiábrándultak, reménytelenek, nem bíznak a tényleges "jobb-ulás" lehetőségében.
Miért érdemes minőségről beszélni? Azért, mert a minőség nem lehet egyszerűen a fogyasztó-termelő viszony eredménye, hiszen ebben a relációban az esetek többségében nagyobb szerepe van az árnak, mint a minőségnek. Látszólag tehát kulcskérdés, hogy fizetőképes-e a fogyasztó. Tudnunk kell azonban azt is, hogy a minőség szeretete nemcsak a fizetőképességtől, hanem a fogyasztói kultúrától is függ, mivel a minőség igénye értéket is teremt. Kérdés, mennyiben hajlandó-e az egyén áldozatot hozni azért, hogy élhetőbb legyen a környezete, erősebb a nemzeti gazdasága. Hajlandó-e a termelő megérteni, hogy az ember nem eszköz, hanem cél, továbbá, hogy ez nemcsak rá mint termelőre, hanem minden emberre (még a munkásra is) vonatkozik.
A gazdaság, az egyéni és kollektív jólét szempontjából egyáltalán nem mindegy tehát, hogy egy adott közösség mit tekint minőségnek, és milyen áldozatokat hajlandó hozni a minőségért. Áldozatok nélkül ugyanis nem lehet eredményeket sem elérni.
Jelen munka az érték, erkölcs, minőség, versenyképesség, kiválóság fogalmai köré épül. Vissza

Tartalom

Bevezetés (Birher Nándor) 9
Az értékteremtő minőségügy - a minőségtudomány alapjai (Veress Gábor) 11
Bevezető 11
A minőségügy jelentősége 11
A minőségtudomány kialakulása 16
A minőségtudomány alapelvei 17
A szerző megjegyzései 19
Irodalom a bevezetőhöz 20
A minőség és a minőségügy értelmezése 24
A minőségügy alapfogalma: a piaci igénykielégítési folyamat 24
Az igénykielégítési folyamat minősége: az érdekelteknek átadott érték 46
A minőségügy: a minőség állami és vállalati szintű szabályozása 62
Irodalom az I. fejezethez 65
Makrominőségügy: a minőség állami-nemzeti szabályozása 66
Bevezetés: az állam szerepe a minőségügyben 66
Az állami-nemzeti minőségügyi szabályozási rendszer 72
A minőségügyi igazságszolgáltatási rendszer 76
A műszaki jogi szabályozási rendszer 81
A serkentő-támogató minőségügyi szabályozási rendszer 86
A minőségügyi szervezetek hatása a minőségügyre 88
Irodalom a II. fejezethez 90
Mikrominőségügy: a minőség vállalati-intézményi szabályozása 92
A vállalati-intézményi tevékenységek minőségének szabályozása 92
A vállalati minőségmenedzsment-rendszer modellek 117
A vállalati-intézményi (minőségügyi) kiválóság becslése 127
Irodalom a III. fejezethez 130
A minőségügy társadalmi hatása 132
A piaci minőségügy általánosítása 132
Társadalmi felelősségünk 136
Irodalom a IV. fejezethez 140
Minőségügy-elmélet (Birher Nándor) 141
Bevezetés 141
A minőségügy alapfogalmai és értelmezési horizontjai 142
A minőségügy alapfogalmainak bevezető értelmezése 146
A minőségügy filozófiájának gyakorlati következményei 150
A minőségügy és a jogrendszer kapcsolódási pontjai 151
A minőségügy alapja a minőség mint tanítható valóság 155
Értékek 157
A minőség fogalmának bölcseleti alakulása 161
Ókor 162
Középkor 169
Reneszánsz 170
Modern kor 171
Klasszikus német filozófia 175
XIX. századi filozófia 178
XIX. század vége, XX. század 181
A minőségügyi problematika hermeneutikai értelmezése 187
A képzés szerepe a minőségügyben 188
A természettudományos megismerési mód következményei 192
A tudományos kifejezés mai jelrendszere 194
A minőség(ügy) főbb paradigmatikus rendszerei 199
A középkori minőségfelfogás 200
A reneszánsz új minőségszemlélete 204
A felvilágosodás 205
A tulajdonképpeni minőségbiztosítás kialakulása 207
Kitekintés - A fogyasztóvédelem szabályozása 213
A minőségbiztosítás rendszerének mai helyzete 216
Egy új paradigmatikus rendszer lehetősége 225
Az értékteremtő minőségügy társadalmi jelentősége 240
Összegzés 244
Felhasznált irodalom 246
A társadalmi minőség koncepciója (Nyilas Mihály) 249
A szociális dimenzió erősödése az Európai Unióban és az európai szociális modell 249
Az Európai Alapítvány a Társadalmi Minőségért (European Foundation on Social Quality, EFSQ) 254
A társadalmi minőség elmélete 256
Európai hálózat a társadalmi minőség indikátorainak kutatására 268
Irodalom 279
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem