1.060.331

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A minőség kora

Bevezetés az iskolai minőségbiztosítás gyakorlatába

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Raabe Klett Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 228 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9194-27-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kinek is szól könyvünk? Elsősorban azoknak az intézményvezetőknek, pedagógusoknak, helyi és országos oktatásirányítóknak és pedagógiai szakembereknek, akik úgy érzik, hogy a hagyományos iskolai... Tovább

Előszó

Kinek is szól könyvünk? Elsősorban azoknak az intézményvezetőknek, pedagógusoknak, helyi és országos oktatásirányítóknak és pedagógiai szakembereknek, akik úgy érzik, hogy a hagyományos iskolai működés nem ad választ számos szakmai kérdésükre. Azoknak, akik a 80-as és 90-es évek fontos változásain és divatos vitáin már keresztülküzdötték magukat, és most végre olyan dolgokkal akarnak foglalkozni, melyek az iskolafelhasználó diákok, szülők, fenntartók szolgálatáról szólnak.
E könyv olvasásakor azok a kutatók is megszólíttatnak, akik felismerték a minőségről való gondolkodás szükségszerűségét, és keresik azokat az érintkezési pontokat, melyek az új elgondolásokat összekapcsolhatják a hazai pedagógiai hagyományokkal. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
A minőségközpontú gondolkodás térnyerése11
A metaforáktól a fogalomhasználatáig11
Minőségügyi hagyományok16
Mi a minőség?22
A minőség meghatározásai24
A minőség iránti érdeklődés26
Az intézményi működés belső átalakulása31
Néhány megfigyelés31
A hagyományos pedagógusszerepek átalakulása36
Vissza az intézményhez41
Az oktatás vevőkörének átalakulása45
Az intézményfenntartói működés átalakulása55
A kormányzati szint mint megrendelő és vevő61
Az állam kivonul: a szabad oktatásügy kialakulása61
A kormányzat bevonul: az értékelő kormányzat felemelkedése63
Minőségügyi alapfogalmak és alaptevékenységek65
A fogalmak használatáról65
A minőség66
Vevők szerinti minőségfajták70
Még egyszer a vevőkről76
Minőségfajták az időben86
A termék89
A minőségre törekvés technikái95
Minőségre törekvés az időben95
A minőségbiztosítás és a szervezetfejlesztés közötti különbség: a minőségi kultúra 103
A minőségbiztosítás és a szervezetfejlesztés közötti különbség: a folyamatszabályozás106
A ma használatos minőségbiztosítási és minőségirányítási technikák114
A hőskor: Deming és a TQM kezdetei116
A hőskor: az ISO-szabványcsalád kialakulása és kiterjedése125
A minőségügy kiterjedése134
A minőségirányítás alkalmazási szintjei141
A szintekről általában141
A programszintű minőségirányítás145
Az intézményszintű minőségirányítás152
A településszintű minőségirányítás155
A térségi szintű minőségirányítás161
Országos minőségirányítás166
Az intézményi minőségirányítás gyakorlata173
A rendszerépítés előkészítése173
A szakmai munka megragadása: a kulcsfolyamatok175
Minőségi körök179
Minőségpolitika180
A települési szintű minőségirányítás gyakorlata183
A települési szintű minőségirányítás kiépítésének szakaszai183
A kulcsfolyamatok186
A minőségi körök191
A minőségi körök munkájának intézményi támogatása195
A minőségi körök munkájának elindítása195
A vezető céljai198
A minőségi körök munkájának támogatása202
A minőségi körök "lelkivilága"209
A minőségi körök munkájának ellenőrzése210
A minőségi körök munkája217
A siker jelei221
A minőségirányítás sikeressége221
A minőségügyi kultúra224
Utószó227
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem