1.060.604

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A minőség információrendszerének tervezése, szervezése

Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Budapesti Műszaki Egyetem
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 100 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-431-785-5
Megjegyzés: Kézirat. A könyv tankönyvi száma: 5344.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kiváló minőségű, s ezért keresett termékek nem a véletlen művei. Azokat tudatosan megtervezik, minőségüket a kívánt szintre fejlesztik, gyártásukat, értékesítésüket szervezetten végzik, stb. A... Tovább

Előszó

A kiváló minőségű, s ezért keresett termékek nem a véletlen művei. Azokat tudatosan megtervezik, minőségüket a kívánt szintre fejlesztik, gyártásukat, értékesítésüket szervezetten végzik, stb. A gazdasági fejlődés bevált útjai közül a minőségtervezés és minőségszabályozás kitüntetett figyelmet érdemel, gyakorlati példái igen meggyőzőek és szemléletesek. Széle körben sajnos még mindig nem elegen ismerik fel, hogy e teendők valóban jelentős, kitüntetett cselekvési arányok, kiváló előbbrelépési lehetőségek. Az őket megalapozó, a hozzájuk kapcsolódó minőség információs rendszer eredményesen segíti, hogy a minőség napjainkban a termékek eladhatóságának döntő tényezője legyen, létkérdéssé váljon.
Ennek érdekében létre és alkalmaznak korszerű minőség információs rendszereket. A vállalatoknál, a társaságokban, a gazdálkodó egységekben tevékenységüknek és céljaiknak megfelelő jó információs rendszereket alakítanak ki, működtetik, s szükség esetén tovább fejlesztik azokat, és szolgáltatott eredményeikre alapozva hoznak az illetékesek helyes döntéseket, tartanak lépést - sőt lépéselőnyt - a követelményekkel. Az igényes és dinamikus vezetésnek mindig konkrét információs igénye van, mely az általuk vezetett rendszerre, annak folyamataira és környezetére egyaránt kiterjed. Ráadásul a jól kialakított és működtetett információs rendszer különösen akkor kínál jelentős előnyöket, ha adatai nemcsak a múltra, hanem a jelenre, sőt egyre inkább a jövőben bekövetkező eseményekre, változásokra, azok megbízható előrebecslésére vonatkoznak. Vissza

Tartalom

Bevezető1
Az információs rendszer szerepe a vállalatok életében3
A minőséginformációk újkeletű megbecsülése4
Az információra vonatkozó alapfogalmak, elemek8
Az információk felosztása11
Adatok szerzése, feldolgozása és rendelkezésre állítása13
Az információk megszerzése14
Az információk feldolgozása17
Az információk rendelkezésre állítása23
A vállalati szervezeti felépítés és kapcsolatrendszere25
A meglévő információrendszer feltérképezése, az új rendszer tervezése és kiépítése29
Helyzetfelmérés29
A létrehozandó rendszertől elvárt követelmények32
Rendszercélok és követelmények kialakítása. Az új rendszer tervezése36
Az információs rendszer konkrét célkitűzései37
A rendszer kiépítése (A rendszerkialakítás lépései)41
A minőséginformáció területei51
A minőségfejlesztés információi51
A minőségtervezés információi52
A minőségbiztosítás információi57
Az auditálás információi59
Dokumentálás, archiválás61
Az információrendszer néhány fontosabb eszköze63
Ellenőrzőkártyák az információrendszerben63
Folyamatképesség vizsgálatok74
LORENZ Pareto és Ishikawa ábrázolásmód76
Minőségköltségek80
Gyakorlati megoldások, példák84
A BB minőséginformáció-rendszere84
A Kanyó-féle minőségfa88
Az információszolgáltatás eredményeinek tálalása92
Irodalom99
Mellékletek102

Dr. Kanyó Gyula

Dr. Kanyó Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Kanyó Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem