1.066.739

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A mezőgazdasági gyakorlati foglalkozás tanításmódszertana

Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 304 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi szám: J 11-530. Megjelent 717 példányban. 63 fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó .........................................................3
A MEZŐGAZDASÁGI GYAKORLATI FOGLALKOZÁS KIALAKULÁSÁNAK TÖRTÉNETI ÁTTEKINTÉSE ...... 5
1. A technika és a társadalom fejlődésének szerepe a munkaiskola kialakulásában ...5
2. A mezőgazdasági foglalkozás tanításának fejlődése a Szovjetunióban és jelentősége a szocialista államok oktatásában ........................................................6
3. A mezőgazdasági gyakorlati foglalkozás tanításának szerepe és helyzete hazánkban.......7
A MEZŐGAZDASÁGI GYAKORLATI FOGLALKOZÁS HELYE AZ ÁLTALÁNOS ISKOLA OKTATÁSI ÉS NEVELÉSI RENDSZERÉBEN .......................................9
1. A gyakorlati foglalkozás helye és jelentőségé ....... 9
2. A gyakorlati foglalkozás nevelési célkitűzéseinek elemzése a Tanterv alapján .....10
3. A gyakorlati foglalkozás kapcsolata a szaktudománnyal és más tárgyakkal.........12
A GYAKORLATI FOGLALKOZÁS TANTÁRGYI FELADATAI ..................................14
1. Feladatok az ismeretnyújtás, a jártasságok kialakítása és a készségfejlesztés terén ...14
2. A manuális készségek fejlesztése a munkafogások és a műveleti tevékenységek folyamán...........................15
3. A növénytermesztési-kertészeti ismeretek és gyakorlatok feladatai......16
4. A kisállattenyésztési ismeretek és gyakorlatok feladatai ................ 16
5. Műszaki ismeretek és gyakorlatok feladatai......17
6. Háztartási ismeretek és gyakorlatok feladatai......17
A TANTERV ELEMZÉSE ...........................................19
1. A Tanterv szerkezeti felosztása és tagozódása . 20
2. A Tanterv tartalmi ismertetése ..........21
A TANTERV ANYAGÁNAK TEMATIKUS FELDOLGOZÁSA ........................28
A tanmenetkészítés elemei, formái, követelményei és problémái .......................... 29
A tanmenetkészítés elvének, formájának és módszereinek konkrét példákon és részleteken történő bemutatása....... 35
I A GYAKORLATI FOGLALKOZÁS MÓDSZEREI.... 48
1. A foglalkozások módszereinek sajátosságai .... 48
2. Az egyes módszerek ismertetése........... 49
a) A beszélgetés, magyarázat, elbeszélés és leírás ...........................49
b) Bemutatás.............................51
c) A tanulók termelési kísérletei ............59
d) A gyakorlati munkák.........................60
e) A gyakorlati munkák szervezeti formái.... 67
f) Üzemlátogatás, határszemle...................69
g) Ügyeletesek, felelősök rendszere, a szervezés elvei és feladatai ..................70
h) Az eszközök, szerszámok, gépek használatának módszerei .................71
i) Karbantartási munkák és az egyszerű akadályok elhárításának módszere 73
j) Az ismeretek, jártasságok és a készség szint ellenőrzésének módszerei ...... 76
k) A munkanapló vezetésének módszerei ......... 78
1) A kiállítások tervezésének és összeállításának módszere 82
3. A módszerekkel kapcsolatos általános követelmények 84
a) A növénytermesztési-kertészeti és kisállattenyésztési ismeretek és gyakorlatok keretében alkalmazott módszer ............. 84
b) A műszaki ismeretek és gyakorlatok területét alkalmazott módszerek 84
c) A háztartási ismeretek és gyakorlatok területén alkalmazott módszerek 85
d) A foglalkozás szervezésével kapcsolatos feladatok ....................85
A GYAKORLATI FOGLALKOZÁS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FELTÉTELEI................92
1. A személyi feltételek............................ 92
2. Tárgyi feltételek.....................................95
3. Egyéb feltételek,................................ 111
A MEZŐGAZDASÁGI GYAKORLATI FOGLALKOZÁSOK FOGLALKOZÁSI TÍPUSAI......114
a) Az egyes munkanemeket bevezető foglalkozás.. 116
b) Az új ismeretek nyújtására és az új műveletek alkalmazására szánt foglalkozás...117
c) A műveletek gyakorlására illetve a jártasságok
fejlesztésére szánt foglalkozás ...............H9
d) A jártasságok ellenőrzésére szánt foglalkozás . 120
e) Az eszközök, gépek karbantartására szánt foglalkozás .............. 122
f) A nagyüzemi szemlélet kialakítására szánt foglalkozás ................................... l2
g) Rendszerezés és általánosítás az önálló tanulómunkák eredményeinek kollektív elemzése alapján ......................................................124
h) Ügyeleti rendszer alapján végzett foglalkozások .......................126
A TANÁR FELKÉSZÜLÉSE A GYAKORLATI FOGLALKOZÁSOKRA................................128
1. A tematikus tervezés........................................128
2. A foglalkozások feladatainak meghatározása..........129
3. A foglalkozáshoz szükséges anyagok és segédeszközök tervezése ..................130
4. A munkafolyamatok műveleti elemzése ......... 132
5. A foglalkozások logikai és szerkezeti felépítése .. 143
6. Az alternatív tervezés jelentősége, fontossága és módja ................145
A FOGLALKOZÁSI TERVEK ELKÉSZÍTÉSE ........ 147
1. A tervezet elkészítésének elvei és követelményei 147
2. Formai és tartalmi követelmények ...............150
A FOGLALKOZÁSOK VEZETÉSE................ 178
1. A foglalkozás előkészületei .................. 178
2. A foglalkozások szervezése .......................179
3. A foglalkozás vezetése ........................ 183
A FOGLALKOZÁSOK ELEMZÉSE ................ 185
A TANULÓK MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ......................................192
1. Az értékelés szempontjai és módjai...........192
2. Az értékelést befolyásoló tényezők ..............194
A FOGLALKOZÁSOK EGÉSZSÉGÜGYI VONATKOZÁSAI ÉS KÖVETELMÉNYEI ..........195
1. A mezőgazdasági foglalkozás hatása a fejlődő szervezetre..................195
2. A foglalkozások órarendi elhelyezésének egészségügyi problémái ............... 201
A FOGLALKOZÁSOK KÉPZŐ ÉS NEVELŐ HATÁSA
1. A politechnikai nevelés .............. 204
2. Az értelmi nevelés ...................................205
3. Erkölcsi nevelés .............................208
4. Esztétikai nevelés .......... 211
5. Testi nevelés ....................................................213
A TANÁR ADMINISZTRATÍV TEENDŐI.............. 215
A KIÁLLÍTÁSOK JELENTŐSÉGE ÉS SZERVEZÉSE ... 220
FÜGGELÉK ....................................... 223
Tanterv és Utasítás 5-8 osztályig ........225
A mezőgazdasági ismeretek és gyakorlatok felszerelés- és fogyóanyag szükséglete az általános iskola 5-8 osztályban ...................................... 247
A GYAKORLATI FOGLALKOZÁS TANÁRI SEGÉDESZKÖZEI.................263
Könyvek .................265
Folyóiratok :....................................... 265
Szemléltető eszközök....................265
Iskolai oktatófilmek a mezőgazdaság köréből ..........266
Jogszabálymutató ....................271
Felhasznált irodalom......295

Mihály Endre

Mihály Endre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Mihály Endre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem