1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A menedzsment forradalma: A Google-modell

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Typotex Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 248 oldal
Sorozatcím: Edition 2.0
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-279-151-7
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Stanfordból jöttek, mesterségük címere matematikus, informatikus. Sergey Brin és Lariy Page persze Kaliforniában maradt, és céget alapított egy algoritmusra. Az algoritmust Larryról Page Ranknek nevezték el (és az internetes oldalak rangját jelenti), a céget pedig Google-nak, ami egy jó nagy szám neve, azé, amelyben az 1 után 100 nulla áll. Hogy nemcsak a nagy mennyiségű adatban való keresést oldották meg hatékonyan, hogy innovatív megoldásaiknak még mi magyar egyszerű internetezők is folyamatos haszonélvezői vagyunk, az rendben van, de a pénzkeresés is nagy léptékben sikerült nekik. Ám erről inkább pletykák, mintsem korrekt elemzések szólnak.
A Google vállalatvezetési gyakorlatát ez a könyv a világon elsőként tárja fel. Hatását mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az amerikai kiadást az Amazon olvasói egyöntetűen csillagos ötösre értékelték, összefoglalót kapunk azokról a szokatlan, forradalmian újnak tekinthető aspektusokról, ahogy a céget alapították, ahogy a gyors... Tovább

Fülszöveg

Stanfordból jöttek, mesterségük címere matematikus, informatikus. Sergey Brin és Lariy Page persze Kaliforniában maradt, és céget alapított egy algoritmusra. Az algoritmust Larryról Page Ranknek nevezték el (és az internetes oldalak rangját jelenti), a céget pedig Google-nak, ami egy jó nagy szám neve, azé, amelyben az 1 után 100 nulla áll. Hogy nemcsak a nagy mennyiségű adatban való keresést oldották meg hatékonyan, hogy innovatív megoldásaiknak még mi magyar egyszerű internetezők is folyamatos haszonélvezői vagyunk, az rendben van, de a pénzkeresés is nagy léptékben sikerült nekik. Ám erről inkább pletykák, mintsem korrekt elemzések szólnak.
A Google vállalatvezetési gyakorlatát ez a könyv a világon elsőként tárja fel. Hatását mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az amerikai kiadást az Amazon olvasói egyöntetűen csillagos ötösre értékelték, összefoglalót kapunk azokról a szokatlan, forradalmian újnak tekinthető aspektusokról, ahogy a céget alapították, ahogy a gyors vállalatfejlődést kezelték és kezelik, ahogy a pénzügyi válságra reagáltak. Új típusú munkaszervezés, új munkaerő-toborzás, új marketingeszközök az alapjai az új technológiának, amelyben a közönség, az internetezők kritikája, a nyitottság és az önkontroll egyképp szerepet játszik. A 20. század vállalatvezetési mintáját a Ford T-modelljének futószalagon való gyártása forradalmasította. A 21. század életképes vállalatainak pedig nem árt alaposan szemügyre venni a Google-modellt.
Bemard Girard nemzetközileg elismert vállalatvezetési tanácsadó, rádiókommentátor és szakelőadó. Francia nyelvterületen ő végezte az első kiterjedt vizsgálatot az internetről. Ebbéli minőségében elemzi 2000 óta a Google-t mint vállalatot. Vissza

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz...................9
Bevezetés. VÁLLALATVEZETÉSI FORRADALOM...................13
1. AKIK OKKAL LÁZADTAK...................17
Vállalkozói tulajdonságok...................17
A mesterséges intelligencia közvetlen örökösei...................19
Innovatív közeg...................21
Az ötletek forgását és cseréjét elősegítő intézmények...................23
Kultúra, amely bízik a technikában...................25
Nyomasztó gyámság...................27
Nagy harc árán elnyert függetlenség...................29
Kizárólag kaliforniai kaland?...................32
1.1 függelék: Két egyetemista San Francisco utcáin...................33
1.2 függelék: Az első újítás: az oldalak osztályozásának új módszere...................37
2. ÚJ GAZDASÁGI MODELL
Ingyen... ...................41
Mindenki számára nyitott hirdetői piac...................43
Bizalom a számítógépben...................47
Veszedelmes licitek...................50
Se tartalom, se portál...................52
Hogyan adjunk el reklámot olyan látogatóknak, akik szörfölnek a neten?...................53
A „long tail"...................56
3. KÉPROMBOLÓK ÉS SZABADOK...................61
Triumvirátus a cég élén...................62
12. SZABÁLYTALAN VÁLLALATVEZETÉSI MÓDSZER...................69
4. ÖSSZEGYŰJTENI A LEGJOBBAKAT...................69
Toborzógépezet...................71
Beszélgetések a technikai kompetenciák felmérésére...................73
5. A 20 SZÁZALÉKOS SZABÁLY...................78
5.1 függelék: A munkások paradicsoma?...................83
6. A KOLLÉGÁK A LEGJOBB BÍRÁK...................84
A tekintély ereje...................85
Minősítő eszköz...................86
7. AZ INNOVÁCIÓS GÉPEZET...................89
A kutatás nem válhat rutinná...................91
„Az innováció mindannyiunk ügye"...................93
Az ötleteket ott kell keresni, ahol vannak...................96
„Release early, release often", azaz hogyan kapcsoljuk be a felhasználót a folyamatba...100
Egy jövedelmező innovációs gépezet...................103
8. MINT A SVÁJCI BICSKA...................107
A svájci bicskától a mashupokig...................110
A piac szegmentálása, új területek meghódítása...................112
9. A MATEMATIKA DICSÉRETE...................114
9.1 függelék: Gépi fordítás - a matematika lehet a felmentő sereg?...................121
10. KIS CSAPATOKAT!...................123
A kis csapatok és az innováció...................125
Az ideális méret nyomában...................128
11. TECHNOLÓGIAALAPÚ KOORDINÁCIÓ
Az egyetemi modellre épülő szervezet...................131
Információmegosztás a technológia segítségével...................133
Blogok a vállalat szolgálatában...................136
Gyökeresen új szerepben a vezetőség...................139
A gyors növekedésre kalibrált szervezet...................140
11.1 függelék: Informatika és szervezet...................142
12. A TITOK A GYÁRBAN VAN
A kényszerből előnyt kovácsolni...................144
Hathatós gyártási eszköz...................146
Az open source ereje a Google szolgálatában...................148
A meglévő infrastruktúrák kihasználása...................149
13. „FOGLALKOZZ A FELHASZNÁLÓKKAL, A TÖBBI MAJD JÖN MAGÁTÓL!"...........151
A felhasználókra összpontosított stratégia...................152
Nem az anyagiak diktálják a stratégiát...................154
14. AZ ÉRTÉKESÍTÉS AUTOMATIZÁLÁSA...................157
A felhasználók viselkedésének megismerése...................161
De hová tűnt a kapcsolattartóm?...................162
15. FELHASZNÁLÓK A VEZÉRLŐPULTNÁL...................164
Tartalomkészítők...................165
Új tényező: a közösségek...................169
A közösségek a növekedés szolgálatában...................174
Szüntelen felügyelet...................178
Valódi befolyás...................180
A jó hírnév mint ösztönző...................182
Érintettek...................184
16. FENNTARTHATÓ A FEJLŐDÉS?...................187
A kihívás...................188
Telítődött a reklámpiac?...................190
Mi a helyzet más gazdasági modellekkel?...................191
Az érvénytelen kattintások...................194
A bizalom és a személyes adatok kérdése...................198
Törvényi szabályozás vagy a piaci szereplőkbe vetett bizalom?...................201
Gátolni fogják-e a szerzői jogok a videoágazat fejlődését?...................205
A globalizáció és a kulturális ellenállás.............209
Vállalati adatok: a Microsoft visszatér?...........213
A kormányzathoz bejáratos ragadozók...........217
Az összetettség kézben tartása...........218
16.1 függelék: A szellemi tulajdonjog védelme és az innováció: a japán példa...........221
16.2 függelék: Microsoft kontra Google: többfrontos háború...........222
17. EGY MODELL MINDENKINEK?...........225
Függelék. A GOOGLE-FORRADALOM 12 PONTJA...........231
Glosszárium...........235
Név- és tárgymutató...........239

Bernard Girard

Bernard Girard műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bernard Girard könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A menedzsment forradalma: A Google-modell A menedzsment forradalma: A Google-modell
Állapot:
2.940 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba