Előszó
Mi a ,Jó", a „helyes", a Jogos"? E kifejezések, s a kérdés a múltnál fontosabbá válnak a jövőben, amikor társadalmunk még zsúfoltabbá , gazdaságunk még versengőbbé, technológiánk még komplexebbé...
Tovább
Előszó
Mi a ,Jó", a „helyes", a Jogos"? E kifejezések, s a kérdés a múltnál fontosabbá válnak a jövőben, amikor társadalmunk még zsúfoltabbá , gazdaságunk még versengőbbé, technológiánk még komplexebbé lesz. E kifejezések, s a kérdés különös jelentőségre tesznek szert a gazdasági vezetők számára, akiknek döntései oly sok embert érinthetnek - anélkül, hogy azoknak befolyásuk lenne e döntésekre.
A menedzsment etikája - annak meghatározása, hogy más embereket érintő döntések és cselekedetek során mi "jó", „helyes" és, jogos" - messze túlmutat az olyan egyszerű témákon, mint a megvesztegetés, a lopás, vagy a csalás. Ez arra irányul, hogy milyen legyen - vagy milyennek kellene lennie kapcsolatainknak alkalmazottainkkal, fogyasztóinkkal, részvényeseinkkel, hitelezőinkkel, szállítóinkkal, forgalmazóinkkal és szomszédainkkal - a közösségek tagjaival, amelyekben működünk. Milyen kötelezettségeink vannak egy alkalmazottunkkal szemben, aki 28 éve van a cégnél, és nincs rá a továbbiakban szükség? Mi a kötelezettségünk egy fogyasztónkkal szemben, aki három éve megvásárolta egy műszaki termékünket, és most rájövünk, hogy az esetleg felmondja a szolgálatot, jelentős kellemetlenséget okoz az illetőnek, netán veszélyezteti is valamelyest? Milyen kötelezettségeink vannak azzal a forgalmazónkkal szemben, aki évekkel korábban hozzásegített bennünket egy jelentős termékcsoport bevezetéséhez, most azonban már nem szolgál megfelelő eszközül a piacra jutásunkhoz? Milyen kötelezettségeink vannak részvényeseinkkel szemben, s hogyan alakítsunk ki egyensúlyt a velük, s a másik csoporttal szembeni kötelezettségeink közt?
Vissza