Előszó
Részlet a műből:
"Nagy, ártatlanul csillogó szemek. Szerteszét álló, többnyire nem természetes színű haj (lila, kék, vörös, sárga). Lehetetlen mozdulatú verekedések. Kellően izgalmas történet az...
Tovább
Előszó
Részlet a műből:
"Nagy, ártatlanul csillogó szemek. Szerteszét álló, többnyire nem természetes színű haj (lila, kék, vörös, sárga). Lehetetlen mozdulatú verekedések. Kellően izgalmas történet az elejétől a végéig, fordulatokban gazdag cselekmény, s persze az első pillantásra ellenszenvessé váló fő gonosz sem hiányozhat.
Ezek mind-mind egy jó manga ismérvei. S hogy mi is az a manga? Ez egy rajzfilmstílus, amely Japánból terjedt el világszerte, és már igencsak kinőtte a divat határait. Japánban mindig is fontosabbak voltak az eszmék, a hagyományok, mintsem a történelmükhöz képest percekig tartó divathullámok. A manga is egyfajta eszmévé vált.
Annak ellenére, hogy a fent említett dolgok mosolyt csalhatnak az ember arcára, be kell vallanunk, hogy valamit mégis tudnak abban a "kis" szigetországban. ugyanis ha valaki látott már vérbeli mangát (itt nem a Dragonball-ra gondolok, mert az nem igazán az), az tudja, hogy sokszor nevetségesnek tűnő verekedések mögött remekül megszőtt történetfüggöny lengedezik a szélben. De a szél is olyan változékony tud lenni. Tehát nem egyszerű verekedős rajzfilmekről van szó, hanem olyan, mélyen kidolgozott történetekről, melyekben a harcoknak is meghatározó szerepük van.
A mangában rejlő lehetőségekkel adott egy remek alap, amit a számítógépes (és most már inkább a konzolos ) játékipar nem mulasztott el felfedezni, és óvó szárnyai alá vonta. Vagyis leginkább csak ötletekért nyúltak ehhez a műfajhoz, és habár Japánban tömve vannak a polcok a mangához hasonló RPG-s játékokkal, de kicsiny hazánkban, s még Európában is igen kevés található ezekből a játékpiacon - főleg a japán nyelv, azaz írásjelek okozta különbségek miatt."
Vissza