kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 200 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-18-6074-4 |
Megjegyzés: | Néhány ábrával illusztrálva. Tankönyvi száma: J 2-1693. |
Előszó | 7 |
A pszichikum fejlődésének alapkérdései | 9 |
A fejlődés biológiai és társadalmi összetevői | 9 |
A lelki fejlődés biológiai alapjai | 12 |
Törzsfejlődés és emberré válás | 12 |
A lelki működés evolúciója | 15 |
Az ösztönök világa | 16 |
A tanult viselkedés | 20 |
Az értelemes viselkedés | 21 |
Az öröklődés és a környzet hatása a pszichikum fejlődésére | 24 |
Szélsőséges elméletek és békítési kísérlet | 24 |
Az ikerkutatások eltérő eredményei | 29 |
A társadalom hatása a pszichikum fejlődésére | 32 |
Az érés és a tanulás szerepe a fejlődésben | 37 |
A pszichikum fejlődésének alaptörvényei | 40 |
A plaszticitás | 41 |
Az aktitvitás | 42 |
A szerkezet és a funkció egysége | 42 |
A koegzisztencia | 43 |
A transzfer | 43 |
A fejlődés menete és üzeme | 45 |
A fejlődés szakaszossága és folyamatossága | 47 |
A megismerő tevékenység és a gyakorlati cselekvés fejlődése | 57 |
A mozgás és az érzéki megismerés fejlődése | 58 |
A pszichikum kialakulásának előzményei a méhen belüli fejlődésben | 58 |
Tanulás a méhen belül | 60 |
A mozgás és a tárgyi cselekvés mint a megismerés kialakulásának alapja a születés után | 61 |
Az óvodáskorúak érzékelése | 77 |
A mozgás és érzékelés fejlődése az iskoláskorban | 80 |
Fejlődési nehézségek a serdülőkorban | 87 |
Mozgásharmónia az ifjúkorban | 89 |
A felnőttek mozgása és érzékelése | 90 |
A gondolkodás mint a legmagasabb rendű megismerőtevékenység fejlődése | 92 |
A gondolkodás eredete | 94 |
A gondolkodás és a cselekvés együttes fejlődése | 96 |
A szenzomotoros szakasz | 97 |
A képekben történő gondolkodás (a konkrét műveletek kialakulása) | 100 |
A szociális kapcsolatok hatása az értelmi fejlődésre | 107 |
A variációk megoldásának fejlődése | 111 |
A beszéd és a fogalmi gondolkodás fejlődése | 119 |
A beszélt nyelv kialakulásának újabb elméleti megközelítése | 121 |
A beszéd előtti kommunkáció | 122 |
Az aktív beszéd kezdete | 124 |
Az "egocentrikus beszéd" | 126 |
A beszéd fejlődése az iskoláskorban | 135 |
A fogalmak kialakulása és fejlődése | 138 |
Az absztrakt-logikai gondolkodás kialakulása | 138 |
Hogyan előzi meg a lehetséges a valóságost? | 146 |
A gondolkodás stratégiájának fejlődése | 147 |
A gondolkodás sajátosságai az ifjúkorban és a felnőttkorban | 154 |
A tanulás és az emlékezés fejlődése | 156 |
Az önkéntelen emlékezet dominanciája | 165 |
A szándékos tanulás előtérbe kerülése | 166 |
Tanulás és emlékezés az ifjúkorban és a felnőttkorban | 171 |
A képzelet fejlődése | 174 |
A fantáziahazugság | 174 |
A kreatív gondolkodás kialakulása és fejlődése | 179 |
Intelligencia és kreativitás | 180 |
A divergens gondolkodás összefüggése egyéb tényezőkkel | 181 |
A divergens gondolkodás fejlődése külöböző életkorokban | 182 |
Irodalom | 192 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.