Előszó | |
Mit mondott egy billiárdbajnok, avagy a Steve Davis-elv | 9 |
Bevezetés | 13 |
Emberek és forradalmak | 13 |
Milyen ez a forradalom? | 14 |
Mi hasznom van nekem belőle? | 17 |
Mik a pozitív befolyásolási jártasságok? | 19 |
Összefoglalás | 20 |
Miért befolyásolási jártasságok? | 21 |
Alapelvek | 23 |
Áttekintés | 23 |
"Húzd", ne pedig "told" a másikat! | 25 |
Bevezetés | |
Példa | |
Eredményromboló magatartás | |
A következmények | |
Miért csináljuk mégis rosszul? | |
Mit jelent húzni a másikat? | |
A részvétel jobb eredményt hoz, mint a passzivitás | 29 |
Bevezetés | |
Példa | |
Előnyök | |
Miért csináljuk mégis rosszul? | |
Mit jelent mások bevonása? | |
Meggyőzés, nem pedig manipuláció | 32 |
Szándékos manipuláció | |
Példa | |
Akaratlan manipuláció | |
Példa | |
Miért alkalmazzuk a manipulációt? | |
Miben különbözik a meggyőzés? | |
A magatartást nézzük, ne pedig a személyt minősítsük! | 37 |
Bevezetés | |
Példa | |
2.1 táblázat: Magatartáskiváltók és válaszreakciók | |
Miért nem alkalmazzuk a helyes módszert gyakrabban? | |
Igyekezzünk előszor megérteni a másikat, aztán akarjuk megértetni magunkat! | 42 |
Bevezetés | |
Példa | |
Következmények | |
Nézetek - de miről? | 45 |
Az öt alapelv - összefoglalás | 3 |
Gondolkozási szünet | 47 |
Alapelvek - kérdőív | |
Alapjártasságok | 49 |
Megjegyzés | |
Kérdezés és figyelmes hallgatás | |
Ráhangolódni ugyanarra a hullámhosszra | |
Meggyőző eladás | |
A testbeszéd ismerete | |
Önérvényesítő magatartás | |
Kérdezés és figyelmes hallgatás | 51 |
A kérdések leghasznosabb típusai | |
Kérdések, melyeket megfontoltan kell alkalmaznunk | |
Eredményromboló kérdések | |
Figyelmes hallgatás | |
Hallgatási magatartások | |
Összefoglalás | 65 |
Azonos hullámhosszra hangolódni | 65 |
Mit látunk a képen | |
Irányjelzés | |
Annak pontosítása, helyesen értettük-e a másikat | |
Kérdezés | |
Érzelmek kimutatása | |
Az érzelmekkel telitett beszéd semlegesítése | |
Értekezletek és csoportos megbeszélések | |
Összefoglalás | |
Meggyőzésre alapozott eladás | 74 |
Az élet tényei | |
Hogyan reagálnak az eredményes üzletkötők? | |
A meggyőzésre alapozott eladás menetrendje | |
Áttekintés | |
Mit tanulhatunk mindebből? | |
A következtetések hasznosítása | |
Összefoglalás és előzetes | |
Információgyűjtés | |
A másik "üzenetének" pontosítása | |
Az érzelmek kimutatása | |
Irányjelzés | |
Hipotetikus kérdések | |
Megoldás-orientált megközelítés | |
Összefoglalás | |
Jártasság a testbeszédben | 90 |
A szem | |
Hanghordozás | |
Testtartás | |
Testközelség | |
Gesztusok | |
Első példa | |
Második példa | |
Harmadik példa | |
Összefoglalás | |
Önérvényesítő magatartás | 105 |
Agresszív magatartás | |
Behódoló magatartás | |
Önérvényesítő magatartás | |
Öndérvényesítő gondolkodás | |
Önérvényesítési technikák | |
Összefoglalás | 2 |
Dolgok, amiket nem szabad csinálnunk | 116 |
Többet beszélünk, mint amennyit hallgatjuk a másikat | |
"Vörös posztó" szavak használata | |
Ellenjavallatok | |
A védelem támadfás ördögi köre | |
Érveink halmozása | |
A királyi többes használata | |
Hivatalos nyelvezet | |
Összefoglalás | |
Hogyan védekezünk a manipuláció ellen? | 121 |
Várakoztatás | |
A legjobb ajánlat | |
A "láthatatlan főnök" | |
Az alárendelt döntés | |
Bűntudat ébresz tése | |
Alkalmatlanságérzés keltése | |
Logikai furfang alkalmazása | |
Összefoglalás | 127 |
Rövid gondolkozási szünet | 129 |
Felmérési ív az alapjártasságokról | |
Ahogy az életben minden együtt van | 131 |
Első példa | 132 |
Második példa | 136 |
Harmadik példa | 141 |
Összefoglalás | 148 |
Játszmatervek | 149 |
Bevezetés | 149 |
Tevékenységértékelés | 150 |
Bevezetés | |
Problémák | |
Felkészülés | |
Helyesen indítsunk! | |
Helyesen válasszuk meg a stílust! | |
Zárjunk eredményesen! | |
Röviden arról, mi helyes és mi rossz | |
Összefoglalás | |
Tevékenységértékelés | |
Dícséret | 157 |
Bevezetés | |
Problémák | |
Legyünk gyorsak a dícséretben! | |
Lewgyünk konkrétak! | |
Dícsérjünk hatásosan! | |
Aknázzuk ki, de ne vigyük túlzásba! | |
Zárjunk elegánsan! | |
Két további észrevétel | |
Összefoglalás | |
Dícséret | |
Elmarasztalás és építő bírálat | 162 |
Problémák | |
Legyünk gyorsak az elmarasztalásban vagy a bírálatban! | |
Legyünk konkrétak! | |
Ellenőrizzük a másik bevonásával, hogy jól látjuk-e a dolgot! | |
Törekedjünk pozitív hatásra! | |
Zárjunk hangsúlyosan! | |
Összefoglalás | |
Elamrasztalás és építő bírálat | |
Tanácsadás személyes probléma megoldásában | 171 |
Bevezetés | |
Problémák | |
Nyitás | |
Mi a szerepünk, amikor tanácsot adunk? | |
Elkötelezettség egy megoldás mellett | |
Összefoglalás | |
Tanácsadás személyes problépma megoldásában | |
Rossz hírek közlése | 176 |
Bevezetés | |
Problémák | |
Készüljünk fel! | |
Jelezzük az irányt! | |
Világítsuk meg az okokat, aztán a következményt! | |
Hallgassuk meg a másikat! | |
Ne veszítsük el a fókuszt! | |
Kezdjük el a szükségterv végrehajtását! | |
Összefoglalás | |
Rossz hírek közlése | |
Segítő közreműködés a másik teljesítményének javításában (edzősködés) | 180 |
Bevezetés | |
problémák | |
Módszeresen járjunk el! | |
Vessük be a jártasságokat! | |
Az edzősködés legyen tevékenységünk természetes része! | |
Feladatátruházás | |
Összefoglalás | |
Edzősködés a teljesítmény javítására | |
Együttműködési problémákat okozó személyek kezelése | 189 |
Bevezetés | |
Problémák | |
Írjuk le! | |
Hivatkozzunk a tisztességre | |
Alkalmazzuk a "megvesztegetés" finom módszereit! | |
Magyarázzuk meg az előnyöket! | |
Köszönjük meg a segítségét! | |
Összefoglalás | |
Együttműködési problémákat okozó személyek kezelése | |
Tárgyalás | 191 |
Bevezetés | |
Problémák | |
Kérdezzünk, hogy bővítsük a mozgásteret! | |
Alkotó "árukapcsolás" | |
Következetesen vessük be az alapjártasságokat! | |
Összefoglalás | |
Tárgyalás | |
Nézeteltérések feloldása | 196 |
Bevezetés | |
Problémák | |
Véleményeltérések és a megfelelő reakciók | |
Véleményeltérések feloldása - példa az érdekek átfedésére | |
Kérdezzünk, és figyelmesen hallgassuk a másikat! | |
Keressük az érdekek átfedését! | |
Dícsérjük a másikat! | |
Összefoglalás | |
Nézeteltérések feloldása | |
Hogyan győzzük meg a másikat, hogy vegye igénybe szolgáltatásainkat? | 202 |
Bevezetés | |
Problémák | |
Meggyőző eladási lépések | |
Informálódás | |
Okfeltárás | |
Eredmény | |
Összefoglalás | |
Hogyan győzzük meg a másikat, hogy használja a szolgáltatásunkat? | |
Eredményes értekezletek, megbeszélések | 208 |
Bevezetés | |
Problémák | |
Az értekezlet előtt | |
Az értekezlet alatt | |
Az értekezlet végén | |
Összefoglalás | |
Eredményes értekezletek, megbeszélések | |
A megfelelő jelölt kiválasztása | 212 |
Bevezetés | |
problémák | |
Készüljünk fel! | |
A fogadtatás | |
A nyitás | |
Információszerzés | |
Felkészülési terv felvételi beszélgetésre | |
Adjunk információt | |
ZUárjunk szakszerűen! | |
Összefoglalás | |
A megfelelő jelölt kiválasztása | |
Alkalmazás | 220 |
Beállítottság és a probléma meghatározása | 220 |
A lépésről lépésre technika | 221 |
Lelki próbák, visszajátszás a képzeletben | 222 |
Jártasságfejlesztési terv | 223 |
Segítség a főnökünktől | 224 |
Néhány záró gondolat | 226 |
Tárgymutató | 230 |