A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A média társadalomtörténete

Gutenbergtől az internetig

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Napvilág Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 417 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 15 cm
ISBN: 963-9350-45-1
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A média társadalomtörténete Gutenbergtől az internetig két kiváló társadalom- és művelődéskutató történész munkája. A két neves angol egyetemi professzor ebben a kötetben arra vállalkoztak, hogy egy hatalmas és egyre bővülő témán keresztül megmutassák, mekkora a jelentősége a múltnak a jelenben. A vizsgálódásuk során a média és a történelem és a történeti folyamatok különleges viszonya bontakozik ki az olvasók előtt. A kötet a kommunikáció és a médiumok történetének átfogó elemzését nyújtja, emellett a kialakulásukat és fejlődésüket elősegítő társadalmi és kulturális összefüggéseket kutatja. A szerzőpáros végigvezeti az olvasót a média fejlődésének szerteágazó útjain, miközben rávilágít a kommunikációs média, valamint a társadalom és a kultúra kapcsolatára.
A könyv rendkívül széles kutatási területet ölel fel, a szerzők a nyomtatás feltalálásától az internet kialakulásáig, az összes kommunikációs formát vizsgálják. Tanulmányozzák a ma médiaként emlegetett jelenség minden... Tovább

Fülszöveg

A média társadalomtörténete Gutenbergtől az internetig két kiváló társadalom- és művelődéskutató történész munkája. A két neves angol egyetemi professzor ebben a kötetben arra vállalkoztak, hogy egy hatalmas és egyre bővülő témán keresztül megmutassák, mekkora a jelentősége a múltnak a jelenben. A vizsgálódásuk során a média és a történelem és a történeti folyamatok különleges viszonya bontakozik ki az olvasók előtt. A kötet a kommunikáció és a médiumok történetének átfogó elemzését nyújtja, emellett a kialakulásukat és fejlődésüket elősegítő társadalmi és kulturális összefüggéseket kutatja. A szerzőpáros végigvezeti az olvasót a média fejlődésének szerteágazó útjain, miközben rávilágít a kommunikációs média, valamint a társadalom és a kultúra kapcsolatára.
A könyv rendkívül széles kutatási területet ölel fel, a szerzők a nyomtatás feltalálásától az internet kialakulásáig, az összes kommunikációs formát vizsgálják. Tanulmányozzák a ma médiaként emlegetett jelenség minden összetevőjét, többek között kiemelik a szóban terjedő, és a kézzel írott kommunikáció jelentőségét, valamint figyelmet szentelnek a nyomtatás fejlődésének, a szállítás és a társadalmi információközlés kapcsolatának, illetve az elektronikus médiának. A kötet a digitális kommunikációs technológia, az internet és a globalizáció kölcsönhatásának elemzésével zárul. Az igényes képmelléklettel gazdagított munka egyformán szól a médiában dolgozó szakembereknek, az érintett egyetemi hallgatóknak, de élvezetes olvasmányként a legszélesebb olvasóközönséget is biztos kézzel vezeti be a média "titokzatos világába". Vissza

Tartalom

Előszó7
Bevezető9
A könyvnyomtatás forradalma21
A könyvnyomtatás forradalmának újragondolása27
Tárgyi kommunikáció29
Birodalom és kommunikáció29
Transzatlanti kommunikáció31
Orális közlés32
Írásbeli kommunikáció36
A kommunikáció nyelvei38
Vizuális kommunikáció39
Képes nyomtatványok40
Multimédiás kommunikáció43
A médiumok közötti kölcsönhatások47
Cenzúra52
Titkos kommunikáció54
A piac kialakulása57
Az olvasás története64
Tanítás és szórakoztatás68
Még egyszer a könyvnyomtatás forradalmáról69
A média és a nyilvánosság a kora újkori Európában76
A reformáció77
A vallásháborúk és a németalföldi felkelés84
A puritánok forradalmától a dicsőséges forradalomig88
Felvilágosodás és forradalom Franciaországban96
A nyilvánosság változatossága101
Kereskedelem, ipar és kommunikáció103
A gőztől az elektromosságig105
Folyamatok és sémák119
A vasút119
A hajózás126
A posta128
A távíró131
A telefon140
A drót nélküli kommunikáció149
A mozi és a televízió159
Gramofonok173
Összefoglalás176
Információ, oktatás, szórakoztatás181
A "negyedik rend" - a sajtó185
A rádiózás kora209
A televíziózás kora224
Vélemények és felmérések235
A változás dinamikája243
Az információs társadalom251
Következtetések255
Az összetartó folyamatok257
Bőség, választék és válság263
Számítógépek271
Műholdak281
A kábeltelevíziózás287
Adatmegjelenítés290
Az internet298
Következtetések303
Zárszó: Irány a cybertér?310
Kronológia325
Irodalmi áttekintés349
Bibliográfia375
Névmutató395
Illusztrációk jegyzéke415
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem