1.061.465

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A média jövője

Internet és hagyományos média az ezredfordulón

Előszó

A könyv "A média jövőjé"-t ígéri olvasóinak, és ígéretét be is tartja. De maga a könyv, a maga fizikai és szellemi valóságában még itt lebeg a múlt és a jövő, a hagyományos és a futurisztikus... Tovább

Előszó

A könyv "A média jövőjé"-t ígéri olvasóinak, és ígéretét be is tartja. De maga a könyv, a maga fizikai és szellemi valóságában még itt lebeg a múlt és a jövő, a hagyományos és a futurisztikus médiajövő között. Legalábbis én ebben a köztes térben találkoztam vele.
Történt ugyanis, hogy a kötet főszerkesztői fölhívtak ezelőtt két nappal, mobiltelefonon (digitális kommunikáció), mondván, hogy van ez a könyv, s kellene hozzá egy rövid bevezető (mit keres ebben az ultramodern könyvben ez a könyvkorszakból ittrekedt, kihalásra ítélt műfaj), de minthogy a posztmodern idő már nagyon felgyorsult (új kommunikációs tér és idő), ugyebár azonnal kell, holnapra kell, mert a kézirat holnapután már a nyomdába megy (digitális) levilágításra, és pontosan 15 nap múlva már meg is jelenik. Mondtam, hogy ajaj, jó, hozzák a kéziratot, ha már van valami ilyesmi (és nem virtuális kéziratról van szó), persze, még van 15 nap, rengeteg az idő, addigra 15 könyvet is ki tudnak szikrázni a számítógépek. Vissza

Fülszöveg

"Egy 1996 végén rendezett nagy internetkonferencián a résztvevők becsléseket tettek arra vonatkozóan, vajon milyen vásárlói értéket fog képviselni az internet 1997-ben, s végül 3 milliárd dollárban maradtak. Nos, 1997-ben ez terület egy százmilliárdos iparággá vált. Vagyis a szakértők úgy dolgoztak, mint a delphoi jósda, a növekedésnek csupán az 1/33 -át sikerült megbecsülniük. Az 1998--re vonatkozó becslések ennek megfelelően már 333-szoros növekedést prognosztizáltak."
Levendel Ádám

"A WebTv jelenkorunk vívmánya. A nézők "személyes" kapcsolatot alakíthatnak ki egy digitális műsorvezetővel, aki nemcsak élethűen néz ki, de saját személyiséggel is rendelkezik. A digitális műsorvezető a televízióban elrejtett kamerák, mikrofonok és számítógépek segítségével beszéd útján kommunikál a nézővel, és kérésére híreket mond, felsorolja az esti műsorokat vagy programokat ajánl. A család minden tagjának... Tovább

Fülszöveg

"Egy 1996 végén rendezett nagy internetkonferencián a résztvevők becsléseket tettek arra vonatkozóan, vajon milyen vásárlói értéket fog képviselni az internet 1997-ben, s végül 3 milliárd dollárban maradtak. Nos, 1997-ben ez terület egy százmilliárdos iparággá vált. Vagyis a szakértők úgy dolgoztak, mint a delphoi jósda, a növekedésnek csupán az 1/33 -át sikerült megbecsülniük. Az 1998--re vonatkozó becslések ennek megfelelően már 333-szoros növekedést prognosztizáltak."
Levendel Ádám

"A WebTv jelenkorunk vívmánya. A nézők "személyes" kapcsolatot alakíthatnak ki egy digitális műsorvezetővel, aki nemcsak élethűen néz ki, de saját személyiséggel is rendelkezik. A digitális műsorvezető a televízióban elrejtett kamerák, mikrofonok és számítógépek segítségével beszéd útján kommunikál a nézővel, és kérésére híreket mond, felsorolja az esti műsorokat vagy programokat ajánl. A család minden tagjának más-más tévébemondója lehet, aki "emlékszik" nemcsak arra, hogy milyen műsorokat szeretünk, hanem hangulatunknak megfelelelően virtuális barátként is viselkedik."
Takács Barnabás

"A sokcsatornás amerikai tapasztalatok azt mutatják, hogy legalábbis középtávon a hagyományos vezető műsorok nézettsége nem esik valamely szint alá. Ha az európai közszolgálat is ebben a jövőben reménykedik és sokat megtesz, hogy alkalmazkodjon a folyamatosan változó helyzethez, akkor számíthat arra, hogy a jövő évszázad elején is a nézők negyede-ötöde hű marad hozzá. A száz - vagy ötszáz csatornás televíziózás korában ez az arány elég lehet..."
Beszterczey Gábor

"Aki meg akarja tudni, hogy ma Magyarországon miről folyik a vita a médiumokkal kapcsolatban, milyen nézetek, hipotézisek, elméletek ütköznek össze, mik a problémák és megoldások, veszélyek és lehetőségek, annak el kell olvasnia ezt a könyvet."
Hankiss Elemér Vissza

Tartalom

Göncz Árpád: Ajánlás
Hankiss Elemér: Előszó
A közmédia
Beszterczey Gábor: A BBC: melyik köz, milyen szolgálat?1
Bajomi-Lázár Péter: Dicső múlt, kétes jövő: közszolgálati média Nyugat-Európában9
Kereskedelmi média
Kaposi Ildikó: A nyilvános szféra magánosítása. A tévédereguláció a magyar sajtóban17
Vándor Ágnes: Nap-kelte 1989-199927
Kovács Kristóf: "Show-szótár"; a magyar médianyelv és ami mögötte van43
Az új média és az internet
Horvát János: Digitális éden: a nézői modell47
Digitális univerzum: Európa és Magyarország médiavilága az új évezred első évtizedében: Cseh Gabriella, Horvát János, Rózsa Péter, Simó György, Sükösd Miklós és Tímár János vitája49
Vajda Éva: Az internet mint társadalmi nyilvánosság. A habermasi koncepció öröksége57
Máth András: A magyar internethasználók jellemző csoportjai63
Hadzsi Imre: Netreklám69
Z. Karvalics László: Miért figyeljünk az internet reklámjára? Az internet-lélektani hadviselés fortélyai73
Takács Barnabás: Digitális színészek, interaktív televízió és a kopernikuszi világkép79
Sükösd Miklós: A konvergencia és a mutimédia kihívása: európai médiapolitika a 21. században85
Miklós Gábor: A globális vidéki lapok. A helyi média és az internet Amerikában95
Nádori Péter: Ahonnan az info jön. Az internet hatása a magyar újságírásra103
Z. Karvalics László: Az információs írástudás szakmai követelményei - Az információs szakemberek és a tudásmunkások új szakmai profiljai és kompetenciakörei. Az Európa Tanács ajánlásai107
Kömlődi Ferenc: A digitális underground113
Helyi média
Sükösd Miklós: Helyi média és közösségi média Magyarországon119
Városok és tartományok - Regionális és helyi média: Belénessy Csaba, Mészáros Zoltán, Simkó János és Sükösd Miklós vitája123
Hajdú Károly: A helyi televíziók jövője Magyarországon125
Zöldi László: Műfajtalankodás a glokális sajtóban. Kivesző műfajok a külföldi tulajdonú helyi lapokban129
Az Országos Rádió és Televízió Testület
Révész T. Mihály: Az ORTT elmúlt három éve és a következő év feladatai137
Körmendy Ékes Judit: Képernyőn az erőszak. A tévéerőszak hatása és a megelőzés esélyei141
Fehér Zsuzsa: Láss, ne csak nézz! Az ORTT monitoring-szolgálata145
Kóczián Péter: Frekvencialovagok. Az ORTT szerepe a médiaprivatizációban149
Vita a Műsorszolgáltatási Alap pályázatairól: Barbalics Péter, Kardos István, Kéry Ferenc, Kirschner Péter, Csányi Kinga, Rajkai László, Rózsa Péter és Varga Károly vitája167
Csányi Kinga: A Műsorszolgáltatási Alap pályázatai 1997-1999171
Médiapolitika, kormányzati kommunikáció
Elek István: A rendszerváltozás korának kormányai és a médiapolitika179
Haraszti Miklós: A II. médiaháború187
Kóczián Péter - Ószabó Attila - Vajda Éva: Arccal a kamerák felé. Képmutatók a médiában195
Borókai Gábor: Hangsúlyváltás a kormányzati kommunikációban207
Médiajog
Sárközy Tamás: A kommunikációs törvény gazdasági joga211
Sarkady Ildikó: Média, jog, jogharmonizáció219
Cseh Gabriella: Hogyan módosuljon a médiatörvény?221
Médiagazdaság
Gálik Mihály: A magyar médiapiacok születése, alakulása és érése az 1990-es években227
Levendel Ádám: Gazdasági befektetések 2000-ben247
Hálózat, előfizetés, kábel
Gáti Zoltán: A helyi televíziós hálózat: szükség és lehetőség255
Vörös Gábor: Kábelspecifikus és tematikus tévécsatornák Magyarországon. A bővülés lehetőségei és korlátai259
Kábelspecifikus programok Magyarországon: Lennert László, Rajkai László, Hajnóczi Árpád, George Douglas és Wronsky Alexander vitája265
Csüllög Sándor - Rajkai László: Kábelkalózkodás269
Cseh Gabriella: A programok kódolásának jogi lehetősége. A műsorelosztás részletes szabályairól szóló törvény273
Reklám és PR
Winkler János:A mobiltelefontól a multimédiáig281
Mit akarunk venni, mit akarunk eladni? Reklámfórum Báthory Tünde, György Gábor, Kazal János, Lukács Csilla, Nagy Péter, Pócsik Ilona, Rózsa Péter, Sámson Anna, Sipos József és Winkler János részvételével283
Reklám és PR - A piaci trendek: Hábetler Helga, G. Német György, Megyer Őrs és Takács Ildikó vitája289
Csermák Zoltán: Reklámpiaci díjak a televíziózásban, avagy a reklámozó minden pénzt megér?291
Farkas Sándor: A XXI. század varázslói. Márkás reklámok az interaktív médiában295
Dömötör Sándor: Ki nézi meg a reklámokat a tévében?299
Kozák Ákos: A reklám hasonlít a fogyasztóhoz, vagy a fogyasztó a reklámhoz?305
Emberek vagyunk
Közönségek
Dessewffy Tibor - Gayer Zoltán: A múlékony kép jármában - avagy van-e szabadság a képernyő előtt? A közönségkutatás új útjai313
Újságírók
Tania Gosselin: A fiatal magyar újságíró-nemzedék321
Janice Overlock: Roma újságírók képzése331
Nők és férfiak
Bíró Ildikó: Feminista médiastratégiák az internet korában335
Emberek, állatok, növények
Cselószki Tamás: Média és fenntartható fejlődés: zöldújságírás Nyugat-Európában343
Szappanhősök
Waller György: Festett álmok: a szappanoperák347
Jelentés a magyarországi kultúráról
A Kamera Hungária '99 Televíziós Műsorfesztivál előzsűrijének gondolatai: Bori Erzsébet, Martos Gábor, Tarr Dániel, Tálas A. Péter, Stier Gábor, Zöldi László349
Utószó359
Szerzőink361
Tartalomjegyzék365
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem