kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 354 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52486. Fekete-fehér ábrákkal. |
Bevezető | 5 |
A matematikatanítás módszertanáról | 7 |
A módszertanról mint tudományról | 7 |
A matematikatanítás vázlatos hazai története | 11 |
A tanítási cél és a tananyag kapcsolata | 26 |
A tananyag-kiválasztás nevelési szempontjai | 27 |
A tananyag-kiválasztás gyakorlati szempontjai | 56 |
A tananyag-kiválasztás pszichológiai szempontjai | 58 |
A gondolkodásra való nevelésről | 65 |
A gondolkodási műveletek tanításáról | 65 |
Az általános iskola 4. és 5. osztálya közötti átmenet | 78 |
Az általános iskola és a középiskola közötti átmenet | 81 |
A tanítási óra problémái | 86 |
Az új ismeret átadása | 87 |
A folyamatos ismétlés | 87 |
Összefüggő tanári előadás | 91 |
Frontális osztályfoglalkoztatás | 94 |
A differenciált és a csoportos foglalkoztatás | 99 |
A megértésről való meggyőződés | 111 |
Tipikus gondolkodási hibák | 114 |
Módszertani segédeszközök | 136 |
A módszertani segédeszközök fogalma | 136 |
A tankönyv | 136 |
Kész eszközök | 139 |
A tanulói modellezés | 147 |
Szerkesztő- és mérőeszközök | 150 |
Az audiovizuális eszközök | 154 |
A tanár munkája az eszközökkel | 173 |
Az ismeretek rögzítése | 178 |
Az emlékezet szerepe a matematika tanulásában | 178 |
A gyakorlás új formái | 191 |
A problémamegoldásra nevelés | 194 |
Összefoglaló ismétlések | 218 |
Az érettségi | 222 |
Az önálló otthoni tanulás irányítása | 228 |
A tanulók munkájának elbírálása | 237 |
Az elbírálás célja | 237 |
Az információk gyűjtése | 238 |
Az értékelés | 243 |
Az osztályozás | 245 |
A tanítási órák sorának megtervezése: tanmenetkészítés | 247 |
Oktatás és nevelés a tanítási órán kívül | 259 |
A tanár és a tanuló közti viszony | 259 |
A hátrányos helyzetű tanulók segítése | 274 |
Kiváló tanulók fejlődésének elősegítése | 282 |
Tanulmányi kirándulások | 298 |
A matematika tanításának várható fejlődése | 303 |
Előzmények | 303 |
Fordulatok | 305 |
Túlzások, hibák, Józan kritika | 307 |
Kísérletek a tanulók önálló munkájának megvalósítására | 309 |
Komplex matematikatanítási kísérlet | 312 |
Utószó | 350 |