kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 206 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-18-8118-0 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. Tankönyvi szám: 42 507. |
A matematikai nevelés módszertanának fogalma, tárgya, feladata, kapcsolatrendszere | 9 |
Az óvodai matematikai nevelés fogalma, feladata, kapcsolatrendszere | 12 |
Az óvodai matematikai nevelés folyamata | 16 |
A megismerőfunkciók fejlesztése | 17 |
Műveletek a gondolkodás fejlesztésében | 21 |
Kreativitás a matematikai gondolkodásban | 29 |
Sajátos elvek, formák | 31 |
Elvek | 31 |
Formák | 37 |
A nevelést-tanulást segítő feltételek | 45 |
Módszerek, eszközök | 46 |
Módszerek | 46 |
Eszközök | 51 |
Az óvodai matematikai nevelés tartalma. Fejlesztő feladatok, megoldási lehetőségek | 56 |
Tárgyak, személyek összehasonlítása, válogatások, rendezések. Halmazalkotások | 57 |
Tárgyak, személyek tulajdonságainak felismerése, megnevezése | 57 |
Tárgyak, személyek összehasonlítása felismert tulajdonságok szerint | 58 |
Kiválogatás, általánosítás kiemelt tulajdonságok szerint | 60 |
Szétválogatás (osztályozás) meghatározott tulajdonság szerint | 61 |
Rendezés meghatározott elv, szempont, tulajdonság alapján | 64 |
Irányított összehasonlítások | 66 |
Szavakban történő összehasonlítások | 67 |
A számfogalom előkészítése, alapozása | 69 |
Mennyiségek összemérése | 70 |
Halmazok összehasonlítása, összemérése (párosítások) - több, kevesebb, ugyanannyi | 82 |
A mennyiség mérhető nagysága: mérések. Egységgel való mérés lehetőségei az óvodában | 85 |
A halmazok számlálható tulajdonsága: darabszám. Természetes számok | 90 |
Tapasztalatok a geometria körében | 107 |
Építések, alkotások szabadon és másolással | 108 |
Tevékenység tükörrel | 114 |
Tájékozódás térben, síkban | 115 |
Az óvodai matematikai nevelés tervezése | 119 |
Éves tervezés | 119 |
Konkrét tervezés | 120 |
Konkrét fejlesztési folyamat tervezése | 122 |
A fejlesztő feladatok írásbeli tervezése | 126 |
A fejlesztőfolyamat eredményeinek elemzése | 132 |
Konkrét fejlesztő feladatok, játékos gyakorlatok | 134 |
Vázlatok | 135 |
Mintavázlat (tájékozódás térben, síkban) | 135 |
Mintavázlat (megszámlálás, leszámlálás) | 137 |
Mintavázlat (hosszú, rövid, szűk, bő, kicsi, nagy fogalmak gyakorlása) | 139 |
Mintavázlat (halmazalkotás, bontás) | 142 |
Mintavázlat (halmazok összemérése, becslés, párosítás) | 144 |
Mintavázlat (építések, alkotások szabadon) | 148 |
Komplex foglalkozás mintavázlata | 150 |
Komplex foglalkozás mintavázlata | 153 |
Játékra épült, játékban kialakított matematikai nevelés tervezési lehetősége | 156 |
Játékok a matematikai nevelés szolgálatában | 159 |
Mozgáshoz kötött szabályjátékok | 161 |
Helyhez kötött szabályjátékok | 168 |
Ajánlott irodalom | 184 |
Melléklet | 185 |
Ötletek a matematikai nevelés éves tervezéséhez | 185 |
4-5 évesek csoportja | 185 |
5-6-7 évesek csoportja | 190 |
Az egyéni fejlesztés játékai rajzokban | 194 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.