1.062.424

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A matematika tanítása III.

Egységes jegyzet/Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 423 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: J 11-1010.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A szerkesztő előszava3
A halmazok és a logika elemeinek tanítása5
A tanítandó fogalmak, ismeretek áttekintése8
A halmazok képzése8
A halmazok ábrázolása9
Részhalmazok és valódi részhalmaz képzése10
A halmazműveletek10
A halmaz témakör kapcsolata a logikával14
A kvantorokról16
Venn-diagramok felhasználása következtetések helyességének vizsgálatára19
Folyamatábrák (blokkdiagramok) készítése a logikai nevelés szolgálatában22
Adatábrázolás, adatrendezés lyukkártyákkal26
Az aritmetika tanítása33
A számfogalom kialakítása35
Természetes számok35
Racionális számok36
Negatív számok, egész számok37
Törtszámok, törtek39
Tizedes törtek. A racionális szám fogalma43
Számrendszerek, vesszős törtek megismertetése51
Vesszős törtek, tizedes törtek54
Számok közelítő értéke, kerekített értéke57
Nagy számok felírása, a számok normálalakja59
Számelméleti alapfogalmak tanítása és alkalmazása62
A számelméleti fogalmak előkészítő szakasza62
A számelméleti fogalmak, szabályok rendszerezett feldolgozása65
Műveletek a számhalmazokban72
Hogyan alakul ki a műveletvégzés a természetes számok körében?73
Egész számok és törtszámok körében végzett műveletek77
Egész számok összeadása, kivonása77
Törtek összeadása,. kivonása78
Szorzás természetes számmal, osztás természetes számmal78
Műveletek vesszős törtekkel81
Műveletek egész számokkal81
Műveletek törtszámokkal83
Műveleti azonosságok; műveleti sorrend 85
Hatványok85
A négyzetgyök86
Algebrai struktúrák vizsgálata86
Arány, arányosság90
A témakör előkészítése90
Az egészből a törtrész, a törtrészből az egész kiszámítása93
Szorzás tört alakú számmal= törtrész számítása93
Osztás tört alakú számmal = törtrészből az egész kiszámítása94
Az arány95
Arányosság98
Szöveges feladatok102
A szöveges feladatok csoportosítása102
A szöveges feladatok megoldásának lépései103
A szöveges feladatok fajtái104
Egyszerű feladatok104
Összetett feladatok105
A szöveges feladatok megoldási módszerük szerinti csoportosítása106
Az algebra tanítása113
Műveletek, struktúrák116
Algebrai alapfogalmak127
A betűjelölés bevezetése127
Az algebrai kifejezések csoportosítása132
Egytag, többtag133
Egynemű, különnemű kifejezések134
Nyitott mondatok135
Nevezetes azonosságok137
Egyenletek141
Egyenlőtlenségek148
Egyenletrendszerek, egyenlőtlenségrendszerek150
A relációk, a függvények, a sorozatok tanítása163
Relációk168
Függvények198
Sorozatok213
A geometria tanítása231
Alapvető geometriai fogalmak módszertani kislexikonja233
A mértani hely tanításával kapcsolatos észrevételek240
A geometriai szerkesztésekről243
Az euklideszi szerkesztés fogalma243
Az alapszerkesztések tanítása245
A geometriai szerkesztési feladatok megoldásának leggyakrabban előforduló módszerei247
A szerkesztési feladatok teljes megoldásának kellékei250
A geometriai transzformációk tanítása (makromodell)254
A leképzés és a transzformáció általános fogalma254
A tengelyes szimmetria tanítása256
A középpontos szimmetria tanítása259
Az eltolás tanítása262
Az elforgatás tanítása263
A hasonlósági transzformáció tanítása264
A középpontos nagyítás-kicsinyítés (sugár irányú nyújtás-összenyomás) fogalma264
A középpontos hasonlóság tulajdonságai265
Sokszögek, síkidomok hasonlóságának általános fogalma266
A hasonlóság alkalmazásai268
A tengelyes affinitás tanítása269
A transzformációk összetétele (szorzása)271
A síkidomok tanítása278
A sokszögek tanítása278
A sokszögek tulajdonságai278
A háromszögek tanításáról279
A négyszögek tanításáról284
A körrel kapcsolatos tételek tanítása287
Síkidomok átalakítása, átdarabolása. Bolyai Farkas tétele294
Néhány idom átalakítása294
Néhány idom átdarabolása295
Bolyai Farkas tétele297
A "parkettázás" (csempézés, síklefedés)299
A testek tanítása307
A hengerszerű testek tanítása307
A hengerszerű testek származtatása, osztályozása307
Definiálás, elnevezések308
Síkra vonatkozó szimmetria308
Egyenesre vonatkozó szimmetria310
Pontra vonatkozó szimmetria310
Forgásszimmetrikus testek311
A hasáb és az egyenes henger hálózata311
A hengerszerű testek felszíne és térfogata312
A kúpszerű testek tanítása316
A kúpszerű testek származtatása, definíciója, osztályozása; elnevezések316
A gúla és a kúp hálózata317
A kúpszerű testek felszíne318
A kúpszerű testek térfogata319
A gömb tanítása320
A gömb fogalma és részei320
A gömb felszíne és térfogata322
A mérések tanítása327
Mérés, mérőeszközök, mértékegységek330
Mértékegységrendszer333
A mérés hibája, közelítés, kerekítés337
Kerület-, terület-, felszín-, térfogatszámítás339
Kerületszámítás339
Területszámítás340
Testek felszíne és térfogata341
Tömeg és űrtartalom számítása345
Szögmérés, időmérés346
A kombinatorika tanítása351
A valószínűség tanítása373
A statisztika tanítása389
A statisztika tanításával kapcsolatos munka az alsó tagozatban389
Az adatok gyűjtése és rendezése392
Az adatok kezelése394
Az átlagértékek meghatározása394
A statisztika tanításával kapcsolatos munka a felső tagozatban397
A tanultak továbbfejlesztése és a tanári felhasználás400
A topológia tanítása405
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem