kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 423 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. Kézirat. Tankönyvi száma: J11-1010. |
A SZERKESZTŐ ELŐSZAV | 3 |
A HALMAZOK ÉS A LOGIKA ELEMEINEK TANÍTÁSA (DR. VÖRÖS GYÖRGY) | 5 |
A tanítandó fogalmak, ismeretek áttekintése | 8 |
A halmazok képzése | 8 |
A halmazok ábrázolása | 9 |
Részhalmazok és valódi részhalmaz képzése | 10 |
A halmazműveletek | 10 |
A halmaz témakör kapcsolata a logikával | 14 |
A kvantorokról | 16 |
Venn-diagramok felhasználása következtetések helyességének vizsgálatára | 19 |
Folyamatábrák (blokkdiagramok) készítése a logikai nevelés szolgálatában | 22 |
Adatábrázolás, adatrendezés lyukkártyákkal | 26 |
Feleadatok | 28 |
Irodalom | 32 |
AZ ARITMETIKA TANÍTÁSA (BALOGH VIKTÓRIA) | 33 |
A számfogalom kialakítása | 35 |
Természetes számok | 35 |
Racionális számok | 36 |
Negatív számok, egész számok | 37 |
Törtszámok, törtek | 39 |
Tizedes törtek. A racionális szám fogalma | 43 |
Feladatok | 49 |
Számrendszerek, vesszős törtek megismertetése | 51 |
Vesszős törtek, tizedes törtek | 54 |
Számok közelítő értéke, kerekített értéke | 57 |
Nagy számok felírása, a számok normálalakja | 59 |
Feladatok | 60 |
Számelméleti alapfogalmak tanítása és alkalmazása | 62 |
A számelméleti fogalmak előkészítő szakasza | 62 |
A számelméleti fogalmak, szabályok rendszerezett feldolgozása | 65 |
Feladatok | |
Műveletek a számhalmazokban | 72 |
Hogyan alakul ki a műveletvégzés a természetes számok körében? | 73 |
Egész számok és törtszámok körében végzett műveletek | 77 |
Egész számok összeadása, kivonása | 77 |
Törtek összeadása,. kivonása | 78 |
Szorzás természetes számmal, osztás természetes számmal | 78 |
Műveletek vesszős törtekkel | 81 |
Műveletek egész számokkal | 81 |
Műveletek törtszámokkal | 83 |
Műveleti azonosságok; műveleti sorrend | 85 |
Hatványok | 85 |
A négyzetgyök | 86 |
Algebrai struktúrák vizsgálata | 86 |
Feladatok | 88 |
Arány, arányosság | 90 |
A témakör előkészítése | 90 |
Az egészből a törtrész, a törtrészből az egész kiszámítása | 93 |
Szorzás tört alakú számmal = törtrész számítása | 93 |
Osztás tört alakú számmal = törtrészből az egész kiszámítása | 94 |
Az arány | 95 |
Arányosság | 98 |
Feladatok | 100 |
Szöveges feladatok | 102 |
A szöveges feladatok csoportosítása | 102 |
A szöveges feladatok megoldásának lépései | 103 |
A szöveges feladatok fajtái | 104 |
Egyszerű feladatok | 104 |
Összetett feladatok | 105 |
A szöveges feladatok megoldási módszerük szerinti csoportosítása | 106 |
A szöveges feladatok nevelési vonatkozásai | 106 |
Feladatok | 107 |
Irodalom | 108 |
AZ ALGEBRA TANÍTÁSA (CZEGLÉDI ISTVÁN) | 113 |
Műveletek, struktúrák | 116 |
Algebrai alapfogalmak | 127 |
A betűjelölés bevezetése | 127 |
Az algebrai kifejezések csoportosítása | 132 |
Egytag, többtag | 133 |
Egynemű, különnemű kifejezések | 134 |
Nyitott mondatok | 135 |
Nevezetes azonosságok | 137 |
Egyenletek | 141 |
Egyenlőtlenségek | 148 |
Egyenletrendszerek, egyenlőtlenségrendszerek | 150 |
Szöveges feladatok megoldása egyenlettel | 152 |
Feladatok | 160 |
Irodalom | 160 |
A RELÁCIÓK, A FÜGGVÉNYEK, A SOROZATOK TANÍTÁSA (CZEGLÉDI ISTVÁN) | 163 |
Relációk | 168 |
Feladatok | 186 |
Irodalom | 186 |
Függvények | 198 |
Feladatok | 211 |
Irodalom | 211 |
Sorozatok | 213 |
Feladatok | 228 |
Irodalom | 229 |
A GEOMETRIA TANÍTÁSA (DR. VÖRÖS GYÖRGY) | 231 |
Alapvető geometriai fogalmak módszertani kislexikonja | 233 |
Feladatok | 238 |
A mértani hely tanításával kapcsolatos észrevételek | 240 |
A geometriai szerkesztésekről | 243 |
Az euklideszi szerkesztés fogalma | 243 |
Az alapszerkesztések tanítása | 245 |
A geometriai szerkesztési feladatok megoldásának leggyakrabban előforduló módszerei | 247 |
A szerkesztési feladatok teljes megoldásának kellékei | 250 |
Feladatok | 252 |
A geometriai transzformációk tanítása (makromodell) | 254 |
A leképzés és a transzformáció általános fogalma | 254 |
A tengelyes szimmetria tanítása | 256 |
A középpontos szimmetria tanítása | 259 |
Az eltolás tanítása | 262 |
Az elforgatás tanítása | 263 |
A hasonlósági transzformáció tanítása | 264 |
A középpontos nagyítás-kicsinyítés (sugár irányú nyújtás-összenyomás) fogalma | 264 |
A középpontos hasonlóság tulajdonságai | 265 |
Sokszögek, síkidomok hasonlóságának általános fogalma | 266 |
A hasonlóság alkalmazásai | 268 |
A tengelyes affinitás tanítása | 269 |
A transzformációk összetétele (szorzása) | 271 |
Feladatok | 274 |
Irodalom | 277 |
A síkidomok tanítása | 278 |
A sokszögek tanítása | 278 |
A sokszögek tulajdonságai | 278 |
A háromszögek tanításáról | 279 |
A négyszögek tanításáról | 284 |
A körrel kapcsolatos tételek tanítása | 287 |
Feladatok | 289 |
Síkidomok átalakítása, átdarabolása. Bolyai Farkas tétele | 294 |
Néhány idom átalakítása | 294 |
Néhány idom átdarabolása | 295 |
Bolyai Farkas tétele | 297 |
Feladatok | 297 |
A "parkettázás" (csempézés, síklefedés) | 299 |
A testek tanítása | 307 |
A hengerszerű testek tanítása | 307 |
A hengerszerű testek származtatása, osztályozása | 307 |
Definiálás, elnevezések | 308 |
Síkra vonatkozó szimmetria | 308 |
Egyenesre vonatkozó szimmetria | 310 |
Pontra vonatkozó szimmetria | 310 |
Forgásszimmetrikus testek | 311 |
A hasáb és az egyenes henger hálózata | 311 |
A hengerszerű testek felszíne és térfogata | 312 |
A kúpszerű testek tanítása | 316 |
A kúpszerű testek származtatása, definíciója, osztályozása; elnevezések | 316 |
A gúla és a kúp hálózata | 317 |
A kúpszerű testek felszíne | 318 |
A kúpszerű testek térfogata | 319 |
A gömb tanítása | 320 |
A gömb fogalma és részei | 320 |
A gömb felszíne és térfogata | 322 |
Feladatok | 324 |
A MÉRÉSEK TANÍTÁSA (BALOGH VIKTÓRIA) | 327 |
Mérés, mérőeszközök, mértékegységek | 330 |
Mértékegységrendszer | 333 |
A mérés hibája, közelítés, kerekítés | 337 |
Kerület-, terület-, felszín-, térfogatszámítás | 339 |
Kerületszámítás | 339 |
Területszámítás | 340 |
Testek felszíne és térfogata | 341 |
Tömeg és űrtartalom számítása | 345 |
Szögmérés, időmérés | 346 |
Feladatok | 347 |
Irodalom | 349 |
A KOMBINATORIKA TANÍTÁSA (CZEGLÉDI ISTVÁN) | 351 |
Feladatok | 370 |
Irodalom | 370 |
A VALÓSZÍNŰSÉG TANÍTÁSA (BALOGH VIKTÓRIA) | 373 |
Feladatok | 385 |
Irodalom | 385 |
A STATISZTIKA TANÍTÁSA (BALOGH VIKTÓRIA) | 389 |
A statisztika tanításával kapcsolatos munka az alsó tagozatban | 389 |
Az adatok gyűjtése és rendezése | 392 |
Az adatok kezelése | 394 |
Az átlagértékek meghatározása | 394 |
A statisztika tanításával kapcsolatos munka a felső tagozatban | 397 |
A tanultak továbbfejlesztése és a tanári felhasználás | 400 |
Feladatok | 401 |
Irodalom | 403 |
A TOPOLÓGIA TANÍTÁSA (BALOGH VIKTÓRIA) | 405 |
A topológia tanítása | 405 |
Feladatok | 415 |
Irodalom | 416 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.