Ács Pál: A szerkesztő előszava | 9 |
Szerencsi Sándor: Bevezetés | 11 |
Papp Olga: A halmazok és a logika témakör tanítása | 17 |
Tananyag, követelmények | 19 |
A témakör tanításáról | 20 |
A témakör anyagának részletes feldolgozása | 26 |
Előkészítő játékok a munkaeszközök megismerésére | 26 |
A halmazfogalom alakítása | 29 |
Halmazok, állítások | 34 |
Tulajdonságok, nyitott mondatok | 44 |
Részhalmaz, kiegészítő halmaz, alaphalmaz | 50 |
Tulajdonságok, halmazok kapcsolatai | 54 |
Következtetések | 73 |
Folyamatábrák | 74 |
Feladatok | 77 |
Felhasznált irodalom | 78 |
Szerencsi Sándor: A számtan és az algebra témakör tanítása | 79 |
Számok | 82 |
A gyermek számfogalmainak fejlődése | 82 |
A számok matematikai háttere | 84 |
A tananyag és a követelmények | 87 |
Az anyag feldolgozásának módszertani ismertetése | 89 |
Feladatok, gyakorlatok | 112 |
Műveletek | 114 |
A műveletek tanításának célja, feladata, elvei | 116 |
A tanítás anyaga és a követelmények | 117 |
Az anyag feldolgozásának módszertani leírása | 118 |
Feladatok, gyakorlatok | 157 |
Nyitott mondatok | 161 |
A nyitott mondat matematikai értelmezése | 161 |
A tananyag és a követelmények | 165 |
A nyitott mondatok kiegészítése és igazságának eldöntése | 165 |
A nyitott mondatok megoldásai próbálgatással, közelítéssel, lebontogatással és mérlegelvvel | 167 |
Egyező igazsághalmazú nyitott mondatok, adott igazsághalmazokhoz nyitott mondatok, két nyitott mondat közös megoldásainak keresése | 169 |
Feladatok, gyakorlatok | 170 |
Szöveges feladatok | 172 |
A szöveges feladatok fogalma, osztályozása, jelentősége | 173 |
A tananyag és a követelmények | 176 |
A szöveges feladatok megoldásának és tanításának folyamata | 177 |
Feladatok, gyakorlatok | 182 |
Szerencsi Sándor: A relációk, függvények, sorozatok témakör tanítása | 185 |
Relációk | 187 |
Matematikai alapismeretek | 187 |
A tanítás anyaga és a követelmények | 191 |
A feldolgozás módszertani ismertetése | 191 |
Feladatok, gyakorlatok | 195 |
Függvények | 197 |
Matematikai alapismeretek | 197 |
A tanítás anyaga és a követelmények | 201 |
A feldolgozás módszertani ismertetése | 202 |
Feladatok, gyakorlatok | 215 |
Sorozatok | 217 |
Matematikai alapismeretek | 217 |
A tanítás anyaga és a követelmények | 221 |
A feldolgozás módszertani ismertetése | 221 |
Feladatok, gyakorlatok | 225 |
Papp Olga: A geometria, mérések témakör tanítása | 233 |
Tananyag, követelmények | 235 |
A témakör tanításáról | 239 |
A témakör anyagának részletes feldolgozása | 244 |
A sík- és a térgeometria elemeinek tanítása | 244 |
A geometriai transzformációk tanítása | 267 |
A mérések tanítása | 288 |
Topológia, gráfok | 309 |
Helymeghatározás (koordinátageometria) | 326 |
Merőleges vetület | 327 |
Feladatok | 328 |
Felhasznált irodalom | 330 |
Szerencsi Sándor: A kombinatorika, valószínűség, statisztika témakör tanítása | 331 |
Kombinatorika | 333 |
Matematikai háttér | 334 |
Tananyag, követelmények | 336 |
A kombinatorika tanításának jelentősége | 338 |
A feldolgozás módja | 339 |
Feladatok, gyakorlatok | 341 |
Valószínűség | 343 |
A valószínűség fogalma és mérése | 343 |
A tananyag és a követelmények | 346 |
Az anyag feldolgozásának módszertani ismertetése | 347 |
Feladatok, gyakorlatok | 351 |
Statisztika | 352 |
Tananyag, követelmény, módszertani leírás | 354 |
Feladatok, gyakorlatok | 355 |