1.059.328

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A matematika tanítása II.

Tanárképző főiskolák részére/Egységes jegyzet/Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 358 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: 180 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Kézirat. Tankönyvi szám: J11-1016.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanítóképzés második félidejének kezdetén tekintsük át a matematika tanítására való felkészülés folyamatának a már megtett és az ezután következő szakaszait! A következő folyamatábra... Tovább

Előszó

A tanítóképzés második félidejének kezdetén tekintsük át a matematika tanítására való felkészülés folyamatának a már megtett és az ezután következő szakaszait! A következő folyamatábra szemléletesen mutatja a matematika tantárgypedagógia helyét, kapcsolatát a képzés jelenlegi rendszerében.
Mint minden készség, így a matematikatanítási készség kialakításának is ez az útja, módja: matematikai és tantárgypedagógiai ismeretek elsajátítása után megfigyelni, más hogyan tanít, és azután tanítási órákat tartani kezdetben több (tantárgypedagógus+szakvezető), majd egyre kevesebb segítség igénybevételével.
Vissza

Tartalom

Ács Pál: A szerkesztő előszava9
Szerencsi Sándor: Bevezetés11
Papp Olga: A halmazok és a logika témakör tanítása17
Tananyag, követelmények19
A témakör tanításáról20
A témakör anyagának részletes feldolgozása26
Előkészítő játékok a munkaeszközök megismerésére26
A halmazfogalom alakítása29
Halmazok, állítások34
Tulajdonságok, nyitott mondatok44
Részhalmaz, kiegészítő halmaz, alaphalmaz50
Tulajdonságok, halmazok kapcsolatai54
Következtetések73
Folyamatábrák74
Feladatok77
Felhasznált irodalom78
Szerencsi Sándor: A számtan és az algebra témakör tanítása79
Számok82
A gyermek számfogalmainak fejlődése82
A számok matematikai háttere84
A tananyag és a követelmények87
Az anyag feldolgozásának módszertani ismertetése89
Feladatok, gyakorlatok112
Műveletek114
A műveletek tanításának célja, feladata, elvei116
A tanítás anyaga és a követelmények117
Az anyag feldolgozásának módszertani leírása118
Feladatok, gyakorlatok157
Nyitott mondatok161
A nyitott mondat matematikai értelmezése161
A tananyag és a követelmények165
A nyitott mondatok kiegészítése és igazságának eldöntése165
A nyitott mondatok megoldásai próbálgatással, közelítéssel, lebontogatással és mérlegelvvel167
Egyező igazsághalmazú nyitott mondatok, adott igazsághalmazokhoz nyitott mondatok, két nyitott mondat közös megoldásainak keresése169
Feladatok, gyakorlatok170
Szöveges feladatok172
A szöveges feladatok fogalma, osztályozása, jelentősége173
A tananyag és a követelmények176
A szöveges feladatok megoldásának és tanításának folyamata177
Feladatok, gyakorlatok182
Szerencsi Sándor: A relációk, függvények, sorozatok témakör tanítása185
Relációk187
Matematikai alapismeretek187
A tanítás anyaga és a követelmények191
A feldolgozás módszertani ismertetése191
Feladatok, gyakorlatok195
Függvények197
Matematikai alapismeretek197
A tanítás anyaga és a követelmények201
A feldolgozás módszertani ismertetése202
Feladatok, gyakorlatok215
Sorozatok217
Matematikai alapismeretek217
A tanítás anyaga és a követelmények221
A feldolgozás módszertani ismertetése221
Feladatok, gyakorlatok225
Papp Olga: A geometria, mérések témakör tanítása233
Tananyag, követelmények235
A témakör tanításáról239
A témakör anyagának részletes feldolgozása244
A sík- és a térgeometria elemeinek tanítása244
A geometriai transzformációk tanítása267
A mérések tanítása288
Topológia, gráfok309
Helymeghatározás (koordinátageometria)326
Merőleges vetület327
Feladatok328
Felhasznált irodalom330
Szerencsi Sándor: A kombinatorika, valószínűség, statisztika témakör tanítása331
Kombinatorika333
Matematikai háttér334
Tananyag, követelmények336
A kombinatorika tanításának jelentősége338
A feldolgozás módja339
Feladatok, gyakorlatok341
Valószínűség343
A valószínűség fogalma és mérése343
A tananyag és a követelmények346
Az anyag feldolgozásának módszertani ismertetése347
Feladatok, gyakorlatok351
Statisztika352
Tananyag, követelmény, módszertani leírás354
Feladatok, gyakorlatok355
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem