kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 222 oldal |
Sorozatcím: | Tanárképző főiskolai tankönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi szám: J 11-1009. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Bevezetés | 3 |
A matematikatanítás fejlődése | 5 |
Az elemi matematikatanítás egyetemes történetének főbb jellemzői | 7 |
A matematika keletkezése | 7 |
Az ókor | 8 |
A középkor | 9 |
Az újkor | 10 |
A hazai matematikatanítás fejlődése | 12 |
A kiegyezés kora előtt | 12 |
1868-1945 | 15 |
Az általános iskolai matematikatanítás fejlődése | 19 |
A matematikatanítás korszerűsítésének fő jellemzői és eredményei | 24 |
Felhasznált irodalom. Gyakorlatok, feladatok | 28 |
A matematikatanítás tartalmi kérdései | 31 |
A matematikatanítás cél-, feladat- és követelményrendszerének összefüggései, jellemzői | 33 |
Célok és feladatok | 33 |
A követelményrendszer | 36 |
Az általános iskolai matematikatanterv tananyagstruktúrája, témakörei | 42 |
A tananyag strukturájáról | 42 |
A tananyagfeldolgozás részleteit és a tevékenységrendszert meghatározó alapelvek | 48 |
A tanterv témakörei | 52 |
Az óvodai matematikai nevelés tartalma. A középiskolai matematikatanítás jellemzői | 54 |
Felhasznált irodalom. Gyakorlatok, feladatok | 58 |
A matematikai ismeretelsajátítás sajátos tantárgypedagógiai problémái | 61 |
A matematikai ismeretelsajátítás pszichológiai kérdései | 63 |
A matematikai ismeretelsajátításról és a matematikai tevékenységről | 63 |
A motivációról | 68 |
A matematikatanulással kapcsolatos tanulásmelméletek | 70 |
A gondolkodás logikai nevelése | 84 |
A logikus gondolkodás fogalma | 84 |
A fogalomról és a definiálásról | 86 |
Tételekről (ítéletekről) és a tételfordításról | 89 |
A gondolkodás alaptörvényeiről (logikai alapelvekről) | 92 |
A következtetésekről és a szillogizmusról | 92 |
A bizonyításról | 96 |
A matematikai gondolkodás fejlesztésének néhány részletkérdése | 99 |
A tipikus gondolkodási hibákról, keletkezésükről és azok kiküszöböléséről | 104 |
Ellenőrző kérdések, gyakorló feladatok. Irodalom | 107 |
A matematikai ismeretelsajátítás módszerei és eszközei | 115 |
A módszer fogalma | 117 |
A "hagyományos" módszerek jellemző hibái és a korszerű matematikatanítás módszertani irányelvei | 118 |
A módszerek megválasztása és osztályozása | 121 |
A tanári szereplés módszerei | 122 |
A témazáró tudásszintmérés | 127 |
A tanár-diák dialógus módszerei | 169 |
A "kérdve-kifejtő" módszer | 130 |
A katétikus (katekizáló) módszer | 130 |
A szokratészi dialógus | 131 |
A heurisztikáról | 131 |
A korrepetálásról | 132 |
A matematika szakkör vezetése | 132 |
A gyakorlásról, ismétlésről, alkalmazásról | 134 |
Az önálló tanulás módszerei | 135 |
Önálló tanulás tankönyvből, segédkönyvből, munkafüzetből | 136 |
Feladatlap, munkalap, programlap | 137 |
A Forrainé-féle módszer (feladatrendszeres tanulás) | 137 |
A programozott tanulás | 139 |
Az oktatógépekről | 140 |
Az oktatástechnológia fogalma és jelentősége | 142 |
Taneszköz és oktatástechnikai eszköz-rendszerünk | 144 |
Az oktatástechnikai eszközök hatékonysága | 145 |
Az oktatócsomagról | 150 |
A "teljes elsajátítás" (Mastery Learning) | 151 |
Ellenőrző kérdések, feladatok. Irodalom | 156 |
A matematikatanítás szervezési kérdései | 161 |
A tanítási órák munkaformái | 163 |
A frontális osztálymunka | 164 |
A csoportmunka | 166 |
Az egyéni munka | 169 |
A nevelő megváltozott szerepe. Vezetésmódok | 172 |
A lemaradó tanulókkal való foglalkozás | 176 |
Segítségadás a tanítási órák keretében | 178 |
Korrepetálás | 180 |
A tehetséges tanulók foglalkoztatása | 182 |
A tehetség fejlesztése | 182 |
A tanítási órán kívüli foglalkozási formák | 184 |
Az összevont osztályú tanulócsoportok munkája | 188 |
A tanítási órák tervezésének és vezetésének sajátosságai az összevont osztályú tanulócsoportokban | 193 |
Gyakorlatok, feladatok. Irodalom | 197 |
A nevelő felkészülése a matematika tanítására | 199 |
Felkészülés a tanév elején. Tanmenetkészítés | 203 |
Felkészülés a tanítási órák előtt | 206 |
A matematika órák felépítése | 210 |
A tanítási órák megtervezése, az óravázlat | 211 |
A tanítási órák elemzése | 215 |
Az óra tartalma és feladata | 216 |
Az órán alkalmazott módszerek, eszközök és munkaformák | 216 |
A nevelő munkája és személyisége | 216 |
A tanulók tevékenysége és tanulása | 217 |
Összefoglaló értékelés, következtetések | 217 |
Gyakorlatok, feladatok. Irodalom | 218 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.