| 1. szám | |
| Barra György: A tanulók aktivitása és önállóságra nevelése | 1 |
| Dr. Szalay András: Számléc pozitív és negatív számok szemléltetésére | 5 |
| Erhardt Imre: A tanulók tudásának elbírálása. Osztályozás a matematikaórán | 5 |
| Zalán Frigyes: Ábrázoló geometriai módszerek térmértani feladatok megoldásában | 10 |
| Feladatok | 22 |
| Tolnai Jenő: Ellenőrző dolgozatok az NDK-ban | 28 |
| Gyarmathi László: Csánk István - dr. Göndöcs László: Az ábrázoló geometria módszertanának néhány kérdése | 31 |
| 2. szám | |
| Hegedűs György: A tanulók értékelésének egy eszköze: a feladatlap | 33 |
| Horvay Katalin: A koordináta-geometria tanítása vektorokkal | 35 |
| Varecza László: Javaslat a cosinustétel tanítására | 44 |
| Késedi Ferenc: Az egyenlőtlenségek tanítása a középiskolákban | 45 |
| Feladatok | |
| Tolnai Jenő: Algebrai kifejezések diszkussziója | 60 |
| Scharnitzky Viktor: Czapáry Endre - Horvay Katalin - Reiman István - Dr. Soós Paula: Geometriai feladatok gyűjteménye | 62 |
| Reményi Gusztávné: Az általános iskola 5. osztálya számára kiadott új számtan-mértan tankönyvről | 64 |
| 3. szám | |
| Ács Pál: Felszabadulásunk huszadik évfordulójára | 65 |
| Szamosi Józsefné: A pedagógiai munka hatékonyságának kérdései a matematikaórán | 68 |
| Késedi Ferenc: Az egyenlőtlenségek tanítása a középiskolákban | 72 |
| Vigassy Lajos: Órán hallottuk | 79 |
| Hosszú Miklós: Lineáris programozás | 80 |
| Göndöcs László: Az ábrázoló geometria elemeinek tanítása a gimnáziumok I. osztályában | 84 |
| Feladatok | 91 |
| 4. szám | |
| Pálfy Sándor: A 6. osztályos számtan-mértan tanítása | 97 |
| Ács Pál: Az idei írásbeli matematikai érettségi vizsgák néhány tapasztalata | 106 |
| Dr. Zalai Ernő | 111 |
| Hosszú Miklós: Lineáris programozás | 111 |
| Göndöcs László: Az ábrázoló geometria elemeinek tanítása a gimnáziumok I. osztályában | 116 |
| Reményi Jánosné: Modell a számok kettes számrendszerbeli képzésének bemutatásához | 118 |
| Az olvasók megjegyzései | 121 |
| Feladatok | 122 |
| Scharnitzky Viktor: Kiállítás a matematika tanítása hazai fejlődéséről | 127 |
| Felhívás olvasóinkhoz | |
| 5. szám | |
| Gheorghe Cálugárita: Függvénygrafikonok megrajzolásának egy elemi módszere | 129 |
| Gyaraky F. Frigyes: Matematikai korrepetáló programok | 137 |
| Az Iskolai Filmintézet új matematikai filmje: "A hegyesszögek tangense" | 144 |
| Tardos Ivánné - Győry Edit: "A matematika tanítása" cikkeiről | 146 |
| Feladatok | 154 |
| Imrecze Zoltánné: Tanári Kézikönyv az 5. osztályos számtan-mértan tanításához | 160 |
| 6. szám | |
| Gádor Endréné: Az új I. gimnáziumi tankönyv bevezetése elé | 161 |
| Imrecze Zoltánné: Kísérlet a manipulatív tevékenység felhasználására az ismeretszerzés folyamatában | 169 |
| A matematika tanításának modernizálására irányuló törekvések | 177 |
| Feladatok | 181 |
| Scharnitzky Viktor: Karl Menninger: A hétköznapok matematikája | 190 |
| Reményi Gusztávné: Az általános iskolák 6. osztálya számára kiadott Feladatlapokról | 191 |
| Dr. Sólyom Mihály: Dr. Molnár József: Az algebra és az elemi függvények tanítása | 191 |
| |