Fülszöveg
EZ ITT A REKLÁM HELYE!
MIVEL FOGLALKOZIK? A jegyzet a marketing-menedzsment alapvető kérdéseit tárgyalja Ezeket olyan megközelítésben mutatja be és olyan aktuális gyakorlati példákkal illusztrálja, amelyek számot tarthatnak a műszaki egyetemi hallgatók érdeklődésére Napjainkban a világban a mérnökhallgatók tanulmányaihoz is hozzátartoznak olyan üzleti és menedzsment ismeretek, amelyek elősegítik piacképes termékek és szolgáltatások létrehozását, a marketingszemléletű vállalkozást, a sikeres vállalati tevékenységet, A mérnökök szakmai életpályájuk során gyakran kerülhetnek olyan döntési helyzetbe, ahol marketing-menedzsment ismeretekre van szükség.
MIBEN ÚJSZERŰ? A marketing-menedzsment alapvető témáiba ágyazva a hallgatók találkozhatnak olyan újabb - talán rejtélyesnek tűnő - fogalmakkal és szakterületekkel, amelyekre még nincs is megfelelő vagy elfogadott magyar szó. Ilyenek a logisztika, a franchise, a benchmarking, a reverse engineering, a mass customization stb. Azt is...
Tovább
Fülszöveg
EZ ITT A REKLÁM HELYE!
MIVEL FOGLALKOZIK? A jegyzet a marketing-menedzsment alapvető kérdéseit tárgyalja Ezeket olyan megközelítésben mutatja be és olyan aktuális gyakorlati példákkal illusztrálja, amelyek számot tarthatnak a műszaki egyetemi hallgatók érdeklődésére Napjainkban a világban a mérnökhallgatók tanulmányaihoz is hozzátartoznak olyan üzleti és menedzsment ismeretek, amelyek elősegítik piacképes termékek és szolgáltatások létrehozását, a marketingszemléletű vállalkozást, a sikeres vállalati tevékenységet, A mérnökök szakmai életpályájuk során gyakran kerülhetnek olyan döntési helyzetbe, ahol marketing-menedzsment ismeretekre van szükség.
MIBEN ÚJSZERŰ? A marketing-menedzsment alapvető témáiba ágyazva a hallgatók találkozhatnak olyan újabb - talán rejtélyesnek tűnő - fogalmakkal és szakterületekkel, amelyekre még nincs is megfelelő vagy elfogadott magyar szó. Ilyenek a logisztika, a franchise, a benchmarking, a reverse engineering, a mass customization stb. Azt is megtudhatják egyebek között, hogy hogyan vélekedik a marketing a termék minőségének az összetevőiről és mi köze a TQM-nek a marketinghez. A hazai tankönyvekhez képest újdonságot képvisel még, hogy a jegyzet részletesebben tárgyalja a termékinnovációt, foglalkozik az eladószemélyzet - pl. a mérnök üzletkötők - tevékenységével és menedzselésének a fő területeivel, továbbá a versenytárgyalás, az ajánlatkészítés kérdéseivel, a vevőszolgálat fő tevékenységeivel az ipari piacon.
MIÉRT PRAKTIKUS? Amellett, hogy a jegyzet sok gyakorlati példát, esetet bemutat, az egyes fejezetek végén részletes kérdéssorok, a legvégén pedig gyakorló feladatok találhatók azzal a céllal, hogy ezek segítsék a tananyag jobb megértését, feldolgozását. A felhasznált és ajánlott irodalom jegyzéke reméljük, meggyőzi a hallgatókat arról, hogy gazdag szakirodalomból válogattunk, s a legújabb nemzetközi publikációkat is felhasználtuk, amikor összeállítottuk a jegyzetet.
KINEK AJÁNLJUK? A jegyzetet különböző szakok hallgatóinak és különböző tantárgyi kiméretekhez ajánljuk. Ajánljuk első helyen a műszaki menedzser és a terméktervező hallgatóknak, akik a BME-n a legnagyobb óraszámban hallgatják a tárgyat. Ajánljuk továbbá olyan modulok hallgatóinak, ahol a menedzsment tárgyak jelentősebb szerepet játszanak. Végül ajánljuk mindazoknak a hallgatóknak, akik a választható tárgyak listáját áttekintve döntenek a Marketing mellett. Emellett reméljük, hogy a posztgraduális képzésben résztvevő hallgatók is eredményesen forgathatják.
Vissza