1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A marketing alapjai

Szerző

Kiadó: Magyar Távközlési Részvénytársaság Oktatási Igazgatósága
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 131 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Egy nagy cipőgyár elküldte egyik pénzügyi alkalmazottját egy afrikai országba azzal a feladattal, hogy vizsgálja meg, milyen lehetőségek vannak a gyár termékeinek értékesítésére. Néhány nap múlva... Tovább

Előszó

Egy nagy cipőgyár elküldte egyik pénzügyi alkalmazottját egy afrikai országba azzal a feladattal, hogy vizsgálja meg, milyen lehetőségek vannak a gyár termékeinek értékesítésére. Néhány nap múlva telexet kaptak a képviselőjüktől:
"Cipoet itt senki sem hord stop piac egyaaltalaan nincsen stop"
A cipőgyár igazgatója úgy döntött, hogy ellenőrzésként elküldi az egyik legjobb ügynökét is, vizsgálja meg ő is a lehetőségeket. Egy hét múlva megjött az ő telexe is:
"Senki sem hord cipoet stop oriaasi a piac stop"
Most már igazán érdekelte a cipőgyár vezetőségét, hogy van-e piac, vagy nincsen, és ha van, akkor tudnák-e hasznosítani, ezért elutazott a helyszínre a marketingrészleg vezetője, aki a következőképpen számolt be tapasztalatairól:
"Itt senki nem hord cipőt. A lábfejük azonban nem túl egészséges, a cipőviselés jót tenne nekik. A mostani cipőkészletünkben azonban nincs olyan kicsi méret, amely jó lenne a lábukra, úgyhogy át kell terveznünk a meglévő mintákat. Másik feladat, hogy fel kell világosítanunk őket a cipőviselés előnyeiről.
Mivel nincs pénzük, először is meg kell nyernünk a törzsfőnökök bizalmát, másrészt meg kell találnunk azt a csereeszközt, amelyet otthon jó pénzért eladhatunk. Szóba jöhető termékeink a banán és a kókuszdió, valamint gyönyörű szobrokat faragnak fából és az elejtett állatok csontjaiból.
Ha hazamegyek, akkor még megvizsgálom, hogy mely terméküket hogyan tudjuk értékesíteni és milyen hozadékot jelentene nekünk az üzlet. Ha eléjük a 20%-os hozadékot, akkor érdemes belefognunk." Vissza

Tartalom

Bevezető 5
Általános marketing 7
1. Marketing alapfogalmak 7
2. A marketing kialakulásának rövid története 11
3. Marketing management 14
4. A vállalat üzletpolitikája 24
5. A marketing információs rendszer felépítése 31
6. A piaci környezet elemzése 41
6-1. A fogyasztói piac 52
6.1.1. Á szervezeti piac 64
6.1.2. Versenyanalízis 67
6.2. Piacszegmentáció 69
7. Marketingstratégiák kialakítása 75
8. Termék- és szolgáltatásmarketing 83
8.1. Termékmarketing 83
8.2. Szolgáltatásmarketing 90
9. Ármarketing - az árstratégiák és árprogramok tervezése 92
10. Marketingcsatornák kiválasztása és irányítása 102
11. Marketingkommunikáció 108
11.1. Kommunikációs folyamatok 109
11.2. Reklám 113
11.3. Eladásösztönzés (Sales Promotion) 115
11.4. Public Relations (PR) 118
11.5. Személyes eladás 120
12. A marketingteljesítmények értékelése és ellenőrzése 124
Összefoglaló kérdések 127
Definíciók 129
Felhasznált irodalom 131
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem