1.066.715

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A mai magyar vasút

A MÁV Vezérigazgatóság tájékoztató kiadványa

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Idegenforgalmi Propaganda és Kiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 24 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 27 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A XX. század derekától, de különösen a hatvanas évek elejétől kezdve világszerte szédítő iramban fejlődött a motorizáció, ezzel együtt a közúti és a légi közlekedés. Csakúgy mint másutt,... Tovább

Előszó

A XX. század derekától, de különösen a hatvanas évek elejétől kezdve világszerte szédítő iramban fejlődött a motorizáció, ezzel együtt a közúti és a légi közlekedés. Csakúgy mint másutt, Magyarországon is arról kezdtek beszélni, hogy csökkent a vasút szerepe a személy- és áruszállításban. Ezt az állítást igazolni látszott az is, hogy míg a háború utáni újjáépítés éveiben, majd az intenzív ipartelepítés esztendeiben millió és millió tonna gép, szerszám, építőanyag és nyersanyag utazott vasúton, a befejezett rekonstrukciók és a gyáróriások, iparvárosok felépülése után megcsappant az érdeklődés a MÁV szolgáltatásai iránt. Egyes szélsőséges nézetek megkérdőjelezték a vasút létjogosultságát, s a vélemények harcában néhány évre a vasút maradt alul. Megtorpant a pályaépítés, a fejlesztés, a korszerűsítés üteme.
Az 1968-as országgyűlés végülis elfogadott egy több éves tudományos kutatáson és felmérésen alapuló koncepciót, és a vasút továbbfejlesztése kormányprogrammá vált. Ez a koncepció 10-15 évre jelölte meg a legfontosabb tennivalókat és leszögezte: "A vasút elsődleges szerepe az utasok és az áruk tömeges, illetve nagytávolságú szállításában, valamint a nemzetközi forgalomban továbbra is megmarad. A közlekedési munkamegosztáson belül részesedése csökken, szállítási feladatai azonban abszolút mértékben a jövőben is növekednek.
A személy- és áruszállítás fejlesztése, a vasút és közút közötti munkamegosztás célszerű kialakítása, továbbá a vasútüzem gazdaságosságának javítása érdekében folytatni kell a vasút már megkezdett átfogó műszaki és üzemi rekonstrukcióját..."
Az élet azóta bizonyította - helyes volt a kormányprogram, idejében felismerték a vasút valódi szerepét, jelentőségét. Az a tény, hogy sikerült a gőzüzemi vontatást teljesen kiküszöbölni, a tekintélyes múltú, ám már elavult vontatógépeket és kocsiparkot korszerűre cserélni, 120-140 kilométeres sebességgel haladó vonatokat is biztonsággal megtartó pályaszakaszokat építeni, mind a magyar vasútért aggódó szakembereket igazolták.
A közel másfél százados múltra visszatekintő hazai vasút ma már jogos büszkeséggel állja az összehasonlítást más országok vasúti közlekedésével és szállításával. Anyagi, technikai bázisa töretlenül fejlődik és mindinkább megfelel azoknak a nemzetközi normáknak, amelyek megbízható társaivá teszi külföldi partnereinek. Vissza

Esztergomi László

Esztergomi László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Esztergomi László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem