1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Magyarországi Óvónőképző Intézetek Neveléstudományi közleményei 1967.

V. évfolyam

Tartalom

I. A SZOCIALISTA ÓVÓNŐKÉPZÉS NEMZETKÖZI ÉS HAZAI
kérdései 5
L. Kabanova: Az óvónőképzési rendszer fejlődése a Szovjetunióban 7
Dr. Bernstorff: A szocialista óvónők (képzésének problémái a berlini
óvónőképzőben 12
Iskolai Minisztérium, Prága: Az óvónőképzés helyzete Csehszlovákiában 17
Milana Perisity: Óvónőképzés a szocialista Jugoszláviában 20
Miklósvári Sándor: Gondolatok a szocialista nevelőképzésről -A Szarvasi Óvónőképző Intézet új kollégiumának átadása alkalmából 27
Dr. Tóth Lajos: Szocialista óvónőképzésünk és a szarvasi neveléstörténet haladó hagyományai 30
Dr. Krajnyák Nándor: Óvónőképző intézeti hallgatóink alkotó
aktivitásának jelentősége az oktató-nevelő munka folyamatában 36
Búzás László - Glózik János: A szocialista óvónővé válás kezdeti
szakaszának világnézeti problémái 51
Hollós Károly: A csoportvezető tanárok nevelőmunkájának néhány
időszerű kérdése 66
Földiné Dr. Boros Judit: A gyakorlati képzés nevelőhatásának elemzése a Soproni Óvónőképző tapasztalatainak tükrében 74
Babodi Béla: A pedagógiai gyakorlatok hatékonyságának fokozása
az óvónőképzésben 84
Bessenyei Antal: A pedagógiai rajz oktatásának problémái a
Szarvasi Óvónőképzőben 100
Róbert Gábor: A zenei nevelőmunka szerepe az óvónőképzésben 114
II. AZ ÓVODAI NEVELÉS ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA 123
Dr. Bagi Rózsa: Néhány adat az óvodai nevelés-oktatásra vonatkozó
társadalmi igények felméréséhez 125
Dr. Kovács György: Adatok az óvónő szerepjáték-irányító tevékenységéhez
Hollóné Pálfi Irén - Holló Sándor: Az értelmi képességek fejlesztése az óvodai zenei nevelésben 142
Ecsédi András: Az óvodai számolás-foglalkozások élményszerűsége 176
Fuchs József: Az oktatás szerepe az óvodás korú gyermek ábrázoló tevékenységében 188
III. TANULMÁNYOK A LÉLEKTAN KÖRÉBÖL 199
Szakács György: A pszichológiai tárgyú megismerés ismeretelméleti
kérdései II 201
Németh Sándor: Az iskolai tanuláshoz szükséges alapvető magatartási formák kialakulásának vizsgálata 2.2rSomlai András: Az észlelés fejlődésének kísérleti vizsgálata a
konstrukciós játéktevékenységben 236
IV. NEVELÉSTÖRTÉNETI TANULMÁNYOK 257
Dr. Tóth Lajos: Tessadik Sámuel feleségének kisegítő pedagógiai
tevékenysége 259
Benő Kálmán: A szovjet pedagógia hatása - a magyarországi szocialista óvoda kialakulásának kezdeti éveiben - a dokumentumok
tükrében 272
Bauerné Barla Gabriella: Gorkij hatása a szocialista gyermekirodalomra 288
V. ÓVODAI NEVELÉS KÜLFÖLDÖN 293
Enyedi Sándorné: Az óvodás korú gyermekek szülői szeretetre nevelése a Szovjetunióban 295
Szűcs Gyula: Célestin Freinet munkásságának tanulságai a magyar
óvodapedagógia számára 303-318
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem