Előszó
A magyar vasút építési és pályafenntartási szervezete történetének első kötetét tartja kezében az olvasó, amely a szakszolgálatunk jelentős eseményeit, változásait ismerteti a kezdeti időtől...
Tovább
Előszó
A magyar vasút építési és pályafenntartási szervezete történetének első kötetét tartja kezében az olvasó, amely a szakszolgálatunk jelentős eseményeit, változásait ismerteti a kezdeti időtől 1945-ig, a második világháború végéig.
A vasút szakemberei között örökös vita, hogy melyik a legfontosabb szolgálati ág. Véleményem szerint valamennyi egyformán fontos, de a pálya tervezésével, építésével indul el a vasút léte, és nem kisebb feladat később ennek lelkiismeretes felügyelete és biztonságos fenntartása. Így hát természetes, hogy ennek a szakszolgálatnak a múltja, a története sok érdekességet rejt magában.
A szerző a szervezet történetét dolgozta fel, összegyűjtve a magyar vasút tervezését, engedélyezését, építését és fenntartását irányító és végző szervezetek kialakulását, változásait. A könyv tartalmazza az illetékes minisztériumban a MAV Igazgatóságban (a Vezérigazgatóság elődjében), az üzletvezetőségekben (a területi igazgatóságok elődjében) a vasútépítési és pályafenntartási ügyekkel foglalkozó osztályok, továbbá a kifejezetten építési, fenntartási munkákat ellátó építő-felügyelőségek, osztálymérnökségek, műhelyek és üzemek szervezeti változásait, vezetőinek és irányítóinak neveit, munkásságát. Ismerteti a magyar vasút két nagy múltú hivatalának: a Vasúti és Hajózási Főfelügyelőségnek és a Vasútépítészeti Igazgatóságnak a történetét.
Remélem, hogy a kötetben összegyűjtött anyag érdeklődésre tart számot, nemcsak a vasutasok, hanem a vasúttal foglalkozó vállalatok és vasútbarátok körében is. Az első kötet megjelenését 2005-ben követi a második kötet, amely az eseményeket 2004-ig tárgyalja.
Vissza