1.062.833

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A magyar repülés uttörőinek életrajza és az általuk épitett gépek rövid leirása stb./Függelék/Hires repülőgépek/Légiforgalmunk repülőgépei/Külföldi hirességek

Szerkesztő
,
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 452 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Magánszemély által egy példányban készített, gépelt és újságokból kivágott cikkek és egyéb korabeli információk, fotómásolatok egyedi gyűjteménye aviatika témakörből. Fekete-fehér és színes beragasztott képekkel, fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:

ABÓDY /ANDERLIK/ ELŐD
1896 - 1949

mérnök, műszaki egyetemi tanár. Érettségi után Fischamendre vonult be a Repülőkísérleti Állomásra. Itt ismerkedett meg Kármán Tódorral. 1921-ben... Tovább

Előszó

Részlet:

ABÓDY /ANDERLIK/ ELŐD
1896 - 1949

mérnök, műszaki egyetemi tanár. Érettségi után Fischamendre vonult be a Repülőkísérleti Állomásra. Itt ismerkedett meg Kármán Tódorral. 1921-ben kapott mérnöki oklevelet, majd a Légügyi Hivatal műszaki osztályán dolgozott mint repülőgép műszaki ellenőr. Foglakozott repülőgépek szilárdsági vizsgálatával, a gyártás ellenőrzésével és a gépteljesitmények megállapításával. Elméleti téren a repülőgépek dinamikai igénybevételére, a stabilitás és igénybevétel kapcsolatára, valamint a repülőgépszárny elméletére vonatkozólag folytatott tanulmányokat. 1930 elején megbizást kapott katonai vadászgép kifejlesztésére, amit Varga Lászlóval és Liszt Istvánnal együtt végzett el. 1932-ben készült el az AVIS I fémépítésű együléses vadásziskolagép. Teljesen acélcső vázszerkezettel épült, vászon borítással, 420 LE-s WM-Jupiter motorral. Futómüve osztott, áramvonalazott burkolatú. A törzs megfelelő vonalvezetését nagyméretű légcsavarkúp adta meg. Az e géppel szerzett tapasztalatok alapján épült meg 1935-ben az AVIS II. A kisebb keresztmetszetű törzsszerkezet furnirboritást kapott, a kormányfelületeket pedig lekerekítették és légerő kiegyenlítő felületekkel látták el. Az ezután épült AVIS III faépitésü szárnyszerkezete folytán könnyebb lett és 700 LE-s K-9 motorral volt ellátva. Az AVIS IV /K-9 és Mistral motorral/ jelentős teljesítményeket ért el. Abódy Előd állandó tudományos kapcsolatot tartott fenn Kármán Tódorral és igy amikor elhatározták, hogy a budapesti Műszaki Egyetem mellett korszerü Aerodinamikai Intézetet létesítenek, őt bizták meg ennek szervezésével és felépítésével, majd vezetésével. 1945-46-ban részt vett a háború alatt elpusztul intézet újjáépítésében, majd 1947- től a Műszaki Egyetem mérnökkari mechanikai tanszékét vezette. Vissza

Tartalom

A magyar repülés uttörőinek életrajza és az általuk épitett gépek rövid leirása stb. - kiadási év: 1972.
Abódi (Anderlik) Előd
Adorján János
Asbóth Oszkár
Bánhidi Antal
Bánki Donát
Bánsági Tibor
Bresztovszky Béla
Csonka János
Dyprián Jaisge
Dedek - Egyed Ferenc
Dedics Kálmán
Endresz György
Fábián András
Farnady László
Fejes Jenő
Fényes Kornél
Firtos Ferenc
Fonó Albert
Gábor Imre dr.
Galcsek Szilveszter
Galla Emil
Gróh András
Halász Andor
Hehs Ákos
Hoff Miklós
Horthy István
Horváth Ernő
Hosszú István
Huberth Andor
Jancsó Endre
Janka Zoltán
Jendrassik György
Kármán Tódor
Kiss József, ittebei
Kolbányi Géza
Kutassy Ágoston
Kvasz András
Lampich Árpád
Lányi Antal
Lazarus Antal
Létay testvérek
Lorenz testvérek
Ludvig Ede
Martin Lajos
Massányi Ernő
Melzer Tibor
Molnár Árpád
Némethy Emil
Neogrády Sándor
Neuschloss Simon
Oravecz Béla
Ős Lajos
Papp Márton
Petróczy István
Pfitzner Sándor
Prodam Guidó
Reiter Béla
Rotter Lajos
Rubik Ernő
Samu Béla
Schály Antal
Schwarc Dávid
Serényi Jenő
Sklenár János
Surányi Ferenc
Svachulay Sándor
Szablik István
Szebeny György
Szegedi József
Székely Mihály
Takács Béla
Takács Sándor
Thoroczkai Péter
Tolnay Lajos
Tóth testvérek
Vágó Pál
Vargha László
Vasy (Vass) Géza
Verancsics Fausztusz
Weiss Manfréd
Wittmann Viktor
Wodetzky Lajos
Zachariás István
Zsélyi Aladár
Zsemlye Elemér
Függelék
A magyar repülés hőskorából
Louis Blériot
Louis Blériot mint képviselőjelölt
1910. évi budapesti repülőverseny
"Motorrablás"
Sajtószemelvények a magyar aviatikusokról
Fejezetek a hadirepülés történetéből
Dobos István jegyzeteiből
Érdekes repülések
Felhők alatt Európa (Endresz György, Magyar Sándor)
A nagy pillanat (Wright testvérek)
Az Atlanti-óceán felett (Lindbergh)
Ötven éve repülte át Lányi Antal a Balatont
Magyar repülőgépipar
Egy repülőgépipar
Egy repülősír a Nemzeti Pantheonban
Az első rendszeres magyar postarepülés
Az iránytüről
A kormányszög kiszámitása
Mi lett belőlük?
Fékszárny, állitható légcsavar
Csürőkormánylap
Magyar hadirepülőgép konstrukciók
Magyar repülőgépmotorszekesztők
Thorotzkai Péter
Zachariás István
Sklenár János
Fonő Albert
Dedics testvérek
Kolbányi Géza
Magyar repülő feltalálók
Némethy Emil
Vágó Pál
Rákosi repülők I.
Rákosi repülők II.
Hires repülőgépek
Lampich L-4
Hansa-Brandenburg C.I.
Wright "Flyer"
Lampich L-2 "Róma"
Blériot "XI"
Raab-Katzenstein RK-2 "Pelikan"
Bücker 131 "Jungman"
Asbóth Oszkár helikoptere
WM-21 "Sólyom"
WM-23 "Ezüst nyil"
"Gerle"
Huberth Andor lapátkerekes repülőgépe
Kivonat az 1924-ben kiadott Révai Nagy Lexikon 16. kötetéből
Légiforgalmunk repülőgépei
Külföldi hirességek
Ernst Brandenburg
Gianni Caproni
Lindbergh Charles Augustus
Manfred von Richthofen
Paul Tissandier
H.C.H. Towned
Gabriel Voisin
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem