1.062.060

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A magyar repülés története (dedikált példány)

Szerző
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 387 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 22 cm
ISBN: 963-10-1767-2
Megjegyzés: Csanádi Norbert, Nagyváradi Sándor és Winkler László szerzők által dedikált példány. 246 fekete-fehér fotót, ábrát tartalmaz. 3 fekete-fehér fotómelléklettel. Tankönyvi száma: 41 717.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó az első kiadáshoz5
Előszó a második kiadáshoz7
A magyar repülés történeti emlékei11
Hazai kísérletezések11
Elméleti kutatások13
A léggömbrepülés14
Schwarz Dávid kormányozható léghajója16
A magyar repülés kezdete19
Az első magyar szárnypróbálgatások19
Blériot bemutatkozása Budapesten és hatása a hazai repülésre21
A rákosi hangárváros lakóinak munkái23
A szervezett repülőélet kialakulása Magyarországon38
Repülőbemutatók és -versenyek46
Repülőink az első világháborúban60
Az események leírása60
A fegyvertelen felderítések kora60
Olaszország hadbadlépése. Fegyver kerül a gépekre63
Az első légibombázások65
Magyar haditengerészeti repülők68
Megkezdődik a tömeges légi tevékenység71
Az első magyar vadászrepülők harcai74
A gyorsfelderítők küzdelmei az ellenség légi fölénye ellen77
Az erdélyi repülőszázadok tevékenysége78
Súlyos légi helyzet az olasz fronton82
A repülőipar kialakulása 1914-18 között93
A légierők az első világháborúban97
A Tanácsköztársaság vörös repülőcsapata104
Szervezeti felépítés104
Repülőink harcai a Tanácsköztársaságért108
A repülőipar helyzete114
Nemzetközi repülőutak119
A két világháború között123
Átmeneti időszak a repülési tilalom bevezetéséig123
A motoros repülési újjáéledése a békeszerződés után126
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület (MSrE) gépei128
Egyéni kísérletek a magyar repülőipar felélesztésére131
A FEIRO (Feigl és Rotter) Repülőgép-építő Vállalat repülőgép-építései (1923-1925)132
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület fejlődése (1927-1929)135
Bánhidi Antal repülőgépei (1928-1938)136
Repülőpbemutatók versenyek és rekordok139
Asbóth Oszkár helikopterkísérletei (1928-1930)140
Az első magyar óceánrepülés története (1930-1932)141
A Gerle nemzetközi sikerei144
Kiemelkedőbb repülőesemények (1933-1944)146
A polgári repülőipar (1930-1944)161
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület gépei (1934-1944)162
A repülés szervezetei a két világháború között164
A magyar vitorlázórepülés kialakulása168
A Karakán és teljesítmény-vitorlázógépeink173
Új utak - új eredmények176
Vitorlázórepülőgép-gyártásunk 1945-ig180
Katonai repülés a két világháború közöt190
Törekvések a hazai repülőipar újjáélesztése és a titkos légierő megteremtése (1921-1928)190
A katonai repülés rejtett szervezése a két világháború között194
Erőteljes nyílt légierő-szervezkedés (1938-1940)200
A hadbalépést megelőző időszak repülőipara208
A közforgalmi repülés kialakulása212
A légi közlekedés kezdeti lépései, belföldi és külföldi postajáratok212
Az első légiforgalmi vállalatok216
Hidroplánok a Balatonon és a Dunán219
Közforgalmi repülőgéptípusok224
A háború alatt utolsó eseményeki228
Repülés a második világháborúban230
Magyarország belesodródik a második világháborúba (1941)230
A szövetséges légierők tevékenysége Magyarország felett (1943-1945)239
Rádiólokátoros légvédelem Magyaroszágon a háború éveiben257
A második világháború repülőipari termelése261
A szovjet légierő felszabadító harcai Magyarország légterében266
Magyar repülők harca a fasizmus ellen275
A fejlődés útján277
Vitorlázórepülés277
A felszabadulás után277
Új szervezet - új vezetés280
Az 1965-1969-es évek 288
Világbajnokságok, nemzetközi versenyek290
A motoros repülés296
Újjáépítés a háború után296
Motoros repülősport297
Műrepülő világbajnokságok, nemzetközi versenyek299
Versenyről-versenyre305
A repülés irányítószerveinek fejlődése a felszabadulás után309
A közforgalmi repülés310
A MASZOLVLET310
A MALÉV312
Munkarepülések318
Mezőgazdasági repülés319
Légi mentőszolgálat322
Vízügyi repülőszolgálat324
A repülés a rendőrség szolgálatában325
Katonai repülés327
A katonai repülés a felszabadulás után 1950-ig327
Fiatalok a harci repülőgép kormányainál333
A Varsói Szerződés keretében337
A repülés irányítása341
Függelék345
Ausztria-Magyarország elsővilágháborús hadirepülőgépei345
Magyarországon használt repülőgépek jelzései (1921-1945)348
Magyarországon használt repülőgépek jelzései 1945-től355
A repülőalakulatok szervezésének változásai360
A magyar vitorlázó rekordok történeti fejlődése és az érvényben lévő magyar rekordok az 1976.december 31-i állás szerint364
Ezüst-arany-gyémántkoszorús magyar vitorlázórepülők névsora367
FAI diplomák tulajdonosai369
Magyar siklórepülő eredmények369
Névmutató371
Felhasznált irodalom385
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A magyar repülés története (dedikált példány) A magyar repülés története (dedikált példány) A magyar repülés története (dedikált példány) A magyar repülés története (dedikált példány) A magyar repülés története (dedikált példány) A magyar repülés története (dedikált példány) A magyar repülés története (dedikált példány)

A borító sarkai kopottak, táblái kissé foltosak, szélein a védőfólia felhólyagosodott. Az előzéklapon ajándékozási bejegyzés található.

Az előlapon a 3 szerző, Csanádi Norbert, Nagyváradi Sándor és Winkler László névre szóló dedikációja látható.

Állapot:
18.000 ,-Ft
90 pont kapható
Kosárba