kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 286 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 22 cm |
ISBN: | 963-10-0630-1 |
Megjegyzés: | 172 fekete-fehér ábrával, fekete-fehér fotókkal illusztrált. Tankönyvi szám: 41533. |
Előszó | 5 |
A magyar repülés történeti emlékei | 9 |
Hazai kísérletezések | 9 |
Elméleti kutatások | 11 |
A léggömbrepülés | 13 |
Schwarz Dávid kormányozható léghajója | 14 |
A magyar repülés kezdete | 17 |
Az első magyar szárnypróbálgatások | 17 |
Blériot bemutatkozása Budapesten és hatása a hazai repülésre | 19 |
A rákosi hangárváros lakóinak munkái | 21 |
A szervezett repülőélet kialakulása Magyarországon | 35 |
Repülőbemutatók és -versenyek | 43 |
Repülőink az első világháborúban | 56 |
Az események leírása | 56 |
A fegyvertelen felderítések kora | 56 |
Olaszország hadbadlépése. Fegyver kerül a gépekre | 59 |
Az első légibombázások | 61 |
Magyar haditengerészeti repülők | 64 |
Megkezdődik a tömeges légi tevékenység | 66 |
Az első magyar vadászrepülők harcai | 70 |
A gyorsfelderítők küzdelmei az ellenség légi fölénye ellen | 73 |
Az erdélyi repülőszázadok tevékenysége | 74 |
Súlyos légi helyzet az olasz fronton | 77 |
A repülőipar kialakulása 1914-18 között | 89 |
A légierők az első világháborúban | 93 |
A Tanácsköztársaság vörös repülőcsapata | 98 |
Szervezeti felépítés | 98 |
A repülőipar helyzete | 103 |
Nemzetközi repülőutak | 104 |
A két világháború között | 108 |
Átmeneti időszak a repülési tilalom bevezetéséig | 108 |
A motoros repülési újjáéledése a békeszerződés után | 111 |
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület (MSrE) gépei | 113 |
Egyéni kísérletek a magyar repülőipar felélesztésére | 116 |
A FEIRO (Feigl és Rotter) Repülőgép-építő Vállalat repülőgép-építései (1923-1925) | 117 |
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület fejlődése (1927-1929) | 119 |
Bánhidi Antal repülőgépei (1928-1938) | 120 |
Repülőpbemutatók versenyek és rekordok | 123 |
Asbóth Oszkár helikopterkísérletei (1928-1930) | 124 |
Az első magyar óceánrepülés története (1930-1932) | 125 |
A Gerle nemzetközi sikerei | 130 |
A polgári repülőipar (1930-1944) | 143 |
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület gépei (1934-1944) | 144 |
A repülés szervezetei a két világháború között | 146 |
A magyar vitorlázórepülés kialakulása | 147 |
A Karakán és teljesítmény-vitorlázógépeink | 155 |
Új utak - új eredmények | 158 |
Vitorlázórepülőgép-gyártásunk 1945-ig | 162 |
Katonai repülés a két világháború közöt | 171 |
Törekvések a hazai repülőipar újjáélesztése és a titkos légierő megteremtése (1921-1928) | 171 |
A katonai repülés rejtett szervezése a két világháború között | 175 |
Erőteljes nyílt légierő-szervezkedés (1938-1940) | 179 |
A hadbalépést megelőző időszak repülőipara | 183 |
A közforgalmi repülés kialakulása | 187 |
A légi közlekedés kezdeti lépései, belföldi és külföldi postajáratok | 187 |
Az első légiforgalmi vállalatok | 190 |
Hidroplánok a Balatonon és a Dunán | 192 |
Közforgalmi repülőgéptípusok | 196 |
A háború alatt utolsó eseményeki | 200 |
Repülés a második világháborúban | 201 |
Magyarország belesodródik a második világháborúba (1941) | 201 |
A szövetséges légierők tevékenysége Magyarország felett (1943-1945) | 204 |
A második világháború repülőipari termelése | 213 |
A fejlődés útján | 217 |
Vitorlázórepülés | 217 |
A felszabadulás után | 217 |
Új szervezet - új vezetés | 220 |
Az 1965-1969-es évek | 228 |
Világbajnokságok, nemzetközi versenyek | 230 |
A motoros repülés | 232 |
Újjáépítés a háború után | 232 |
Motoros repülősport | 234 |
Műrepülő világbajnokságok, nemzetközi versenyek | 235 |
Versenyről-versenyre | 241 |
A repülés irányítószerveinek fejlődése a felszabadulás után | 245 |
A közforgalmi repülés | 245 |
A MASZOLVLET | 245 |
A MALÉV | 245 |
Munkarepülések | 248 |
Mezőgazdasági repülés | 248 |
Légi mentőszolgálat | 251 |
Vízügyi repülőszolgálat | 253 |
A repülés a rendőrség szolgálatában | 254 |
Katonai repülés | 255 |
A katonai repülés a felszabadulás után 1950-ig | 255 |
Fiatalok a harci repülőgép kormányainál | 261 |
A Varsói Szerződés keretében | 265 |
A repülés irányítása | 268 |
Függelék | 273 |
Ausztria-Magyarország elsővilágháborús hadirepülőgépei | 273 |
Magyarországon használt repülőgépek jelzései (1921-1945) | 276 |
A magyar vitorlázó rekordok történeti fejlődése és az érvényben lévő magyar rekordok az 1976.december 31-i állás szerint | 280 |
Ezüst-arany-gyémántkoszorús magyar vitorlázórepülők névsora | 283 |
Felhasznált irodalom | 285 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.