kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői vászonkötés |
Oldalszám: | 387 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 22 cm |
ISBN: | 963-10-1767-2 |
Megjegyzés: | 246 fekete-fehér fotót, ábrát tartalmaz. Tankönyvi száma: 41 717. |
Előszó az első kiadáshoz | 5 |
Előszó a második kiadáshoz | 7 |
A magyar repülés történeti emlékei | 11 |
Hazai kísérletezések | 11 |
Elméleti kutatások | 13 |
A léggömbrepülés | 14 |
Schwarz Dávid kormányozható léghajója | 16 |
A magyar repülés kezdete | 19 |
Az első magyar szárnypróbálgatások | 19 |
Blériot bemutatkozása Budapesten és hatása a hazai repülésre | 21 |
A rákosi hangárváros lakóinak munkái | 23 |
A szervezett repülőélet kialakulása Magyarországon | 38 |
Repülőbemutatók és -versenyek | 46 |
Repülőink az első világháborúban | 60 |
Az események leírása | 60 |
A fegyvertelen felderítések kora | 60 |
Olaszország hadbadlépése. Fegyver kerül a gépekre | 63 |
Az első légibombázások | 65 |
Magyar haditengerészeti repülők | 68 |
Megkezdődik a tömeges légi tevékenység | 71 |
Az első magyar vadászrepülők harcai | 74 |
A gyorsfelderítők küzdelmei az ellenség légi fölénye ellen | 77 |
Az erdélyi repülőszázadok tevékenysége | 78 |
Súlyos légi helyzet az olasz fronton | 82 |
A repülőipar kialakulása 1914-18 között | 93 |
A légierők az első világháborúban | 97 |
A Tanácsköztársaság vörös repülőcsapata | 104 |
Szervezeti felépítés | 104 |
Repülőink harcai a Tanácsköztársaságért | 108 |
A repülőipar helyzete | 114 |
Nemzetközi repülőutak | 119 |
A két világháború között | 123 |
Átmeneti időszak a repülési tilalom bevezetéséig | 123 |
A motoros repülési újjáéledése a békeszerződés után | 126 |
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület (MSrE) gépei | 128 |
Egyéni kísérletek a magyar repülőipar felélesztésére | 131 |
A FEIRO (Feigl és Rotter) Repülőgép-építő Vállalat repülőgép-építései (1923-1925) | 132 |
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület fejlődése (1927-1929) | 135 |
Bánhidi Antal repülőgépei (1928-1938) | 136 |
Repülőpbemutatók versenyek és rekordok | 139 |
Asbóth Oszkár helikopterkísérletei (1928-1930) | 140 |
Az első magyar óceánrepülés története (1930-1932) | 141 |
A Gerle nemzetközi sikerei | 144 |
Kiemelkedőbb repülőesemények (1933-1944) | 146 |
A polgári repülőipar (1930-1944) | 161 |
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület gépei (1934-1944) | 162 |
A repülés szervezetei a két világháború között | 164 |
A magyar vitorlázórepülés kialakulása | 168 |
A Karakán és teljesítmény-vitorlázógépeink | 173 |
Új utak - új eredmények | 176 |
Vitorlázórepülőgép-gyártásunk 1945-ig | 180 |
Katonai repülés a két világháború közöt | 190 |
Törekvések a hazai repülőipar újjáélesztése és a titkos légierő megteremtése (1921-1928) | 190 |
A katonai repülés rejtett szervezése a két világháború között | 194 |
Erőteljes nyílt légierő-szervezkedés (1938-1940) | 200 |
A hadbalépést megelőző időszak repülőipara | 208 |
A közforgalmi repülés kialakulása | 212 |
A légi közlekedés kezdeti lépései, belföldi és külföldi postajáratok | 212 |
Az első légiforgalmi vállalatok | 216 |
Hidroplánok a Balatonon és a Dunán | 219 |
Közforgalmi repülőgéptípusok | 224 |
A háború alatt utolsó eseményeki | 228 |
Repülés a második világháborúban | 230 |
Magyarország belesodródik a második világháborúba (1941) | 230 |
A szövetséges légierők tevékenysége Magyarország felett (1943-1945) | 239 |
Rádiólokátoros légvédelem Magyaroszágon a háború éveiben | 257 |
A második világháború repülőipari termelése | 261 |
A szovjet légierő felszabadító harcai Magyarország légterében | 266 |
Magyar repülők harca a fasizmus ellen | 275 |
A fejlődés útján | 277 |
Vitorlázórepülés | 277 |
A felszabadulás után | 277 |
Új szervezet - új vezetés | 280 |
Az 1965-1969-es évek | 288 |
Világbajnokságok, nemzetközi versenyek | 290 |
A motoros repülés | 296 |
Újjáépítés a háború után | 296 |
Motoros repülősport | 297 |
Műrepülő világbajnokságok, nemzetközi versenyek | 299 |
Versenyről-versenyre | 305 |
A repülés irányítószerveinek fejlődése a felszabadulás után | 309 |
A közforgalmi repülés | 310 |
A MASZOLVLET | 310 |
A MALÉV | 312 |
Munkarepülések | 318 |
Mezőgazdasági repülés | 319 |
Légi mentőszolgálat | 322 |
Vízügyi repülőszolgálat | 324 |
A repülés a rendőrség szolgálatában | 325 |
Katonai repülés | 327 |
A katonai repülés a felszabadulás után 1950-ig | 327 |
Fiatalok a harci repülőgép kormányainál | 333 |
A Varsói Szerződés keretében | 337 |
A repülés irányítása | 341 |
Függelék | 345 |
Ausztria-Magyarország elsővilágháborús hadirepülőgépei | 345 |
Magyarországon használt repülőgépek jelzései (1921-1945) | 348 |
Magyarországon használt repülőgépek jelzései 1945-től | 355 |
A repülőalakulatok szervezésének változásai | 360 |
A magyar vitorlázó rekordok történeti fejlődése és az érvényben lévő magyar rekordok az 1976.december 31-i állás szerint | 364 |
Ezüst-arany-gyémántkoszorús magyar vitorlázórepülők névsora | 367 |
FAI diplomák tulajdonosai | 369 |
Magyar siklórepülő eredmények | 369 |
Névmutató | 371 |
Felhasznált irodalom | 385 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.