Fülszöveg
A magyar nyelv a Kárpát-medencében Trianon előtt és után
A (szerbiai) magyar közösségnek még megvannak a kapacitásai ahhoz, hogy a van-e tovább? kérdés helyett a merre tovább?-ra összpontosítsunk. Ehhez azonban elengedhetetlen a támogató politikai döntés a hatalom valamennyi szintjén, és azon túl. (Beretka Katinka)
Különös büszkeséggel tölti el a székelyföldi települések lakóit, hogy a dűlőnevekre nem is találtak idegen megnevezést, még a román nyelvű dokumentumokban, telekkönyvekben, szerződésekben is a magyar dűlőneveket használják. (Izsák Balázs)
Hogyan lehet Trianont nyelvpolitikai szempontból végre meghaladni, a kisebbségbe és mára sok helyen kilátástalan helyzetbe került magyar nemzetrészeket újra felemelni? Ez nemcsak nyelvi, nyelvtervezési, hanem szakpolitikai kérdés is (Pomozi Péter)
Egy Kárpát-medencei magyar terminológiai adatbázis kialakítása céljából indítottuk el a maTer-programot [ ] első lépésként az iskolai tantárgyak szakszókincsét kívántuk-kívánjuk...
Tovább
Fülszöveg
A magyar nyelv a Kárpát-medencében Trianon előtt és után
A (szerbiai) magyar közösségnek még megvannak a kapacitásai ahhoz, hogy a van-e tovább? kérdés helyett a merre tovább?-ra összpontosítsunk. Ehhez azonban elengedhetetlen a támogató politikai döntés a hatalom valamennyi szintjén, és azon túl. (Beretka Katinka)
Különös büszkeséggel tölti el a székelyföldi települések lakóit, hogy a dűlőnevekre nem is találtak idegen megnevezést, még a román nyelvű dokumentumokban, telekkönyvekben, szerződésekben is a magyar dűlőneveket használják. (Izsák Balázs)
Hogyan lehet Trianont nyelvpolitikai szempontból végre meghaladni, a kisebbségbe és mára sok helyen kilátástalan helyzetbe került magyar nemzetrészeket újra felemelni? Ez nemcsak nyelvi, nyelvtervezési, hanem szakpolitikai kérdés is (Pomozi Péter)
Egy Kárpát-medencei magyar terminológiai adatbázis kialakítása céljából indítottuk el a maTer-programot [ ] első lépésként az iskolai tantárgyak szakszókincsét kívántuk-kívánjuk feldolgozni, mert a helyes terminológiahasználatra az iskola tud felkészíteni. (Pusztay János)
Miniszteri látogatások, kormányközi egyeztetések, európai parlamenti viták. Velencei Bizottság [ ] fő témája már évek óta az ukrán oktatási törvény 7. cikkelye. (Zékány Krisztina)
Az összevonás elsődleges célja a kínálat bővítése, a versenyképesség növelése és az átjárhatóság Az összevonás után nő a biztonságérzet a tanári karban is. Nem kell már minden tanévkezdéskor attól rettegni, vajon lesz-e elég jelentkező (Albert Sándor)
Az anyanyelv nem pusztán kommunikációs eszköz, hanem a közösség folyamatos újraalkotásának is eszköze. (Katona József Álmos)
Bethlen István, Klebelsberg Kunó, Teleki Pál voltak azok, akik megértették, hogy egyedül nem megy - Trianon után. Szövetségeseket kell találnunk a nyugati értelmiségiek, tudósok, művészek és politikusok között. (Sárközy Péter)
Az új NAT az első olyan nemzeti alaptantervünk, amelynek a preambulumában ott szerepel a nemzeti identitás erősítése mint alapvető célkitűzés. [ ] a politikailag sok részre szabdalt Kárpát-medencei magyarság ezáltal kulturálisan újra összeilleszthető. (Takaró Mihály)
Vissza