kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
A magyar nemzeti stadion kérdése - kiadja az Országos Testnevelési Tanács, kiadási év: 1926., fekete-fehér képekkel illusztrált | 1-32 |
A magyar nemzeti stadion kérdése (második ismertetés) - Különlenyomat a Testnevelés I. évfolyamából, kiadja az Országos Testnevelési Tanács, kiadási év: 1928., Stephaneum nyomda és könyvkiadó r. t. nyomása, Budapest | 1-37 |
Philostratos: A tréneri tudományról, fordította és jegyzetekkel ellátta: Pálfy György, kiadja az Országos Testnevelési Tanács, Budapest, kiadási év: 1928., Országos Testnevelési Tanács Könyvtára XXXII., nyomtatta Stephaneum nyomda és könyvkiadó r. t., Budapest | 1-46 |
Pierre de Coubertin: Sportpedagógia ford.: Kovács Rezső, a fordító kiadása, Budapest, kiadási év: 1931., Országos Testnevelési Tanács Könyvtára XLIX., a szerző fekete-fehér képével illusztrált | |
Bevezetés a magyar kiadáshoz | 3 |
Előszó | 3 |
I. rész | |
A sportok története. | |
Ókor | 4 |
A sportra sarkaló tényezők születése | 4 |
Az atlétika hitvallása | 5 |
A görög gymnasium | 6 |
Az olimpiai játékok | 9 |
Szertelenség és torzulás | 11 |
Róma és Bizánc | 12 |
Középkor | 15 |
A lovagvilág | 15 |
Lovagi tornák és lándzsaviadalok | 16 |
Népies játékok | 18 |
Hanyatlás a sportban | 19 |
Új idők | 20 |
Amoros kudarca | 21 |
Jahn és Ling | 22 |
Thomas Arnold és Anglia átalakulása | 24 |
Az Egyesült Államok csatlakozása | 26 |
Az európai szárazföld meghódítása | 27 |
A sportpedagógia | 29 |
Az olimpiai játékok és a sportból eredő koncentráció | 32 |
Demokratikus térfoglalás | 33 |
Következtetések | 35 |
II. rész. | |
A sportgyakorlatok technikája. | |
A sportok osztályozása | 36 |
Általános jellemzés | 37 |
Az összes sportok általános jellemzése | 38 |
Atlétikai sportok | 38 |
Tornászati sportok | 40 |
A védekezés sportjai | 41 |
Lovas sportok | 45 |
Vizi sportok | 47 |
Téli sportok | 48 |
Kombinált sportok | 50 |
A turistaság sportja | 51 |
Sportszerű játékok | 52 |
Munka-ügyességek | 54 |
Sportegészségtan | 54 |
Módozatok | 57 |
I. kor | 57 |
Egészség | 58 |
Személyes rátermettség | 59 |
Külső könnyítések | 60 |
Módszerek | 60 |
II. Női sportok | 62 |
Sportorganizáció | 63 |
Sportalakulatok | 63 |
Területek és helyiségek | 64 |
Versenyek | 66 |
Szabályzatok | 67 |
III. rész. | |
A sportgyakorlatok erkölcsi és társadalmi hatása. | |
Hatás az értelemre | 69 |
Hatás a vérmérsékletre, a jellemre és lelkiismeretre | 70 |
Hatás a társadalmi gépezetre | 75 |
A közös munka | 75 |
A védelem | 76 |
A család | 77 |
A foglalkozás | 78 |
Visszaverődések a szociális kérdésre | 78 |
A művészet és a sport | 79 |
Atléták és művészet | 79 |
Épületek és kertek | 80 |
Díszítés | 81 |
Díszfelvonulások | 81 |
Harmóniák | 82 |
Díjosztás | 83 |
Az 1911 május 16-iki ünnepség | 83 |
Függelék | 84 |
A fordító észrevételei a függelék pontjaihoz | 86 |
Jávor Albert: A mindennapi iskolai testnevelés - A Magyar Pedagogiai Társaság 1935 február 16-i ülésén tartott előadások és következtetések kapcsolatos testtani mérésekből - kiadja az Országos Testnevelési Tanács, kiadási év: 1936., Országos Testnevelési Tanács Könyvtára LIX., Stephaneum nyomda r. t. nyomása, fekete-fehér ábrákkal illusztrált | 1-81 |
Csurik Dénes: A testnevelés szellemi hatásai - Kiadja: Csurik Dénes, kiadási év: 1939., Közlemények a Szegedi Ferenc József Tudomány-Egyetem Pedagógiai Lélektani Intézetéből 33. szám, Stephaneum nyomda nyomása | |
Előszó | 5 |
Bevezetés | 6 |
I. Kísérletek a testnevelés szellemi hatásainak mérésre | 8 |
A) Antropometriai mérések | 9 |
B) Fáradtságmérések | 10 |
C) Tesztkísérletek | 15 |
II. A játék, torna, testgyakorlás, testnevelés és sport pszichológiai alapjai | 32 |
1. Játék | 33 |
2. Torna | 34 |
3. Testgyakorlás | 35 |
4. Testnevelés | 36 |
5. Sport | 36 |
III. A feladat, eszköz, cél és eszmény a testnevelés szempontjából | 38 |
A) A testnevelés feladatai | 38 |
B) a) A testnevelés eszközei | 39 |
b) A testnevelés mint eszköz | 40 |
1. Túlterhelés | 41 |
2. Eugenika | 43 |
3. Szexualitás | 43 |
C) A testnevelés céljai | 45 |
1. Fizikai célok | 45 |
2. Szellemi célok | 46 |
D) Eszmény a testnevelésben | 46 |
IV. Az értelmi, erkölcsi és testi nevelés harmóniája | 48 |
V. A testnevelés hatása az akaratra, értelemre és az érzelemre | 57 |
A) A testnevelés formális képzőereje | 57 |
B) Akarat | 60 |
C) Értelem | 72 |
D) Érzelem | 85 |
a) Esztétikai érzelmek | 86 |
b) Erkölcsi érzelmek | 89 |
1. Autopathikus érzelmek | 90 |
2. Heteropathikus érzelmek | 94 |
c) Vallásos érzelmek | 97 |
VI. Az eredmények összegezése | 99 |
VII. Bibliographia | 101 |
VIII. Névmutató | 104 |
Hepp Ferenc: A célbadobás lélektani elemzése - kiadási év: 1942., Stephaneum nyomda nyomása, Budapest, Dolgozatok a Kir. Magy. Pázmány Péter Tudományegyetem Philosophiai semináriumából 50. szám, néhány fekete-fehér ábrával illusztrált | |
Bevezetés | 3 |
I. rész: | |
1. Biológiai mozgáselméletek | 5 |
2. Gyakorlás és transzferálás | 9 |
3. Környezethatás | 14 |
4. Dobás | 17 |
5. Kinesztetikus mozgásérzékelés | 22 |
6. Optikus mozgásérzékelés | 29 |
II. rész: | |
1. Kérdés és módszer | 32 |
2. Eredmény és értelmezés | 35 |
a) I. Kísérletcsoport | 36 |
b) II. Kísérletcsoport | 45 |
c) III. Kísérletcsoport | 51 |
3. Összefoglalás | 54 |
Bibliográphia | 57 |
Neidenbach Emil: Egynéhány sport- és testgyakorlat elméleti megvilágitása - Különlenyomat a «Testnevelés» 1942. évfolyam számaiból, kiadási év: 1942, Stephaneum nyomda nyomása, Budapest, 11 fekete-fehér ábrával illusztrált | 1-28 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.