Előszó az első kiadáshoz | 13 |
Előszó a második kiadáshoz | 16 |
A magyar költészet az ősidőktől Zrínyiig | |
Dessewffy Virgínia grófnénak | 21 |
Első előadás | 23 |
Az irodalomtörténet fogalma. | |
Második előadás | 32 |
Hun költészet; eposzi, diadalmi énekek, bohózat. | |
Harmadik előadás | 41 |
A régi magyarok hun mondája. | |
Negyedik előadás | 53 |
A régi magyar hősmonda. | |
Ötödik előadás | 63 |
Az Árpád vagy Hétmagyar mondaköre. | |
Hatodik előadás | 71 |
Visszapillantás az ókorra. Géza reformjai. | |
Hetedik előadás | 78 |
A középkori történeti műköltészet maradványai. | |
Nyolcadik előadás | 89 |
Az újkor. Költészetének három időszaka jellemezve. | |
Kilencedik előadás | 93 |
XVI. századbeli regényes költészetünk. | |
Tizedik előadás | 98 |
Az európai középkor nagy mondaköreihez tartozó regényes költeményeinek. | |
Tizenegyedik előadás | 104 |
Átmenet az antik mondakörhez. | |
Tizenkettődik előadás | 109 |
A regény kezdete Magyarországban. | |
Tizenharmadik előadás | 115 |
Történeti énekek. Gosárvári Mátyás hun krónikája | |
Tizennegyedik előadás | 120 |
Tinódi Sebestyén, az utolsó magyar dalnok. | |
Tizenötödik előadás | 127 |
Egyéb, egykorú történeteket leíró verses krónikások. | |
Tizenhatodik előadás | 133 |
A bibliai epika mint átmeneti láncszem a tanköltészethez. | |
Tizenhetedik előadás | 142 |
Az apológ. Pesti Gábor Aesópus-a. | |
Tizennyolcadik előadás | 151 |
Önálló lírai költészet. Elégiaköltők. | |
Tizenkilencedik előadás | 155 |
Színészet és színköltészet. | |
Huszadik előadás | 164 |
Költői állapotok a XVII. század első felében. | |
A magyar költészet Zrínyitől Kisfaludy Sándorig | |
Bohus-Szögyényi Antónia asszonynak | 175 |
Huszonegyedik előadás | 177 |
Költői állapotok a XVII. században és Zrínyi Miklós. | |
Huszonkettődik előadás | 186 |
A Zrínyiász további folyamatának (V-XIII. ének) boncolata. | |
Huszonharmadik előadás | 195 |
A Zrínyiász vége (XIV-XV. ének). | |
Huszonnegyedik előadás | 207 |
Zrínyi mint lírai költő. | |
Huszonötödik előadás | 215 |
A verses regény: Gyöngyösi István. | |
Huszonhatodik előadás | 226 |
Átmenet a tanköltészethez. | |
Huszonhetedik előadás | 235 |
Az irodalmi hanyatlás kora. | |
Huszonnyolcadik előadás | 246 |
A legújabb kor. | |
Huszonkilencedik előadás | 252 |
A legújabb irodalom megkezdője, Bessenyei György. | |
Harmincadik előadás | 259 |
A francia iskola többi írói: Orczy, Barcsay, Ányos, legkitűnöbb elégiaköltőnk, I. Teleki József, Péczely | |
Harmincegyedik előadás | 270 |
A klasszikai iskola; annak előzményei. | |
Harminckettődik előadás | 281 |
A népiesek iskolája. | |
Harmincharmadik előadás | 293 |
A népies iskola folytatása. | |
Harmincnegyedik előadás | 302 |
Az új iskola kezdetei. | |
Harmincötödik előadás | 308 |
Az önállók. Az irodalmi központosítás eszméje és Kármán. | |
Harminchatodik előadás | 317 |
Kisfaludy Sándor. | |
Harminchetedik előadás | 325 |
Visszapillantás a különféle irodalmi felekezetekre. | |
Mutató | 339 |