kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 358 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | |
A szakmódszertan fogalma; helyes a pedagógia tudományában | 5 |
A hazai irodalomtanítás múltjának rövid áttekintése | 12 |
A legfontosabb forrásművek az irodalomtanítás módszertanának tanulmányozásához (Kritikai felsorolás) | 21 |
A magyar irodalmi szakmódszertan alapfogalmai | 26 |
Az oktatás fő mozzanatai az irodalomtanításban | 26 |
Az irodalomtanítás célja, feladatai, tartalma | 32 |
Az irodalomtanítás helye a tantárgyak rendszerében | 32 |
Az irodalomtanítás célja és feladatai | 33 |
Az irodalomtanítás tartalmi kérdései (A tanterv, a tanmenet. A tankönyv, az irodalomtanítás anyaga) | 42 |
Néhány tantervi kérdés az irodalomtanításban | 51 |
A világnézeti nevelés módszere az irodalomtanításban | 55 |
Dialektikus materialista világnézeti nevelés az irodalomtanításban | 55 |
A marxista világnézet elemeinek tudatosítása | 57 |
Érzelmi és akarati ráhatás a világnézeti nevelésben | 63 |
Hibalehetőségek a világnézeti nevelésben | 66 |
A világnézeti nevelés legfőbb lehetőségei az irodalomtanításban | 72 |
Az irodalomtanítás fokozatai és tanítási módszerei | 79 |
Az irodalomtanítás fokozatai | 79 |
Az irodalomtanítás módszerei | 81 |
A tanítási óra és az óratípusok az irodalomtanításban | 100 |
A tematikus tervezés | 100 |
Az óratípusok az irodalomtanításban | 102 |
Sajátos jellegű irodalomórák | 106 |
A vegyes típusú irodalmi óra felépítése. A számonkérés | 109 |
A szervezési percek | 110 |
A számonkérés | 111 |
A számonkérés fajtái | 115 |
Az új anyag feldolgozásának előkészítése és az irodalmi művek bemutatása | 132 |
Előkészítés. Célkitűzés és a megfelelő hangulag megteremtése | 1342 |
Bemutató olvasás | 138 |
Az irodalmi művek elemzése | 158 |
A mű elemzése | 160 |
A tartalom és a forma egysége a műelemzésben | 161 |
A műelemzés szempontjai | 163 |
Az elemzés menete | 163 |
A műelemzés példái | 167 |
Az összefoglalás és a házi munka kijelölése | 221 |
Az összefoglalás | 221 |
A táblai vázlat | 223 |
A táblai vázlat formái | 229 |
Gyakorlás | 245 |
A házi munka kijelölése | 247 |
Az írásbeli házi feladat főbb fajtái | 250 |
Az irodalmi óra felépítésében leggyakrabban előforduló hibák | 261 |
A tanulók otthoni olvasásának irányítása. A házi olvasmányok feldolgozása | 264 |
A házi olvasmányok | 264 |
A kötelező házi olvasmányok feldolgozása | 268 |
Olvasó-mozgalom | 273 |
Az irodalomolvasás és az irodalomtörténet-tanítás sajátos módszertani kérdései | 274 |
Egy szöveg több órán, több szöveg egy órán | 274 |
Az irodalomelméleti ismeretek tanítása | 278 |
A történetiség kérdése | 281 |
Az írói életrajzok tanítása | 282 |
A kortörténeti bevezetők | 286 |
A korszakzáró összefoglalás | 289 |
Fogalmazástanítás az irodalomtanítás keretében | 290 |
Aktív fogalmazástanítás | 290 |
Az irodalmi dolgozatok | 294 |
A dolgozatok javításának technikája | 300 |
Az írásbeli dolgozatok osztályozása (Helyesírási norma) | 302 |
A dolgozatjavítás órája | 305 |
Az irodalmi ismétlések módszerei | 308 |
Az ismétlés lehetőségei | 308 |
Az ismétlés szervezett fajtái | 310 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.