1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A magyar felsőoktatás jövője az Európai Unióban

A Magyar Tudomány Napja tiszteletére - 2004. november 10-én - a Vitéz János Római Katolikus Tanítóképző Főiskolán megtartott konferencia előadásai

Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az ember hajlamos arra, hogy belefeledkezve a mindennapok munkaritmusába, a felpörgött életütem rohanásában figyelmen kívül hagyjon olyan témákat, melyek az emberi élet minőségéhez pozitív módon... Tovább

Előszó

Az ember hajlamos arra, hogy belefeledkezve a mindennapok munkaritmusába, a felpörgött életütem rohanásában figyelmen kívül hagyjon olyan témákat, melyek az emberi élet minőségéhez pozitív módon járulnak hozzá. Hogy felfigyeljünk, reflektáljunk ezekre a pozitív értékekre, külön napot szentelünk bemutatásukra. így került sor intézményünkben a „tudomány napja" megrendezésére, amikor is előadásokkal, a gondolatok cseréjével szeretnénk méltó hangsúlyt adni a tudományos kutatásnak, a tudományos munka megbecsülésének.
Az ember legősibb és legbensőbb törekvései közé tartozik, azt hiszem, hogy minél mélyebb és pontosabb ismereteket szerezzen az őt körülvevő világról, a kozmoszról, valamint önmaga belső világáról, az emberi lét működéséről, hogy minél jobban megalapozhassa helyét a valóság rendjében. Amikor pedig szerzett ismereteit rendezi, egymáshoz való viszonyukat megállapítja, rendszerbe foglalja, akkor beszélünk tudományról. A tudomány tehát az emberi kultúra egy alapvető szelete, amely az élet minden területére hatással van. Szellemi küzdelmekben segíti az embert újabb ismeretekhez, mélyebb meglátásokhoz. Ezekben a küzdelmekben az emberi tudás, a megismerés alkalmas módszereit munkálta ki, melyek - a túlságosan szubjektív látás csapdáit kikerülve - mindenki által ellenőrizhető, objektív ismeretekhez vezetnek.
Francis Bacon (1561-1626) mesterien fogalmazza meg azokat a csapdákat, melyek a tudományos előrehaladást gátolják. Ezeket idolumoknak, ködképeknek nevezi, mert elhomályosítják az igazi látást. Ilyen ködkép a „törzsi ködkép", mely emberi természetünkből ered, az érzékcsalódásokból, az önkényes gondolkodásmódokból. A „barlang ködképeinek" nevezi az egyes ember adottságait, testi-lelki tulajdonságait, neveltetését, szokásait stb. Az ember be van zárva saját „barlangjába", és ez erősen korlátozhatja a tudományos kutatásban. Szól a „piac ködképeiről" is, a közvélemény, a közgondolkodás gátló hatásairól, a megmerevedett vagy helytelen szóhasználat visszahúzó erejéről. A „színház ködképein" pedig a hagyományoshoz való merev ragaszkodást, az örökölt előítéleteket érti. Vissza

Tartalom

MEGNYITÓ
Dr. Gaál Endre főigazgató 9
*****
A MAGYAR FELSŐOKTATÁS ÉS AZ EURÓPAI UNIÓ
Prof. Dr. Pálinkás József egyetemi tanár, az MTA tagja 11
AZ OKLEVELEK KÖLCSÖNÖS ELISMERÉSE ÉS A HALLGATÓI MOBILITÁS
Dr. Mészáros Gábor, az OM főosztályvezetője 21
AZ ESZTERGOMI EGYHÁZI FELSŐOKTATÁS KÉPZÉSI ÉS INFRASTRUKTURÁLIS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA AZ EU-CSATLAKOZÁS UTÁN
Kozma Gábor, a PPKE főtanácsadója 31
GYAKORLATORIENTÁLT SZOCIÁLIS KÉPZÉS EURÓPAI SZINTEN
Lakner Zoltán főisk. docens - Tordainé Vida Katalin főisk. docens, tanszékvezető 41
KÉPZÉSFEJLESZTÉS KONZORCIUMBAN. MŰVELŐDÉSI ÉS FELNŐTTKÉPZÉSI SZAKEMBEREK KÉPZÉSE A FELSŐOKTATÁS LINEÁRIS, CIKLUSOS RENDSZERÉBEN
Győry Csaba főisk. docens, tanszékvezető 52
A TANÍTÓ SZAK A LINÁRIS KÉPZÉSBEN
Homor Lajos főisk. docens, főig.-helyettes 62
A PEDAGÓGUSKÉPZÉS ÉS A TEHETSÉG ANATÓMIÁJA
Dr. Deme Tamás PhD főisk. docens 72
FEJEZETEK A KOMMUNIKÁCIÓS SZAKEMBERKÉPZÉS TÖRTÉNETÉBŐL
Prunkl Jánosné főiskolai docens 81
AZ EURÓPAI NYELVI PORTFOLIÓ
Juhász Márta főisk. adjunktus
EURÓPAI FELSŐOKTATÁS A HALLGATÓ SZEMÉVEL
A VJRKTF IV. éves hallgatói - nappali tagozat, kommunikáció-művelődésszervező szak, felnőttképzési specializáció 101
A POPULÁRIS ZENE MINT A MULTIKULTURÁLIS SZEMLÉLETŰ OKTATÁS RÉSZE AZ ÉNEK-ZENE SZAKOS TANÁROK FŐISKOLAI KÉPZÉSÉBEN
Dr. Janek, Marian PhD, docens, Bél Mátyás Egyetem Pedagógiai Kara, Besztercebánya 148
EURÓPA: KERESZTÉNY ÖRÖKSÉG. - A KERESZTÉNY HUMANIZMUS FONTOSSÁGA A FELSŐOKTATÁS TARTALMI FEJLESZTÉSÉBEN
Tóth Sándor József Attila-díjas költő, főiskolai docens 156
„EURÓPAI FELSŐ-" - CSAK -OKTATÁS?
Dr. Varga Győző főiskolai tanár 164
NYELVPOLITIKA AZ EURÓPAI UNIÓBAN
Müller Márta főisk. tanársegéd 180
„NYELVÉBEN ÉL A NEMZET"
Nábrádiné Dr. Jurasek Ibolya főisk. docens 190
A TUDÁS HÍDJA. REGIONÁLIS LEHETŐSÉGEK AZ OKTATÁSI PIACON
Hartl Mónika főisk. tanársegéd 199
A TESTKULTÚRA HELYZETE A VJRKTF-EN AZ EURÓPAI UNIÓS CSATLAKOZÁS TÜKRÉBEN
Dr. habil. Magyar György főisk. tanár, főigazgató-helyettes 207
Vendégprofesszorok előadásai:
AKTUELLE KONZEPTE ZUR FÖRDERUNG VON LEBENSKOMPETENZEN
Prof. Dr. Wilhelm BERNERT egyetemi tanár, Passaui Egyetem
KREATIVITAT - EIN AUCH IN DER GRUNDSCHULE PADAGOGISCH ZU HINTERFRAGENDES KONSTUKT
Prof. Prof h.c. Dr. Hubert BUCHINGER egyetemi tanár, Passaui Egyetem
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A magyar felsőoktatás jövője az Európai Unióban
Állapot:
2.940 Ft
1.470 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba