A sorozatszerkesztő előszava | 9 |
A rektorhelyettes köszöntője | 11 |
Előszó | 13 |
A magyar felnőttnevelés állapota, kutatása | 15 |
Gelecsér Katalin: A felnőttművelődés funkcióinak főbb változásai | 15 |
Soós Pál: Tapasztalatok és következtetések a magyar felnőttnevelés 200 éves története alapján | 26 |
Benedek András: A szakképzés fejlesztésének hazai irányai, különös tekintettel az európai elvárásokra | 37 |
Zachár László: Globális problémák - komplex megoldások a felnőttek képzésében | 43 |
Maróti Andor: Fogalomváltás a magyar népművelés és felnőttoktatás történetében | 52 |
Rubovszky Kálmán: A felnőttnevelés történetének mint holisztikus kommunikációnak a kutatása | 63 |
Durkó Mátyás: Bevezetés a felnőttnevelési kutatások történetébe | 72 |
Magyar Edit: 1948-1988. Tanuságtétel a felnőttoktatás hazai fejlődéséről | 79 |
Rigó Jázon: A magyar filozófiai gondolkodás történetének néhány vonása és a felnőttek nevelése | 83 |
A felnőttnevelés kiemelkedő személyiségei | 87 |
Némedi Lajos: Az Erdélyi Magyar Nyelvművelő Társaság | 87 |
Sz. Szabó László: Adalékok a magyar reformkor felnőttképzéséhez (népneveléséhez) Erdélyben, különös tekintettel Jósika Miklós munkásságára | 90 |
Sári Mihály: Parasztiskolák, felnőttiskola-kísérletek a felvilágosodás korában Magyarországon | 94 |
Bényei Miklós: Eötvös József művelődéspolitikai koncepciója és felnőttnevelési törekvése | 99 |
Kováts Dániel: Újszászy Kálmán és a falunevelés sárospataki modellje | 104 |
Török Iván: Radnai Béla ismeretterjesztő munkássága | 108 |
Harangi László: A Népművészeti Intézet és Széll Jenő (1951-1957) | 112 |
Felnőttoktatási szervezetek története | 117 |
Felkai László: Az Uránia Magyar Tudományos Egyesület első évtizedei | 117 |
Maróti Andor: A Királyi Magyar Tudományi Társulat 19. századi tudomány-népszerűsítő tevékenysége | 125 |
Vigh Károly: A Tudományos Ismeretterjesztő Társulat felnőttnevelő munkája 1949-1988 között | 131 |
Németh Balázs: A XVIII. századi Magyarország főpapi könyvtárainak szerepe az írásbeliség fejlődésében, különös tekintettel a szombathelyi és pécsi püspöki könyvtárakra | 136 |
Pordány Sarolta: Civil "utazások" a kilencvenes évek hazai felnőttoktatásában. A Nyitott Képzések Egyesület tevékenységének története 1989-1996 | 141 |
Mozgalmak, akciók a felnőttoktatásban | 155 |
Soós Pál: Adalékok a népi írók és a népi mozgalom felnőttnevelési törekvéseinek előzményeihez | 155 |
Csorba Péter: A magyar református népfőiskolai mozgalom 1936-48 között | 160 |
Bardócz-Tódor András: Regöscserkészet és néptáncmozgalom a két világháború között | 164 |
Falvay Károly: A néphagyomány és a tánc szerepe a felnőttoktatásban | 168 |
Szóró Ilona: Az olvasókörök közművelődési, felnőttnevelési tevékenysége a Dél-Alföldön a szabadművelődés korszakában (1945-1949) | 174 |
N. Szabó József: A népfőiskolák és a II. világháború utáni művelődéspolitika (1945-1946) | 179 |
Kővágó Sarolta: A szakszervezetek felnőttoktatási tevékenységéről (1945-1950) | 182 |
Felnőttnevelés - társadalom - szociológia | 187 |
Tóvári Judit: A vidéki város és a polgári művelődés a XIX. század közepén | 187 |
Kovács Ilma: Kutatások a felsőfokú felnőttoktatás területén 1970-1980 között | 197 |
Mankó Mária: Felnőttképzési sajátosságok Szabolcs-Szatmár-Bereg és Vas megyében 1990-1997 | 200 |
A felnőttoktatás stratégiái, elvi, módszertani problémái | 211 |
Pethő László: Arcképek a magyar felnőttoktatás "hőskorából" és félmúltjából | 211 |
T. Kiss Tamás: Az iskolán kívüli népművelés és felnőttoktatás Magyarországon az 1920-as években | 217 |
Csoma Gyula: A dolgozók iskolái tanterveinek első andralógiai koncepciója (1962-1972) | 227 |
Merényi László: A felnőttiskolák és a közművelődés kapcsolata 1949-1988 között | 233 |
Juhász Erika: Az ifjú felnőttek és rugalmas munkaerőpiaci képzésük | 236 |
Khaled Abdulla: Az idegen nyelv szerepe és fontossága az interkulturális és a multikulturális kapcsolatokban | 242 |
Koczokné Boruzs Judit: Felnőttnevelési-felnőttképzési törekvések egy megyei művelődési központban a kilencvenes években | 246 |
Várnagy Marianne: A felnőttoktatás írásos segédanyagaival kapcsolatos néhány tapasztalat | 254 |
Kálmán Anikó: A felnőttképzés megújítása 2000-ig | 259 |
Massány Zsóka: A tudományos továbbképzés gyakorlati oktatásának andralógiai problémái | 263 |
Zsarnai Szilárd: Az andralógia érvényesülésének lehetőségei az iskolarendszeren kívüli szakképzés területén | 267 |
Szabó József - Forgon Emese: A távoktatás helyzete és lehetőségei Magyarországon | 270 |
Kovács Ilma: Új út az oktatásban? | 282 |
Boda István: A nyitott oktatási formák perspektívái a 90-es években | 285 |
Felnőttnevelés - Katonai nevelés | 293 |
Szabó József János: A magyar katonai felnőttoktatás intézménytörténete 1945-1996 között | 293 |
Takács Ferenc: A civil felsőfokú tanintézetekben folyó honvédelmi oktatás a II. világháború után | 302 |
Vámosi Zoltán: A honvédelem és a felnőttoktatás összefüggései a 21. század küszöbén | 305 |
Horváth Csaba: A magyar vezérkari tisztképzés története 1920-1945 között | 308 |
Nemzetközi kapcsolatok, távlatok, jövőkép a felnőttképzésben | 315 |
Koltai Dénes: Rendszerváltó felnőttoktatás | 315 |
Lada László: Az általános műveltség felértékelődése | 319 |
Heribert Hinzen: Felnőttképzés Magyarországon, Ausztriában és Németországban. Megjegyzések a történelemmel, az összehasonlítással és az együttműködéssel kapcsolatban | 321 |
Sz. Tóth János: Magyar történet - európai kincs. Adalékok a közművelődés-történeti kutatások továbbfejlesztéséhez | 346 |
A sorozatszerkesztő előszava, összefoglalás angol nyelven | 371 |
A sorozatszerkesztő előszava, összefoglalás német nyelven | 376 |