Előszó
TISZTELT OLVASÓ!
A MAGYAR ÉLELMISZER-GAZDASÁG ÉVKÖNYVÉNEK megjelentetésével kiadónk hiánypótló művet kíván adni olvasóinak. Ez a kézikönyv felöleli az élelmiszer-gazdaság egészét, középpontjába állítva a kereskedelmi szférát, amelyben a gyorsan forgó fogyasztási cikkek, az ezeket megtermelő, importáló, forgalmazó cégek s a fogyasztók a főszereplők.
Az adatok gyűjtését és feldolgozását a Dorel & Partner cég végezte, s ehhez segítséget nyújtott Európa egyik legnagyobb információs cége, a frankfurti M+M EUROdATA. A Mai piac szerkesztősége már évek óta együttműködik mindkettővel az élelmiszer-kereskedelmi vállalatok éves toplistájának összeállításánál. Az évkönyv gerincét most is a kereskedelmi vállalatok 50-es toplistája képezi, amely a már megszokott felépítésben, de lényegesen bővebb információkkal mutatja be az egyes cégeket. A hazai kereskedelem szereplőinek nagy része a kis- és a nagykereskedelem területén egyaránt jelen van. Mivel azonban a nagykereskedelem, s kiváltképp a CftC üzletág a kereskedelemben egyre fontosabb szerepet tölt be, mintegy 40 nagykereskedelemmel foglalkozó vállalatot külön fejezetben is bemutatunk olvasóinknak. A vállalatok jelenlegi struktúrájában a különböző üzletágak tevékenysége nem mindig különül el élesen, s ezért a forgalmi adatokat sem lehetett megadni minden esetben üzletágakra lebontva. így a toplistán és a Nagykereskedelem című fejezetben egyaránt szereplő cégek forgalmi adatai mindkét helyen azonosak.
A kereskedelem partnerei, az ipar képviselői, a szállítók közül mintegy kétszáznak a portréját, termékskálájuk részletes leírását találhatják meg a Gyártók című fejezetben. Napjaink kereskedelmének egyik legizgalmasabb jelensége, a bevásárlóközpontok és a hipermarketek létrejötte sok kérdőjelet rejt magában a jövőt illetően. A már meglévő, illetve az épülő és a tervezett óriásokról olvashatnak információkat a róluk szóló fejezetben. A gyártók, kereskedők és a fogyasztók egyaránt igénylik az információt, amely az ágazat egyes szereplőihez a kommunikáció révén jut el. Mi sem természetesebb tehát, mint hogy a reklámmal, a PR-tevékenységgel foglalkozó ügynökségek ugyancsak helyet kaptak évkönyvünkben.
Reméljük, az évkönyvben közölt információk hozzájárulnak ahhoz, hogy az élelmiszer-gazdaság szereplői közelebb kerüljenek egymáshoz, s a tájékozottság révén könnyebben dönthessenek lényegbevágó kérdésekben. Kiadványunkkal nemcsak átláthatóvá szerettük volna tenni az egész piacot, hanem segítséget is kívántunk nyújtani Önöknek, hogy a munkájukhoz szükséges információkat egyetlen forrásból, s ezért a lehető leggyorsabban szerezhessék be.
Köszönetet mondunk mindazon cégeknek, amelyek gyors és pontos adatszolgáltatással segítették az évkönyv létrejöttét, s bízunk abban, hogy a jövőben azokra a vállalatokra is számíthatunk, amelyekkel most még nem sikerült tökéletesen együttműködni. Hiszen valamennyiünk érdeke, hogy az ezentúl évente megjelenő kiadvány mindig naprakész, kompetens adatokat tartalmazzon. Az évkönyv összeállításában, szerkesztésében előforduló hibákat, kérjük, tudják be az ilyen úttörő munkával járó kezdeti nehézségeknek, s a megjelenéskor esetleg már nem érvényes adatokat a kereskedelemben végbemenő rendkívül gyors változásoknak.
Vissza