1.062.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A magyar autópályák története II.

1994-2004

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Állami Autópálya Kezelő Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 472 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-217-564-6
Megjegyzés: Színes fotókkal gazdagon illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az elmúlt tíz év a magyar autópályák történetében talán a legmozgalmasabb időszak volt.
Az autópályák ügye az ország nagy érdeklődésre számot tartó közügyévé vált.
A magántőke bevonása, az ezzel járó díjasítás bevezetése, a fizetőkapuk megjelenése majd felszámolása, a matricás rendszer kialakítása és kiterjesztése, a hálózat gyorsütemű fejlesztésének terve a politikai erőket is gyakran foglalkoztatta. Felgyorsult az építés, az első autópálya elért a határig és bekapcsolta az országot az európai gyorsforgalmi hálózatba. Nagy ívű kormányprogramok születtek, a tízéves időhorizonton feltűnt az átlagos európai hálózatsűrűség elérésének lehetősége. A fejlesztésekhez kapcsolódó társadalmi elvárások gyakran átrajzolták a nyomvonalakat.
A finanszírozási lehetőségek folyamatos fejlesztése új beruházó és kezelő szervezeteket hozott létre, új kivitelezők jelentek meg a versenyben, és új versenyformaként jelent meg a közbeszerzés.
A valamennyi irányban megindult építés mellett jelentős... Tovább

Fülszöveg

Az elmúlt tíz év a magyar autópályák történetében talán a legmozgalmasabb időszak volt.
Az autópályák ügye az ország nagy érdeklődésre számot tartó közügyévé vált.
A magántőke bevonása, az ezzel járó díjasítás bevezetése, a fizetőkapuk megjelenése majd felszámolása, a matricás rendszer kialakítása és kiterjesztése, a hálózat gyorsütemű fejlesztésének terve a politikai erőket is gyakran foglalkoztatta. Felgyorsult az építés, az első autópálya elért a határig és bekapcsolta az országot az európai gyorsforgalmi hálózatba. Nagy ívű kormányprogramok születtek, a tízéves időhorizonton feltűnt az átlagos európai hálózatsűrűség elérésének lehetősége. A fejlesztésekhez kapcsolódó társadalmi elvárások gyakran átrajzolták a nyomvonalakat.
A finanszírozási lehetőségek folyamatos fejlesztése új beruházó és kezelő szervezeteket hozott létre, új kivitelezők jelentek meg a versenyben, és új versenyformaként jelent meg a közbeszerzés.
A valamennyi irányban megindult építés mellett jelentős felújítások zajlottak. Az M7-es rekordidejű nagyfelújításán túl az MO, az Ml és az M3 is új burkolatot kapott. Ez a könyv talán az utolsó lehetőség arra, hogy az eltelt tízéves időszak során az autópályák fejlesztéséhez és kezeléséhez kapcsolódó gondolatokat, megfontolásokat, az események mozgatórugóit összegyűjtsük, a kiszolgált szervezeteknek, módszereknek és technológiáknak, a történések lassan névtelenné váló szereplőinek emléket állítsunk.
A szerzők munkáját megköszönve azt kívánom, hogy forgassák haszonnal ezt a könyvet azok is, akik az események részesei voltak, és azok is, akik a szakmatörténet érdeklődés okán veszik kezükbe. Vissza

Tartalom

BEVEZETŐ / 5
1. AZ ÜZEMELŐ AUTÓPÁLYA-HÁLÓZAT / 11
2 A GYORSFORGALMI UTAK TOVÁBBI FEJLESZTÉSI TERVEI / 25
3. BERUHÁZÁSI TEVÉKENYSÉG / 45
4 AZ AUTÓPÁLYÁK TERVEZÉSI MUNKÁI / 123
5. AZ AUTÓPÁLYÁK KIVITELEZÉSE / 265
6. A GYORSFORGALMI ÚTHÁLÓZAT ÜZEMELTETÉSE
ÉS FENNTARTÁSA / 353
ÖSSZEFOGLALÓ / 421
FÜGGELÉK
Határozatok, rendeletek, törvények / 435
Autópályákról szóló cikkek - Irodalomjegyzék / 467
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A magyar autópályák története II. A magyar autópályák története II.
Állapot:
6.480 ,-Ft
32 pont kapható
Kosárba