1.061.872

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A magyar autó

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Zrínyi Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 228 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 963-327-231-9
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal és illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A gépkocsi feltalálásával - ami közismerten két német feltaláló, Karl Benz és Gottlieb Daimler nevéhez fűződik - az emberiség ősi álma valósult meg.
Az önmagától haladó eszköz gondolata... Tovább

Előszó

A gépkocsi feltalálásával - ami közismerten két német feltaláló, Karl Benz és Gottlieb Daimler nevéhez fűződik - az emberiség ősi álma valósult meg.
Az önmagától haladó eszköz gondolata végigkíséri az emberiség történetét. Gyakorlati megvalósítására megfelelő eszközök, ismeretek, illetve hajtóerő hiányában azonban nem volt lehetőség. régi korok szellemi nagyságai isteneiket utaztatták önmaguktól haladni képes járműveken. A Bibliában például találkozhatunk "tüzes szekérrel", amelyik Illés prófétát vitte fel az égbe. Homérosz Iliásában a kovácsok istene, Hephaistos készített a görög istenek számára maguktól haladó háromkerekűeket, melyekkel szélsebesen hajthattak az istenek tanácsába (XVIII. ének 369-379 sorok):
"Hépahaistosnak aranypalotájához jöve Thétis,
Mely csillagfényben ragyogott s nem volt neki mása
Fenn az Olymp magasán: maga építé fel a Sánta.
Épp a fuvók mellett sürgött izzadva az isten;
Háromlábú vasat készített, számra huszat, hogy
Ércpalotájának fala mellett rendre kirakja,
Lábuk alatt aranyos karikát helyezett el a művész,
Hogy gyűlésre gurulhasson valamennyi magától
És haza futhasson: bámul - ámult - aki látta.
Már a fülek híján a remekmű ott vala készen,
Most ezeken fáradt, hogy erősre szegezze szegekkel."
A szépség és szerelem istennője, Aphrodité verebekkel vontatott szekérrel vitette magát. Arisztotelész megfogalmazásában, "amíg a szövőszékek nem fognak maguktól járni, amíg a kocsik nem fognak maguktól menni, addig szükség lesz rabszolgákra", ugyancsak a nem emberi, illetve állati erővel működtetett, mozgatott eszközök iránti vágyat vélhetjük felfedezni. Vissza

Tartalom

Előszó5
Előzmények, kezdeti próbálkozások7
Az autó hazai úttörői - autóépítőink12
Bolyai Farkas - Bodor Péter, Marosvásárhely12
Voigtländer Frigyes, Bécs13
Horti-Horváth József, Budapest13
Jedlik Ányos, Budapest14
Wessely György, Budapest14
Preiner Ferenc, Budapest15
Korda Dezső, Párizs15
Rey János, Párizs15
Csonka János, Budapest19
Bánki Donát, Budapest21
Szám Géza, Budapest21
Hora Nándor, Budapest22
Dedics Ferenc, Budapest26
Bory József, Székesfehérvár27
Szárits János, Szabadka37
Zsolt Károly, Budapest37
Székely Mihály, Szentendre - Izbég38
Uher Ödön, Budapest39
Asboth Oszkár, Budapest39
Uhereczky János, Budapest46
Nay és Róna Gép- és Szállítóeszközgyár, Budapest46
Mendlik Aladár, Székesfehérvár46
Bajtay Ernő, Budapest46
Tervezett gyáralapítások - megnem valósult vállalkozások47
Magyar Crossley, Szombathely47
Első Magyar Kocsi- és Automobilgyár Részvénytársaság, Budapest47
Magyar Hadifelszerelési Gyár R. T., Pozsony47
Magyar Laurin & Klement, Budapest47
Magyar Charron, Budapest47
Magyar Siddeley, Budapest48
Magyar Saurer, Budapest48
Király Automobil R. T., Budapest48
Magyar autógyárrak - autókészítők53
MARTA, Magyar Automobilt Részvény-Társaság, Arad53
Magyar Általános Gépgyár R. T., Budapest - Mátyásföld60
Ganz és Társa Danubius Gép, Waggon- és Hajógyár R. T., Budapest75
Magyar Waggon- és Gépgyár R. T., Győr82
Weiss Manfred Acél- és Fémművei R. T., Budapest-Csepel102
MÁVAG, Magyar Kir. Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak, Budapest-Diósgyőr116
Röck István Gép, Gőzkazán Gyára és Vasöntödéje, Budapest-Kelenfold132
"Fejes" Lemezmotor- és Gépgyár R. T., Budapest139
Unitas Automobil Ipar- és Kereskedelmi R. T., Budapest147
Méray Motorkerékpárgyár R. T. - Magyar Acélárugyár R. T., Budapest152
Magyar Fiat-művek R. T., Budapest-Kelenföld157
Magyar Benz Automobil- és Motorgyár R. T., Budapest157
Roessmann és Kühnemann,-Epp és Fekete Egyesült Gépgyárak R. T., Budapest-Rómaifürdő158
Magyar Lloyd Automobil- és Motorgyár Társaság, Gróf Kornis és Társai, Aszód158
Teudloff és Dittrich Budapesti Armatúra, Szivattyú- és Gépgyár R. T., Budapest-Kispest159
"VIA" Villamos Autógyár R. T., Budapest166
F. P. Automobilművek, Budapest167
Vehiculum Automobilipari és Kereskedelmi K. F. T., - Nagy Géza168
Autókarosszériagyár, Budapest168
Az elmúlt évtizedek próbálkozásai171
Mezőgazdasági Gépjavító Vállalat, Győr171
Villamosipari Kutatóintézet, Budapest171
Robix Mezőgazdasági Gépgyártó Vállalat, Veszprém172
Varga Zsolt, Budapest172
Általános Mechanikai Gépgyár, Székesfehérvár175
MÁVAUT Autóbuszközlekedési Vállalat, Budapest175
Fővárosi Autóbuszüzem, Budapest182
Gép- és Vasútfelszerelési Gyár R. T., Kis-Tarcsa183
"Puli" Jármű és Gépgyártó K. F. T., Hódmezővásárhely184
Csepel Autógyár, Szigetszentmiklós189
Ikarus Karosszéria- és Járműgyár, Budapest-Mátyásföld206
Az Ikarus Járműgyártó Rt. a 90-es évek elején224
General Motors Hungary225
Magyar Suzuki Rt.226

Zsuppán István

Zsuppán István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zsuppán István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem