Előszó
A magyar irodalom műszaki könyvekben általában szegény; de különösen szegény a legfontosabb gépről, a gőzmozdonyról szóló szakirodalom.
Azokra az ismeretekre, melyeket más nagy nemzetek fiai...
Tovább
Előszó
A magyar irodalom műszaki könyvekben általában szegény; de különösen szegény a legfontosabb gépről, a gőzmozdonyról szóló szakirodalom.
Azokra az ismeretekre, melyeket más nagy nemzetek fiai néhány jó könyv elolvasása által könnyen megszerezhetnek, hazánk fiainak sokszor hosszú évekig tartó fáradságos tapasztalataik útján, jóformán maguktól kell rájönniök.
Ez a gondolat indított három esztendővel ezelőtt arra, hogy a lokomotívkazánokról szóló könyvet megjelentessem, s ez adta most is kezembe a tollat, hogy a lokomotívgépezetről könyvet írjak.
Célom az volt, hogy a lokomotív gépezetének működéséről, a gépezet és futómű hibáiról és a hibák javítási módjairól olyan tájékoztatást nyujtsak, melyre a vasút mozdonnyal foglalkozó legszélesebb rétegeinek, mérnököknek, művezetőknek, mozdonyvezetőknek és munkásoknak egyaránt nélkülözhetetlen szükségük van.
Különösen súlyt helyeztem arra, hogy a gépezeten előforduló hibákra és azok javítási módjaira rámutassak, úgy hogy aki e könyvet elolvassa, a lokomotívon előforduló legtöbb rendellenesség okát és ezen ok kiküszöbölési módját könnyen kitalálhatja.
A mozdonygépezet működéséről utoljára 15 esztendővel ezelőtt írtak könyvet, a gépezeten előforduló hibákról és a hibák javítási módjairól pedig ezideig egyáltalán nem. Ezért tehát úgy vélem, hasznos munkát végeztem, mikor módot nyujtottam arra, hogy vasutas kartársaim ezen tárgykörre vonatkozó elméleti és gyakorlati ismereteiket könyvem elolvasása által kibővíthessék.
Vissza