kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Országos Pedagógiai Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 200 oldal |
Sorozatcím: | Terápiás programok a beszédjavító intézmények nevelési és oktatási tervéhez |
Kötetszám: | 3 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-682359-6 |
Megjegyzés: | Megjelent 400 példányban. Fekete-fehér ábrákkal. Az 1990-es kiadás változatlan utánnyomása. |
Bevezetés | 9 |
Az anamnézis felvétele | 11 |
Biológiai-orvosi anamnézis | 11 |
Genetikai adatok | 12 |
Az anya betegségei a terhesség előtt | 12 |
Az anya betegségei a terhesség alatt (azzal összefüggésben) | 13 |
A magzati élet történései | 13 |
A szülés történései | 13 |
Táplálkozás - testi fejlődés | 14 |
Mozgásfejlődés | 15 |
Hallás | 16 |
Látás | 16 |
A beszédszervek állapotának alakulása | 16 |
Betegségek (időpontja, a kezelés helye, módja, gyógyszerelés, zárójelentések) | 16 |
Beszéd-anamnézis | 17 |
A beszéd fejlődése | 17 |
A beszédállapot és beszédkörnyezet összefüggései | 18 |
A beszédhiba kialakulásának története | 18 |
Szociokultúrális-pszichés anamnézis | 20 |
A család | 20 |
Gondozás, nevelés, oktatás | 21 |
Speciális szempontok dyslexia esetében | 21 |
Speciális szempontok dyscalculia esetében | 22 |
A szülők benyomása a gyermekről | 22 |
Egységes jelölés a familiáris adatok lejegyzéséhez | 24 |
Szempontok a kiegészítő vizsgálatokhoz | 25 |
Általános megfigyelési szempontok a vizsgálati helyzetben | 28 |
A beszédszervi állapot és beszédszervi működés vizsgálata | 31 |
Az organikus állapot felmérése | 32 |
Az orr | 32 |
Ajkak | 32 |
Szájpadlás formája | 32 |
Szájpaddeformitások | 32 |
Uvula | 33 |
Nyelv | 33 |
Fogak | 33 |
Állkapocs | 34 |
A beszédszervek működése | 34 |
Ajkak | 34 |
Nyelv | 35 |
Lágyszájpad | 36 |
Nyelésmód | 38 |
Hang | 38 |
Fúvás és légzés | 39 |
A beszéd prozódiai elemei | 40 |
A beszédhangok kiejtésének vizsgálata | 41 |
Az orrhangzósság és az enyhe fokú pöszeség vizsgálata | 41 |
A beszédhangok kiejtése összefüggő szövegben | 41 |
A beszédhangok izolált formában történő kiejtése | 42 |
A beszédhangok szavakban történő kiejtése | 42 |
Centrális dysláliás, dysphásiás, dysartriás tünetek vizsgálata | 42 |
Szavakban | 42 |
Ismert gyermekdalban, mondókában | 42 |
Eseményképről történő beszéltetés közben | 43 |
Hosszú, nehezen tagolható szavakban | 43 |
A verbális és nem verbális kommunikációs készség vizsgálata | 67 |
Megfigyelési szempontok és kérdések az interakcióról megkésett/akadályozott beszédfejlődés, gyermekkori afázia esetében | 67 |
Megfigyelési szempontok és kérdések a dadogók kommunikációjának jellemzéséhez | 68 |
A verbális kommunikáció jellemzői | 68 |
A verbális kommunikáció zavarát enyhítő vagy súlyosbító helyzetek, tevékenységek feltárása | 69 |
A kommunikáció folyamatának szélesebbkörű vizsgálata | 70 |
A beszédmegértés és beszédhasználat vizsgálata | 72 |
A beszéd- és nyelvi fejlettség vizsgálata | 73 |
A beszédmegértés és beszédhasználat vizsgálata dyslexia veszélyeztetettség, dyslexia esetében | 95 |
A spontán beszéd és az általános tájékozottság vizsgálata | 95 |
Szókincsvizsgálat | 95 |
A relációs viszonyok és -szavak megértésének és használatának vizsgálata, a dysgrammatizmus vizsgálata | 97 |
A fogalomalkotás vizsgálata | 98 |
Különbségek megfogalmazása | 98 |
A dyslexia veszélyeztetettség előrejelzése | 99 |
Előrejelző gyorsteszt I. | 99 |
Előrejelző gyorsteszt II. | 104 |
A hallás, a hallási figyelem és -differenciálóképesség vizsgálata | 108 |
A hallás épségének vizsgálata | 108 |
A suttogott beszéd vizsgálata | 108 |
A hallási figyelem és -differenciálóképesség vizsgálata 2-3 éves korban | 109 |
A hallási differenciálóképesség vizsgálata 4-5 éves kortól, beszédhangokra vonatkozóan | 110 |
Az akusztikus és verbális emlékezet, a szeriális felfogás és kivitelezés vizsgálata | 118 |
Hangeffektusok, valamint azok sorozatának felfogása és kivitelezése | 118 |
A beszédhangok sorozatának felfogása és kivitelezése | 119 |
A szavak sorozatának felfogása és kivitelezése | 119 |
Mondatemlékezet vizsgálata | 119 |
Késleltetett mondatemlékezet | 121 |
Verbális (történet) emlékezet | 121 |
Idői és téri összefüggések felismerése, a folyamat elemeinek logikus sorbarendezése | 122 |
A vizuális percepció és emlékezet vizsgálata | 127 |
A vizuális percepció vizsgálata | 127 |
A vizuális emlékezet vizsgálata | 129 |
A lateralitás, a mozgáskészség, a ritmusérzék, a testséma ismerete és a téri tájékozódás vizsgálata | 133 |
A lateralitás vizsgálata | 134 |
A laterális dominancia vizsgálata 2-3 éves korban | 134 |
A laterális dominancia vizsgálata 4 éves kortól | 134 |
A mozgáskészség vizsgálata | 136 |
A nagymozgások vizsgálata | 136 |
A finommozgások vizsgálata | 137 |
A mozgáskoordináció vizsgálata | 138 |
A téri és idői ritmusérzék vizsgálata | 139 |
A testséma ismerete és a téri tájékozódás vizsgálata | 140 |
Tájékozódás a saját testen | 140 |
Tájékozódás a térben, feladatlapon | 141 |
A rajzkészség vizsgálata | 142 |
A rajzkészség vizsgálata 2-3 éves korban | 142 |
A rajzkészség vizsgálata 3-13 éves korban | 142 |
Emberalak-ábrázolás | 142 |
Családrajz | 147 |
Szabad rajz | 147 |
A figyelem vizsgálata | 148 |
Az olvasás vizsgálata | 151 |
Az olvasás vizsgálata 1-2. osztályos gyermekeknél | 151 |
A szövegemlékezet és -megértés vizsgálata | 160 |
Az írás vizsgálata | 161 |
A nyelvi-grammatikai-helyesírási készség vizsgálata | 163 |
A számolási zavar vizsgálata | 180 |
Mennyiségi relációk alkotása | 180 |
Számlálás | 181 |
A helyiérték ismerete | 182 |
Globális mennyiségfelfogás | 182 |
Műveletek végzése | 183 |
Pótlás | 183 |
Bontás | 184 |
Összeadás | 184 |
Kivonás | 186 |
Szorzás | 187 |
Osztás | 188 |
Szöveges feladat megoldása | 190 |
Összeadás egyszerű szöveges feladatban | 190 |
Kivonás egyszerű szöveges feladatban | 190 |
Összeadást és kivonást tartalmazó összetett szöveges feladat | 191 |
Szorzást tartalmazó szöveges feladat | 191 |
Matematikai-logikai szabályok felismerése | 192 |
Kétváltozós sor folytatása rajzban | 192 |
Egyváltozós számsor folytatása | 192 |
Kétváltozós számsor folytatása | 192 |
Számemlékezet | 193 |
Az egyes beszédhibák vizsgálatának szempontjai | 193 |
A megkésett/akadályozott beszédfejlődés vizsgálatának szempontjai | 194 |
A mozgásfejlődési zavarok (nagymozgások, finommozgások) vizsgálatának szempontjai | 194 |
A pöszeség vizsgálatának szempontjai | 195 |
Interdentális, laterális szigmatizmusok és enyhe fokú paraláliák esetében | 195 |
Súlyos, általános pöszeség, centrális dysláliás, dysphásiás, dysartriás tünetek esetében | 196 |
Az orrhangzósság vizsgálatának szempontjai | 196 |
A dyslexia veszélyeztetettség vizsgálatának szempontjai | 197 |
A dyslexia vizsgálatának szempontjai (iskoláskorban) | 197 |
A dyscalculia vizsgálatának szempontjai | 198 |
A dadogás vizsgálatának szempontjai | 199 |
A hadarás vizsgálatának szempontjai | 199 |
A dysphonia vizsgálatának szempontjai | 200 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.