1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Logo programozási nyelv

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 317 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-10-6841-2
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 61360. Néhány fekete-fehér illusztrációval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz11
Bevezetés12
Teknőc-grafika15
A Teknőc mint geometriai kifejezőeszköz16
Milyen nyelven értenek a Teknőcök?18
A Teknőc-utasításpárok19
Rajzolás Teknőccel21
Hogyan fogjunk hozzá egy elképzelt ábra megrajzolásához32
Grafikai kellékek46
Animáció46
Véletlenszámok alkalmazása51
Színezés52
A Teknőc-grafika hatékonysága54
Ismétlések54
Síkkitöltő ábrák58
Csillagok és spirálok64
Rekurzív görbék72
Üdvözöljük a Logoban79
Közvetlen utasítások79
A számítógép mint zsebszámológép79
Amit a zsebszámológép már nem tud81
Ismerkedés a műveletekkel - Szavak és listák feldolgozása83
Hibajavítás85
A TYPE és a PRINT utasítás86
Összefoglalás és gyakorlatok86
Egyszerű nyomtató programok88
Egy versike88
Címzés89
Geometriai ábrák és nyomtatott képek90
Minden megismételhető90
Programok módosítása a Logo editorral91
Összefoglalás és gyakorlatok92
Bővülő programok93
Programok programokat hívnak93
Programok bemenő adatokkal94
Összefoglalás és gyakorlatok97
Grafikai kirándulás98
Séta a képernyőn98
Nagyítás és kicsinyítés101
Csillagköd106
Összefoglalás és gyakorlatok107
Nyomtatót használunk, a programokat mágneslemezen tároljuk109
Műveletek definiálása110
Kimenet: OUTPUT110
Választás: ITEM115
Véletlen: RANDOM115
Véletlenregény117
Összefoglalás és gyakorlatok119
Igaz és hamis vizsgáló szavak120
Vizsgáló szavak a szókészletben120
Felhasználó által definiált vizsgáló szavak122
Összefoglalás és gyakorlatok124
Két fontos és vezérlő szó125
A programleágazás125
A STOP utasítás129
A programok önmagukat hívják ellenőrzés mellett130
Összefoglalás és gyakorlatok135
Rekurzív műveletek136
Önmagukat hívó műveletek136
Összefoglalás és gyakorlatok139
Ugrás és végrehajtás141
Ugrási utasítás141
Értékadás címmel és tartalommal142
Programciklus145
Összefoglalás és gyakorlatok146
Logo haladóknak148
Lokális és globális változók148
A munkatár kezelése151
Csoportos törlés, írás és elrejtés151
Ha kicsi a munkatár155
Képernyő- és kurzorvezérlés157
Az adatbevitel módjai159
Vezérlő szerkezetek163
A Logoban alkalmazható vezérlő szerkezetek163
Más programnyelvek vezérlő szerkezetei a Logoban167
Hibakimenetek definiálása177
Strukturált listák180
A programok programokkal dolgoznak187
Példák nagyobb programokra190
Magyar nyelvű Logo190
Adatfeldolgozás195
Függvények rajzolása203
Az indexes (tömb-) változók használata215
Felhasználó által definiált táblázatfunkció216
Mátrixműveletek220
Tömbrendezések Bubblesort223
Függelék227
Az LCSI Apple Logo alapfunkciói229
Aritmetikai műveletek229
Képernyőfunkciók230
Definiálás és editálás231
Tulajdonságlisták232
Ki és bemeneti utasítások232
Listákat és szavakat kezelő funkciók233
Vezérlő szerkezetek234
Lemezről olvasás és lemezre írás236
Logikai műveletek237
Vizsgáló műveletek237
Rendszerfunkciók238
Teknőc-grafika238
A munkaterület kezelése241
Értékadás (változók definiálása)243
További fenntartott Logo szavak243
A Commodore 64 Terrapin Logo leírása245
Bevezetés245
Funkciók szerkesztőállapotban246
Funkciók parancsállapotban247
Funkciók futóállapotban248
Képernyőkezelés250
Információk250
Rajzmező - Teknőc-utasítások251
Rajzmezőt kezelő utasítások253
Szövegmezőt kezelő utasítások254
Írás a szövegmezőre255
Műveletvégzés257
Műveleti jelek257
Aritmetikai függvények258
Véletlenszámok258
Bites műveletek259
Szövegkezelés259
Szövegkezelő utasítások260
ASCII konverziók261
Vezérlésirányítás261
Feltételes utasítások261
Logikai utasítások262
Feltétel nélküli vezérlési utasítások263
A hibakeresés eszközei264
Bemenő és kimenő jelek264
Bemenő jeleket kezelő utasítások264
Bemeneti egységek jeleit kezelő utasítások265
Kimeneti egységek jeleit kezelő utasítások266
Definiálás, javítás és törlés267
Eljárásokra vonatkozó utasítások267
Változókra vonatkozó utasítások269
Lemezkezelés270
Sprite-kezelés271
Speciális utasítások272
Hibaüzenetek274
A Snail Logo Sinclair ZX Spectrumra278
A Snail Logo használata278
Bevezetés278
Példák279
Első lépések280
Következő lépések281
Változók283
Eljárások és paraméterek285
Rekurzív eljárások287
Számítások289
A Snail Logo operációs rendszere289
Bevezetés289
A Snail Logo rendszer betöltése290
Az operációs rendszer lehetőségei290
Összefoglalás293
A Snail Logo utasítások összefoglalása293
Megjegyzések az utasítások használatához296
Működési korlátok297
Hibaüzenetek297
Az egyes fejezetek szimbólumai és a hozzá tartozó programok300
Fordítóprogram304
Személyi számítógépek Logo változatainak táblázata312
Irodalom317
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem