Előszó
Örömmel köszöntöm Évkönyvünk minden olvasóját. Kiadványunkat iskolánk fennállásának 95. évfordulójára, s a megkezdett 95. tanév tiszteletére állítottuk össze.
A kerületben iskolánk évtizedek óta jó hírnevet szerzett magának, mind a tanulmányi mind az erkölcsi nevelés terén végezett munkájával.
Tantestületünk jól képzett, egységes csapatot képez, hiszen tanáraink közel kétharmada már több mint 20 éve ebben az intézményben tanít.
A régi jó nevű iskolákhoz hasonlóan mi is igyekszünk bensőséges kapcsolatot kialakítani tanítványainkkal, hogy céljainkkal azonosulni tudjanak, és azokat az életbe tovább vigyék magukkal. Kerületi, fővárosi és országos versenyeken elért igen jó eredményeink mutatják, hogy idegen környezetben is képesek tanulóink kreatívan használni a már megszerzett tudásukat.
E könyv szinte minden oldala bizonyítékul szolgál arra, hogy iskolánk jó irányba halad az oktatás és a művelődés színvonalának emelését illetően. A korábban kialakított hagyományainkat tiszteljük, és életben tartjuk, ugyanakkor igyekszünk új versenyeket és rendezvényeket kialakítani.
Az elért eredmények mellett engem személyesen is boldoggá tesz, hogy diákjaink annyi neves rendezvényen, vetélkedőn derekasan megállták a helyüket, magatartásukkal méltóan képviselték iskolánkat, és öregbítették jó hírnevünket. Ez a tény tanáraink pedagógiai érzékéről és a felmerülő problémákhoz való megértő hozzáállásról, kiváló nevelő szándékáról tanúskodik.
Intézményünkben 1968 óta folyik emelt szintű énektanítás, amelynek kiemelkedő színvonala mai napig is töretlen. Az ének - zene oktatás kiemelkedő színvonala nem csak szakmailag, hanem érzelmileg is jelentős. Hiszünk abban, hogy a művészeteket is ismerő művelt és kreatív gyermek fog boldogulni a jövőben.
A XIX. század második felében a természettudományok, a műszaki tudományok, és nem kevésbé a társadalomtudományok rohamos fejlődésének eredményeként a fejlett világban megfogant és terjedni kezdett az a pozitivista nézet, amely szerint az emberiség nagy problémái mind megoldódnak majd a tudománynak, a gondolatnak, a rációnak köszönhetően. Ez a nézet napjainkban is tovább él, és uralja a közgondolkodást.
Ennek jegyében beszélnek ma a politikusok a tudásalapú társadalomról, mint elérendő célról. Mi, pedagógusok azt valljuk, hogy a tudás mellett szilárd erkölcsi alapok is kellenek.
A nehéz helyzetekből a kivezető utat csakis az erkölcsileg megalapozott válaszok jelentik.
Vissza