1.063.251

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A láthatóság görbe tükrei

Társadalomoptikai tanulmányok

Szerző
Budapest
Kiadó: Új Mandátum Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 308 oldal
Sorozatcím: Nagyítás szociológiai könyvek
Kötetszám: 34
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-9336-08-4
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Valamennyi tanulmány a társadalmi láthatóság kérdéseivel foglalkozik, és igyekszik ráirányítani a figyelmet a látásviszonyok kutatásának fontosságára. A téma előtérbe állítása azon a feltevésen alapszik, hogy a társadalmi struktúra és rétegződés változatlanul jelentős befolyása mellett a látásviszonyok alakulásában megnövekszik a nyilvánosság és a kommunikáció szerepe. Ebből adódik, hogy a megcélzott terület vizsgálata nem korlátozható pusztán a hagyományos tudásszociológiai megközelítésre. A társadalmi struktúrában elfoglalt pozíciók látószögeinek és a partikuláris ideológiák fénytörésének tanulmányozása mellett elemzés tárgyává kell tenni a látókörbe kerülő tárgy optikai sajátosságait, kiterjedését, komplexitását, rejtőzködő vagy áttetsző jellegét, a tömegkommunikáció kultivációs hatását, az életvilág közegében mozgó ember hibás mintaválasztásait és mindazokat a torzító feltételeket, amelyek a társadalmi látásviszonyokat korlátozzák.

Tartalom

Előszó 7
Nyilvánosság és társadalmi látásviszonyok 9
A nyilvánosság problematizálódásának okairól 9
A nyilvánosság fogalma és színterei 19
A nyilvánosság gradualitása: a magas és az alacsony szintű nyilvánosság modelljei 28
Rétegződés és láthatóság 39
A nagycsoportok körvonalai 39
Az „osztálytudat" és a nagycsoportok áttekinthetősége 48
Az új kommunikációs technikák és a nyilvánosság 59
Az elektronikus kommunikáció kihívásai 59
A közönség fragmentálódása 61
Az új médiumok és az interaktivitás 64
A báziskommunikáció és a nyilvánosság torzulásai 68
Az új technikák és a demokratikus kommunikáció esélyei 72
A referáló sajtótól az internetig
Az újságírói objektivitás esélyei 78
A korai sajtó objektivitása 78
A tömegkommunikáció és az objektivitás „válságjelenségei" 82
Az objektivitástól való eltérés szindrómái 87
Megvalósítható-e az objektivitás? 93
Az internet, a C-SPAN és az objektivitás 99
A rejtőzködéstől a megnyilatkozásig
A látens közvélemény természetrajzához 104
A látens közvélemény jellegzetességei 108
A látens közvélemény megjelenési formái 112
A látens közvélemény felbomlása 123
Rejtélyes véleményáramlatok
Reflexiók a „hallgatás spirálja" elméletéhez 131
Egy hipotézis körvonalai 131
A tapasztalat, a személyes kommunikáció és a tömegkommunikáció szerepe a közvélemény percepciójában 140
A második tézis érvényessége: a hallgatás esélyei 149
Félelem az izolálódástól 157
A nyilvános szereplés esélyei
Az aranylakodalomtól a politikai megnyilatkozásig 161
Fenyegető és vonzó nyilvánosság 161
A nyilvános szereplési hajlandóság empirikus megközelítése 165
A társasági és a politikai szereplési hajlandóság 176
Nyilvános szereplés és társadalmi láthatóság 181
A pluralizmus paradoxonai 185
A pluralizmus téves becslésének klasszikus esete: „mindenki másképp látja, mint én" 190
A felülbecslés esete: „A legtöbben úgy látják, mint én" 197
A pluralizmus ignoranciája és a társadalmi látásviszonyok 204
Optikai csalódások 210
A pluralizmus észlelésének zavarai 210
A percepció típusai, a tükörpercepció „egyetemessége" 213
A pluralizmus ignoranciájának klasszikus esete és a 2. számú optikai csalódás 223
Őszinték-e a válaszok? A vélemények validitásának kérdései 234
A cigányellenesség és a pluralizmus ignoranciája 241
A közvélemény, amit mérni kell 241
A cigány játszótárs kérdése és a konzervatívnak észlelt közvélemény 246
Mi jellemzi a liberális kívülállókat? 251
További típusok és a vélemények validitása 258
A pluralizmus ignoranciájának funkciói 265
A látens közvéleménytől a pluralizmus ignoranciájáig 269
A magán- és a nyilvános attitűdök eltérései 269
A pluralizmus ignoranciája és a tabuk 276
A látens közvélemény és a váratlansági szindróma 280
Egy módszertani kísérlet adalékai 290
Irodalom 301
A tanulmányok első közlésének adatai 308

Angelusz Róbert

Angelusz Róbert műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Angelusz Róbert könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem