kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 329 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 18 cm x 13 cm |
ISBN: | 963-281-449-5 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
A látható ember avagy a filmkultúra | 5 |
Előszó, mely három felhívásból áll | 7 |
Bebocsátást kérünk! | 7 |
A rendezőkhöz és minden barátomhoz a filmszakmában | 12 |
Az alkotás öröméről | 14 |
A látható ember | 17 |
Vázlatok a film dramaturgiájához | 25 |
A filmanyag | 25 |
A film egysíkúsága | 26 |
Az alkotó színész | 26 |
Film és irodalom | 27 |
A film és a cselekmény | 27 |
Párhuzamos történés és mélyebb értelem | 29 |
A vizuális folytonosságról | 30 |
Az atmoszféra | 31 |
A látható dolgok jelentősége | 33 |
Megfilmesített irodalom | 33 |
Beszédmozdulat és mozdulatbeszéd | 34 |
A látható beszéd | 35 |
A néma művészet és a hallgatás művészete | 36 |
A forgatókönyv | 37 |
Típus és fizignómia | 38 |
A jellegzetesség veszélyei | 39 |
Ruhák és egyéb szimbólumok | 39 |
Goethe a filmről | 40 |
A szépségről | 41 |
Az egyéni arc | 42 |
Idegen emberfajták | 42 |
Lélek és sors | 43 |
A hasonlóság és az alterego | 43 |
Az arcjáték | 45 |
Az érzések epikája | 46 |
Az érzelmek összhangja | 47 |
Az érzelmek irama | 48 |
A láthatóság lehetőségei és a fiziognómia erkölcse | 48 |
Az arcjáték drámaisága | 49 |
A közelkép | 50 |
A közelkép | 52 |
A rendező irányítja a látást | 53 |
A szeretet naturalizmusa | 54 |
A közelkép "bevágása" | 54 |
Közelképek és nagyság képei | 56 |
Tömegjelenetek | 57 |
A filmimpresszionizmus | 58 |
Az igazi nagyság | 59 |
A hangulat | 60 |
A tárgyak arca | 62 |
Expresszionizmus | 63 |
Álom és látomás | 64 |
A keretes cselekmény | 65 |
Álom és álmodó | 65 |
Az álomanyag | 66 |
Gondolatfényképezés | 67 |
Impresszionizmus és expresszionizmus | 68 |
Dekoratív stilizálás | 68 |
Az "Aura" | 68 |
Természet és természetesség | 70 |
A táj | 71 |
Hogyan születik a "táj"? | 72 |
A film és a munka szelleme | 72 |
A munka tájai | 73 |
Az arckifejezés mint kategória és a pánszimbolizmus | 74 |
A képi hasonlat | 76 |
Csodák és kísértetek | 76 |
Amerikai realizmus | 78 |
Állatok | 79 |
A kisgyerek | 81 |
A sport | 83 |
A mozgás | 84 |
Az üldözés | 84 |
A szenzáció | 86 |
Díszlet, arcfestés, illúzió | 87 |
A képvezetés | 89 |
A vágókép | 90 |
Az átvezetés | 91 |
Szimultanizmus és refrén | 93 |
A képek iránya | 94 |
A tempó | 96 |
A felirat | 98 |
Töredékes utóhang | 101 |
A fényképezésről | 101 |
Üdvözlet a színesfilmnek | 103 |
Zene a moziban | 104 |
A filmgroteszkről | 105 |
Világnézet | 107 |
Két arckép | 113 |
Chaplin, az amerikai nyárspolgár | 113 |
Asta Nielsen, ahogyan szerelmes és ahogyan megöregszik | 115 |
A film szelleme | 121 |
Hét esztendő | 123 |
Kolumbuszi utazás | 123 |
Tessék átszállni! | 124 |
Az orosz intéző története | 124 |
Az új nyelv | 125 |
Miért nevetségesek a régi filmek? | 126 |
Nem a művészeten van a hangsúly! | 127 |
Műveltség | 127 |
Az alkotó kamera | 129 |
Benne vagyunk a kellős közepében! | 130 |
A közelkép | 131 |
Az új dimenzió | 132 |
Arckifejezések és dallam | 132 |
Párbeszédek mimikával | 133 |
Mikrofizignómia | 134 |
A láthatatlan arc | 135 |
Egyszerűség | 137 |
A technika akkor jelenik meg, amikor szükség van rá | 137 |
A nem romantikus arc | 138 |
Az arckifejezések mozaikja | 138 |
Menekülünk a színésztől | 139 |
A természet kiszorul | 139 |
A természetes színész | 141 |
Az osztály arca | 141 |
Mikrodramatika | 142 |
A kamera temperamentuma | 143 |
Az intenzív kiszorítja az extenzívet | 143 |
A forgatókönyv válsága | 144 |
A drámai állapot | 144 |
A hősök nélküli film | 145 |
A beállítás | 145 |
Elkerülhetetlen szubjektivitás | 146 |
Kép a térben | 147 |
Tükörbeállítás | 148 |
A kamera lírája | 149 |
A kép jellege | 149 |
A túlzás | 149 |
Objektivitás | 150 |
Miért olyan kevés a német példa? | 150 |
Képmetafora | 151 |
A kép mint mozdulat | 152 |
Az elrejtett kép | 152 |
Nyomoz a szem | 153 |
A másik oldal | 154 |
Az emberi szféra | 154 |
Impresszionizmus | 154 |
A képi frázis | 155 |
"Beállított" felvételek | 155 |
Tema con variazioni | 156 |
A filmstílus | 156 |
Minden stílus modern | 157 |
A film meggyorsítja a stílus tudatosítását | 157 |
A vágás [Montage] | 159 |
Jelentéstendencia | 160 |
Az alkotó olló | 161 |
Képeket nem lehet ragozni | 162 |
Alkotó vágás (Montage) | 162 |
Az asszociáció montázsa | 163 |
A montázs asszociációja | 163 |
A montázshasonlat | 164 |
Gondolatmontázs | 165 |
Montírozott esszék | 166 |
Ritmikus tudomány | 166 |
Csak semmi képírásjelet! | 167 |
Ritmus | 167 |
A tempó | 168 |
Optikai zene | 168 |
A díszítőelemek mozgása | 169 |
Iránymontázs | 170 |
A néző táncol | 170 |
A mozgás díszítő elemei | 170 |
A különböző szférák ellenpontjai | 171 |
Montázs vágás nélkül | 172 |
Elsötétülés | 172 |
A fényrekesz szellemisége | 173 |
Idő | 173 |
Idő mozgás nélkül | 174 |
Időáttűnés | 174 |
A közelkép ideje | 175 |
"A dalszerű" | 175 |
Megváltozik a környezet | 176 |
Térváltozás helyváltoztatás nélkül | 177 |
Formai áttűnés | 177 |
A panoráma | 178 |
Térérzet | 178 |
A tér folyamatossága | 179 |
A távolság ritardandója | 179 |
Szubjektív montázs | 181 |
Álom | 181 |
A film színpadon | 182 |
Elkésett kételyek | 182 |
Hol van az ellentmondás? | 183 |
A hangosfilm megmenti a színházat | 184 |
A film felszabadította a színházat | 185 |
A látható monológ | 186 |
Tömeg | 187 |
Menekülés a mesétől | 189 |
Igazság valóság nélkül | 190 |
Kétirányú menekülés | 190 |
A hősök nélküli film | 191 |
Kereszmetszetfilm | 191 |
A tömegfilm | 192 |
Az atomok azonosak egymással | 192 |
Eizenstein a gondolatok filmjéről | 193 |
Költött, de nem kitalált | 195 |
Életművészet | 196 |
Valóságmozaik | 196 |
Filmszem | 197 |
Napló és önéletrajz | 198 |
Híradó | 199 |
Látható láthatatlan | 199 |
Háborús filmek | 201 |
A jelenvalóság | 202 |
A filmszalagra vett tudat | 203 |
Természetfilmek | 204 |
Az abszolút film | 205 |
Az ember nem szabadul önmagától | 206 |
Egy dolog önmagában | 206 |
Csak benyomások - semmi dologi | 207 |
Semmi esemény semmi okozati összefüggés | 208 |
A külvilág látszata | 208 |
Belső dolgok | 209 |
A tükör önmagát mutatja | 209 |
Az abszolút film mint eszköz | 210 |
Nem a lélek a dolgokban, hanem a dolgok a lélekben | 210 |
A logika csak eszköz, a pszichológia a cél | 211 |
Szürrealista filmek | 212 |
Mi jut önnek erről eszébe? | 213 |
Un chien Andalou | 213 |
Lélekfoszlányok? | 215 |
Un chien Andalou | 213 |
Lélekfoszlányok? | 215 |
Injekció a szemen át | 216 |
A belső képek objektiválódása | 216 |
Metaforák és hasonlatok | 217 |
A kamera optikai technikája | 217 |
A trükk jelentése | 218 |
Abszolút képek | 218 |
A vizuális mese | 219 |
A filmgroteszk | 220 |
Groteszk tartalom | 220 |
Groteszk képek | 221 |
A képeket nem lehet megölni | 221 |
A meglepetésnek nincs fokozása | 222 |
"La petite Lili" | 222 |
Félic, a kandúr és Oszvald, a nyulacska | 223 |
A mozgásba hozott rajz | 224 |
Az absztrakt film | 224 |
A feliratozás | 224 |
A zene hamis analógiája | 225 |
A zene nem elvont | 225 |
Idő és forma | 226 |
Az elvont formák mérete | 226 |
A forma: leküzdés | 227 |
Avantgarde | 227 |
A színesfilm és egyéb lehetőségek | 228 |
Tévedésem | 229 |
Mozgásábrázolás | 229 |
A színek mozgása | 230 |
A színek montázsa | 230 |
A színek folytonossága | 231 |
A mélység perspektívája | 232 |
A plasztikus film vágása | 232 |
A kép kereteinek kitágítása | 233 |
A vetítőfelület kiterjesztése | 233 |
A hangosfilm | 235 |
A történelem továbbhalad | 236 |
Először kanál, azután a leves | 236 |
A követelés | 237 |
Az akusztikai környezet | 237 |
A zörejek felfedezése | 238 |
A hangosfilm művészetének előfeltétele | 238 |
A hangjáték nem elegendő | 238 |
A műveletlen fül | 239 |
Hang és tér | 240 |
A hangnak nincs árnyéka | 240 |
A hang lokalizálása | 241 |
A hang nem követi a képet | 241 |
A hang távlata | 242 |
Az elmélet pénzt takarít meg | 242 |
A hang térbeli csodája | 243 |
A csönd | 244 |
A csönd és a magány | 245 |
A csönd és a tér | 245 |
Az alkotó hangkamera | 246 |
A hangbeállítás | 246 |
A hangot nem lehet ábrázolni | 247 |
A képi beállítás akadályai | 247 |
És mégis! | 248 |
A hangkivágás | 248 |
A hang vezérlése | 248 |
Hang nagyközeli | 249 |
Megszólal az ember | 250 |
Beszédjáték | 250 |
A hang nagyközelít nem lehet teljesen elkülöníteni | 251 |
A hangmontázs | 252 |
Képritmus és a hangritmus | 253 |
A hang és a kép hasonlatossága | 253 |
Akusztikai kiegészítés | 254 |
A szinkron montázs és a hangot követő felvevőgép | 254 |
A szinkron valóság - szinkron ábrázolás | 255 |
Szubjektív hangmontázs | 256 |
A hangáttűnés | 256 |
Abszolút hangmontázs | 257 |
Abszolút hangosfilm | 257 |
Pszichotechnikai nehézségek | 257 |
Pszichikai szinkronhatás | 258 |
Zajok szimfóniája | 258 |
Kísérőzene | 258 |
A zene új nyersanyaga | 259 |
A dialógus | 260 |
Optikai hátrányok | 260 |
Hogy is volt a feliratokkal? | 261 |
A dialógus felhasználása | 262 |
Hangok a levegőből | 262 |
Hangosfilmötleteket! | 263 |
Zene, drámai kísérettel | 263 |
Zenei betétszámok | 264 |
Optikai aláfestés | 265 |
Az átmenet válságai | 265 |
A színészi játék változhatatlansága | 266 |
Hangosfilm groteszk | 266 |
Szűzföld | 267 |
A végső kérdések | 268 |
Szeptikusok | 268 |
Ideológiai megjegyzések | 270 |
Művészettörténet és esztétikai értékelés | 271 |
Népszerűség. Technikai kollektivitás | 271 |
Esztétikai érték és népszerűség | 272 |
Német szellemiség | 272 |
Őrjárat | 273 |
A népszerűség nem reménytelen | 274 |
A kispolgár mint a filmgyártás bázisa | 274 |
A kispolgár határai | 275 |
A romantika önvédelme | 276 |
Will Hays kódexe | 276 |
Szerelem | 277 |
A család | 278 |
"Kedélyesség" | 278 |
Lereagálás | 279 |
A detektív | 279 |
A giccs | 280 |
Pátosz | 281 |
A giccs ellenzéke | 281 |
A fordított romantika | 282 |
Proletárfilmek | 283 |
A romantikamentes hős | 284 |
Tárgyiasság és valóság | 284 |
A hamis ellenzékiség | 285 |
Az ember ide tartozik | 286 |
Az orosz fejlődés | 286 |
Három szakasz | 287 |
Költészet és valóság | 289 |
Költők nem hazudnak | 289 |
Az abszolút és az absztrakt film ideológiája | 290 |
Az aszociális szürrealizmus | 291 |
Mindennek ellenére! | 292 |
A mozgókép mint költészet (Nemeskürty István) | 295 |
Jegyzetek | 311 |
Névmutató | 313 |
Címmutató | 316 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.