kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Dunakanyar Fotóklub |
---|---|
Kiadás helye: | Vác |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Amatőr papírkötés |
Oldalszám: | 179 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 21 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | A hivatalos magyar kiadást megelőzően, magánfordításban készült gépirásos, amatőr kötésű, kispéldányszámú kiadvány. Az eredeti kiadás 1944-ben jelent meg Chicagoban. Jelen fordítás a Florian Kupferberg Verlag, Mainz, Berlin 1970-es Sprache des sehens kiadása alapján készült. |
A látás nyelvéről | 1 |
A képalkotó rend | 7 |
A kép mint alkotás | 7 |
A külső erők | 10 |
A vizuális mező, a retina mező | 10 |
A háromdimenziós mező | 12 |
A képfelület | 13 |
A térbeli erők | 14 |
A térbeli erőmezők | 17 |
A belső erők | 17 |
A belső erőmezők | 22 |
A fiziológiai mező | 22 |
A színek egyensúlya | 24 |
A térbeli feszültség és a dinamikus egyensúly | 26 |
A pszichológiai mező | 28 |
A képi rend térbeli hatósugara | 29 |
Közelség | 31 |
Hasonlóság vagy azonosság | 32 |
Folyamatosság | 33 |
Zártság | 33 |
A képi mű időbeli léttartama | 35 |
Az optikai szekvencia tagolása. A ritmus | 36 |
A térbeli előrehaladás rendje | 41 |
A tér kettős jellege | 41 |
A vizuális ábrázolás | 47 |
Az egyetlen egység | 53 |
A nagyság-viszony | 54 |
A vertikális elrendezés, mint a mélységviszonyok ábrázolási eszköze | 56 |
Mélységábrázolás egymást metsző figurák segítségével | 57 |
Transparencia és kölcsönös áthatás | 57 |
A lineáris perspektíva | 60 |
A fordított perspektíva | 61 |
A kitágított perspektíva | 63 |
A több enyészpontos perspektivikus konstrukció | 63 |
A lineáris perspektiva mechanikai tökéletesítése | 64 |
A rögzített perspektíva összeomlása | 65 |
A tárgy térbeli elemzése | 67 |
Az alapvető képalkotó erők: a vonalak és színfoltok újrafelfedezése | 71 |
A képalkotó erők integrációja | 73 |
Az összetömörítés és a kölcsönös áthatás | 73 |
A tér integrációja kettős jelentésű vonalak segítségével. A konturok egyesítése | 75 |
A rögzített perspektivikus rend végleges kiküszöbölése | 76 |
A képfelület végleges megnyitása | 81 |
Térbeli konstrukció a képfelületen | 85 |
A felület bezárása. A téralkotó erők tökéletes viszonya | 86 |
Alkalmazkodás a mai környezethez | 94 |
Egyszerűség és intenzitás | 96 |
A pontosság | 97 |
Fény és szín | 98 |
A színélmény eredete | 99 |
A fény fizikai modulációja | 100 |
A színészlelés forrása az érzékek felfogókészülékének struktúrájában | 101 |
A színérzetek dinamikus kölcsönhatása | 102 |
A színészlelés forrása az emlékezetben | 105 |
A tónusértékek összefüggései | 107 |
A világítási perspektíva, modellálás árnyék hatással | 108 |
A világítási perspektíva módosulásai | 111 |
A világítási perspektíva átértékelése | 112 |
A fényképezés befolyása | 114 |
Élesség és életlenség | 115 |
A textura | 116 |
A mesterséges fényforrások befolyása | 118 |
A színviszonyok ábrázolása | 121 |
A szín térbeli dimenziója | 124 |
A szín érzelmi dimenziója | 126 |
A mozgás ábrázolása | 130 |
A mozgás-érzékelés forrásai | 131 |
A retina-kép eltolódása | 132 |
A relatív sebesség jelentősége | 133 |
A kinesztétikus érzet | 134 |
Az emlékezet jelentősége | 135 |
A hagyományos ábrázolási eszközök | 135 |
A mozgás ábrázolásának jelenlegi kísérletei | 138 |
Társadalmi és pszichológiai okok | 141 |
Az ábrázolás eszközei | 143 |
A keletkezési folyamat | 147 |
A materiális előállítási folyamat. A felületkezelés | 148 |
A pszichológiai alkotófolyamat | 152 |
Útban a dinamikus ikonográfia felé | 156 |
A vizuális jelentéshordozók rendjének törvényei | 160 |
Az értelmi rend merev rendszerének felbomlása | 164 |
Az új integráció | 166 |
Az új integráció pszichológiai motivációi | 168 |
Technológiai motivációk. A fotómontázs feltalálása | 172 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.