kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Művelődéskutató Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 180 oldal |
Sorozatcím: | Kultúra és Közösség |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-521-109-0 |
Megjegyzés: | Kézirat. Töredék kötet. |
II. kötet | |
1982/1-2 | |
Vitányi Iván: Szellemi életünk fejlődésének tendenciái | 15 |
Szalay László - Horváth Margit: Nevelés a hivatásra (A Szombathelyi Tanárképző Főiskolán folyó népművelőképzésről) | 16 |
Durkó Mátyás: Hagyomány - folyamatos korszerűsítés - perspektívák (Egyetemi népművelési képzés a KLTE-n) | 18 |
Lendvai Ernő: Hol a színpad, kint-e vagy bent? | 19 |
Tokaji András: A társas énektől a karénekig (A nyilvános kollektív ének fejlődésének vázlata) | 20 |
Dobszay László: Jelenkori művelődési áramlatok a hazai egyházzene tükrében | 21 |
Sági Mária: A zenei generatív készségek kísérleti vizsgálata (Tézisek) | 22 |
Ujfalussy József: Sági Mária kandidátusi értekezéséhez (Opponensi vélemény) | 23 |
Koncz Gábor: A magyar zenekultura statisztikai elemzése 1960-1980) | 23 |
Deme Tamás: Zenei hiánygazdaság a pedagógiában | 24 |
Joób Árpád: A zenei történés iránti érzékenység fejlesztése az általános iskola 1-2. osztályában (részlet) | 25 |
Balázs Endre: Népszokások, népi hangszerek tanítása | 26 |
Farkas Mária: Gondolatok a hazai és külföldi zeneoktatásról | 27 |
Till Ottó: Áldialógus a zenepedagógiáról | 27 |
Pécsi Géza: Zenei nevelés a szakmunkásképzőben | 28 |
Strém Kálmán: A zenei nevelés lehetőségei a szakmunkásképző intézetekben | 29 |
Dimény Judit: Hang-játék (Amíg egy rádióműsorból könyv születik) | 30 |
Benza Béla - Debreczy Etelka: Egy zenepszichológiai kísérlet margójára | 31 |
Lévai Júlia: Egy elkallódott forradalom után | 31 |
Beszélgetés Koncz Zsuzsával (Készítette: Deme Tamás) | 32 |
1982/3 | |
Dr. Schnell Endre: A pszichoszomatikus medicina elméleti modelljei | 33 |
Oláh Andor: Az orvostudomány jövője a világ-kultúra fejlődésperspektivájában | 34 |
Sz. Fodor Katalin: Pszichokultúra (Tények, tapasztalatok, kísérletek a pszichológia és közművelődés határterületéről) | 35 |
Bartos Éva: Irodalmi művek felhasználása alkoholbetegek gyógyításában | 36 |
Gerevich József: Alternatív kiállítások (Adalékok a "pszichopatológiai művészet" kérdéséhez) | 37 |
Lükő Gábor: Az eleven képek | 38 |
Ágh Attila: Egyenlőtlen fejlődés és nemzeti kultúra a harmadik világban | 38 |
Pelle János: Vázlat a középszintű szellemi dolgozókról | 40 |
1982/4 | |
Kiss Tamás: Klebelsberg ideológiája és szervezőmunkája beszédei, cikkei tükrében | 41 |
Harsányi István: A Magyar Népi Művelődési Intézet (Történeti áttekintés és dokumentumok) | 42 |
Sz. Tóth János: Előterjesztés és javaslatok a közművelődési vállalkozások kibontakoztatására | 43 |
B. Gelencsér Katalin: Az Eötvös Loránd Tudományegyetemen folyó népművelési szakemberképzés feladatainak változása 1961-1981 között | 44 |
Kísérletek tapasztalatai az 1981/82-es tanévben. Talyigás Katalin: Szakmunkástanulók között egyetemi hallgatókkal. F. Vankó Ildikó: Gimnazisták és egyetemisták baráti kör | 45 |
Ágh Attila: Egyenlőtlen fejlődés és nemzeti kultúra a harmadik világban II. | 46 |
1982/5 | |
David Gross: Löwenthal, Adorno, Barthers: A populáris kultúra három szempontból | 47 |
Király Jenő: A magányos közönség | 48 |
Tomka Miklós: Életfordulók ünneplése a szocialista országokban | 50 |
D. Hoffmann Márta - Szilágyi Erzsébet: Az ünnep-identitásról | 51 |
Jakab Zoltán: Társadalmi ünnepek és ünnepi érzület - a hetvenes évek elején | 52 |
Bálint Éva: 5-6 évesek az ünnepről | 52 |
S. Nagy Katalin: Az ajándéktárgyakról | 53 |
Breuer János: Megjegyzések Koncz Gábor tanulmányához | 54 |
M. A.: Gelencsér Katalin tanulmányához | 54 |
1982/6 | |
Kormos Sándor: A rendszerelméletű elemzés helye és szerepe a közművelődés irányításában | 54 |
Sz. Tóth János: Kultúra és demokrácia, kultúrális jogok, a kultúrális életben való részvétel | 55 |
Dr. Huller Gyula: A mozgalmak szerepe a művelődésben | 56 |
Nyilas György: Tézisek a népművelői foglalkozásról | 56 |
Szász János: Kettős struktúra és klubmozgalom | 57 |
Albert József: Érdekviszonyok egy ifjúsági klubban | 58 |
Varga Tamás: Népművelők a "nyitott házakról" (Interju-részletek) | 58 |
Bánlaky Pál: A közösségek alakulása | 59 |
J. E. Berendt: Hogyan tovább? | 60 |
Turi Gábor: A jazz a hetvenes években | 60 |
Szigeti Péter: A hiányzó láncszem | 61 |
Malecz Attila: Dzsesszéletünk a számok tükrében | 61 |
1983/1 | |
Turcsány Péter: A gyerekek üzenete | 65 |
Dombyné Szántó Melánia: Föl kell szabadítani a gyerekeket (interju) (Szerkesztette: Pálfi Ágnes) | 66 |
Pőcze Gábor: Az érintkezés tréningje | 66 |
Vargha Balázs: A mese és a tömegkommunikáció | 67 |
Richard Schechner: Az előadás (performance) poétikájához | 67 |
Malecz Attila: Dzsesszéletünk a számok tükrében II. | 68 |
Vitányi Iván: A népművelőképzés ellentmondásai | 69 |
1983/2 | |
Kamarás István: Hogyan veszi a lapot az olvasó, ha Woland osztja? | 70 |
Gereben Ferenc: A mai magyar irodalom helye az olvasói érdeklődés alakulásában | 71 |
Bujdosó Dezső: Álom az iskoláról I. | 72 |
Pelle János: A diplomák inflációja | 73 |
Diósi Pál: Az intézményesült tévutak rendszere | 74 |
Szász János András: Nemzetiségi lét, tudat, közművelődés (I. Országos Nemzetiségi Közművelődési Konferencia) | 75 |
Udvardi Lakos Endre: Mi is az animáció? | 75 |
Andrássy Mária: Művelődési központok Finnországban | 76 |
1983/3 | |
E. Sz. Markarjan: A kulturális tradíció elméletének alapvető problémái | 77 |
Bujdosó Dezső: Álom az iskoláról II. | 78 |
Varga Csaba: A személyes szabadságról (Levél-esszé) | 79 |
Mátyus Aliz: Ki győzi legyőzni? | 79 |
Lőrincz Judit: Az olvasói élményfolyamatról | 80 |
Kamarás István: Utazás egy regényben (A Mester és Margarita befogadási folyamatának vizsgálata gimnazista és tanárjelölt olvasók körében) | 81 |
1983/4 | |
Szemelvények az első olvasótábori kis traktából (1975) (Összeállította: Pálfi Ágnes) | 82 |
Patkó József: A demokrácia iskolája (Az interjut készítette: Turcsány Péter) | 83 |
Csató Károly: Olvasótábor a margón | 83 |
Maróti István: Hozzászólás a Kultura és Közösség olvasótáborokról szervezett beszélgetéséhez | 84 |
Beszélgetés az olvasótáborokról (Baricz Zsolt, Csató Károly, Deme Tamás, Hanák Gábor, Kamarás István, Racskó György, Szabó M. László, Szabols István, Turcsány Péter, Udvardi Lakos Endre, Varga Csaba, Vitányi Iván) | 85 |
Lehúzni a könyökvédőt a fejünkről (Dokumentum-montázs négy értelmiségi olvasótáborról) (Összeállította: Kamarás István) | 86 |
A szervezés hátországa (Beszélgetés Glück Györggyel, a Szabolcs-Szatmár megyei Könyvtár szervezőjével) (Az interjút készítette: Tupcsány Péter) | 87 |
Gregus István: Irodalom az önismeretért (Olvasótábori tapasztalatok) | 87 |
László Endre: Dobozban a világ? | 88 |
Szabó M. László: Emlékmű - műemlék - emlék (Szituációgyakorlat) | 88 |
Marschall Miklós: Gondolatok a gazdaság és a művelődés néhány összefüggéséről két könyv nyomán | 88 |
1983/5 | |
Papp Oszkár: A felszabadulás művészete I. (Vázlat és emlékezés) | 89 |
Deák Zsuzsa - Saródy Éva: Az oktatási, tudományos, közművelődési felsőfokú végzettségűek néhány demográfiai, foglalkozási jellemzője és a pedagóguspálya | 91 |
Dr. Arany Éva: A lengyel oktatási rendszer fejlődésének főbb tendenciái (1944-1982) | 92 |
Martin Kramar: Az általános iskolai tanárok képzése a Szlovák Szocialista Köztársaságban | 93 |
Dr. G. Berger: A kötelező iskolai pedagógusképzés Ausztriában | 93 |
Dr. Gáborjáni Péter: Audiovizuális studió a felsőoktatásban | 94 |
Balogh Béla: Iskolavilágításról - új megvilágításban | 94 |
Jánosi György: A kellemesség szükséglete mint a szórakozás kialakulásának szubjektív feltétele | 95 |
Királyi Jenő: A tömegművészet a társadalmi kommunikációban I. | 96 |
Hadas Miklós: Kun Béla téri gyertyák (Két popzeneszám értékelemzése) | 97 |
1983/6 | |
Magyar Úttörők Szövetsége: Felhívás kutatási pályázatra (Elfogadta az Országos Elnökség 1983. május 18-án) | 98 |
Papp Oszkár: A felszabadulás művészete II. (Vázlat és emlékezés) | 98 |
Király Jenő: A tömegművészet a társadalmi kommunikációban II. | 99 |
Sz. Kiss Csaba: Tudományos könyvtár kontra városi nyilvános könyvtár (A funkcionális többarcúság értelmezésének zavarai a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár történetében) | 100 |
Heit Gábor: Mit vártak a környék lakói a BMK könyvtárától? | 101 |
Eszik Zoltán: Szakmai és társadalmi tényezők szerepe az integrált alapellátó intézmények (általános művelődési központok) vezetésében | 102 |
Répássy Helga - Vámos Dóra: A komplex intézmények gazdasági számításának néhány problémája | 102 |
Lovas Tünde: A középiskolai klubok lehetősége és valósága | 103 |
Ágh Attila: A nemzeti és a nyugati kultúrák konfliktusa a harmadik világban | 104 |
Dr. J. Katus: Felvilágosítás: a holland társadalmi kommunikáció egyik formája | 105 |
1984/1 | |
Szász János András: Martin György (1982-1983) | 109 |
Deme Tamás: Keresztöltés (Egy képességfejlesztő komplex tanfolyam anatómiája) | 109 |
Szabó M. László: Elemvariációs vizuális játékok | 110 |
Orosz Erzsébet: Egy zenei képességfejlesztő tanfolyam | 111 |
Pálfi Ágnes: Miért éppen a dráma? | 111 |
Bognár Anikó: Mozgáskultúra- és tánctanítás gyerekeknek | 112 |
Kaposvári Gyöngyi: Kreatív irodalomórák Szolnokon | 113 |
Csalog Judit: Iróműhely gyerekeknek | 113 |
Sándor Edit: Látás - láttatás (Egy vizuális kísérletről) | 114 |
Csernák Árpád: "Hagyjátok megérni a gyermekort a gyermekben!" | 114 |
Eszik Zoltán: Az ellentmondások ellentmondásai | 115 |
Szűcs Imre: Közelebb az igazsághoz | 115 |
Közoktatás- és közművelődéstörténeti pályázati felhívás | 116 |
1984/2 | |
Heit Gábor: Mozaikok egy tanyás mezőváros szellemi életéről | 116 |
Gondos Anna - Hegyesi Gábor: Preventív családgondozás | 117 |
B. Talyigás Katalin - Hegyesi Gábor: Tervezet a social worker-képzésről | 118 |
Bognár Gábor - Telkes József: Elváltaknak a válásról: mentálhigiénés munka közművelődési formában | 118 |
Felméry György: Szexuálterápia kezdő fokon - avagy reflexiók népművelő szemmel | 119 |
Szász Éva: Játékos angol nyelvtanítás kisgyerekeknek | 119 |
R. G. Chambers: A Cambridge-i Chasterton Művelődési Központ | 120 |
1984/3 | |
Dienes Valéria: Hang és mozdulat | 120 |
Gereben Ferenc - Nagy Attila: Nemi szerepek és olvasási szokások | 121 |
Kamarás István: Regényhősök észlelése és értelmezése | 122 |
Gergely András: Vlaóságirodalom - irodalmi valóság (Olvasói befogadásvizsgálat Asperján György: Vészkijáratbejárat című regényéről) | 123 |
Lázár Guy: A nyugati tömegkultúra hazai recepciója és az ideológia | 124 |
Szekeres Péter: A filmművészeti érték társadalmi meghatározottsága ("Minden idők nagy filmjei") | 124 |
Jánosi György: A szórakozás és a társadalmi előítéletek | 125 |
Durkó Mátyás: Tanuló felnőttek szabadidő-strukturája | 126 |
1984/4 | |
Szekfű András: A kábeltelevízió társadalompolitikai háttere | 126 |
Kormos Sándor: Az információ helye és szerepe a közművelődés irányításában | 127 |
Zelnik József: Tanmese a befőttesüvegről | 128 |
Varga Csaba: Egy helyi reform | 128 |
Kamarás István: Mi mindenről kell tudnia egy kisvárosi könyvtár(os)nak? | 129 |
Ambrus Péter: Kommunikáció a dzsumbujban | 129 |
Mátyus Aliz: Pusztafalu - fejlődés- és leépüléstörténet | 130 |
Kovalcsik József: A közösségi művelődés szintereiről (Előzmények, lehetőségek) | 130 |
Czigler Róbert: A magyar Kommunista Párt közművelődési törekvései a falvakban 1945-ben | 131 |
1984/5 | |
Jacques Maquet: Bevezetés az esztétikai antropológiába | 132 |
Perneczky Géza: A korszak mint műalkotás | 133 |
Richard Schechner: A rituálétól a színházig és vissza: a hatékonyság/eredményesség-szórakoztatás kettősség struktúrája és folyamata I. rész | 134 |
Hollós János: Kultúra és film | 135 |
Csörsz Klára: Levél az olvasótáborokról | 135 |
Kamarás István: Olvasási magatartás és olvasói stratégia (A Mester és Margarita befogadása vizsgálatának tükrében) | 136 |
1984/6 | |
Richard Schechner: A rituálétól a színházig és vissza: a hatékonyság/eredményesség-szórakoztatás kettősség struktúrája és folyamata II. rész | 136 |
Honti Katalin: Új színházi működési modellek (Javaslatok és ötletek) | 137 |
Heltai Gyöngyi: Két jelentős kaposvári előadás | 138 |
Forray R. Katalin: Az általános iskolai kudarc társadalmi-területi tényezői | 139 |
Izinger Anna: Mezőhegyes - egy sajátos modell az időben | 140 |
Betűrendes mutató (I-II. kötet) | 145 |
Tematikus mutató (I-II. kötet) | 163 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.