I. kötet | |
1979/1 | |
Dr. Józsa Péter, kandidátus | 15 |
Józsa Péter: A jelentés és a társadalmi kommunikáció | 15 |
Kapitány Ágnes: | |
Kapitány Gábor: Az esztétikai alkotó megismerés alapelemei | 18 |
Halász László: Az irodalmi mű befogadása mint információ-feldolgozás | 19 |
Lőrincz Judit: Egy József Attila-vers fogadtatásáról | 20 |
V. Kulcsár Júlia: Könyvterjesztés a Csepel Művekben | 21 |
Regős János: A Ludas Matyi karikaturái az USA-ról (1967 és 1977) | 22 |
Rubovszky Kálmán: A képregény mint metaszövetség néhány aspektusa | 23 |
Balipap Ferenc: Irodalom a képernyőn | 23 |
B. Raffai Margit: Gondolatok a vizuális kultura társadalmi feltételrendszeréről | 24 |
1979/2-3 | |
Vitányi Iván: Programjavaslat a művelődési otthonok munkájának fejlesztésére (A Népművelési Intézet munkaanyaga) | 25 |
Koncz Gábor: Kutatási kérdések és a tervezés | 28 |
Dr. Cravero Róbert: | |
Pál Endre: A művelődés tervezése és az igényelt kutatások | 29 |
Monigl István: A távlati tervezés és a kulturatervezés kapcsolatai | 30 |
Kozma Tamás: A kulturális szféra távlati tervezését segítő kutatások az MTA Pedagógiai Kutató Csoportjában | 33 |
Kuti Éva: A kulturális ráfordítás- és eredményadatok nemzetközi összehasonlításának módszertani problémái | 35 |
Bokor Béla: Kulturális modell-tervezet (Az ujpetrei gazdasági térség új közművelődési rendszere) | 37 |
Szász János: Deszk község szerb nemzetiségi kulturájáról | 38 |
Koppány Márton: Válogatás Csehszlovákia, Jugoszlávia, Románia magyar nyelvű kulturális sajtójából | 40 |
Vészi János: Tanulmányuton Bulgáriában (A bolgár közművelődés) | 41 |
Deme Tamás: Az esztétikai-művészeti nevelés és közművelődés Franciaországban | 43 |
Válogatott bibliográfia az 1978-ban megjelent közművelődési tárgyu cikkekből (összeállította: Ernszt Árpád) | 47 |
1979/4 | |
Horváth Margit: Közművelődés szakos első éves hallgatók pályaindítékai és aspirációi | 51 |
Lipp Tamás: "A gondolkodó ember hatalom" | 53 |
Benkő Éva: Népművelők útközben | 54 |
Vercseg Ilona: Klubtörténet | 56 |
Zsatkovits Edit: Fiatal üzemi újságírók | 57 |
Kamarás István: Kipiheni a katarzist? | 59 |
Vitányi Iván: Szabadidő, rekreáció, közművelődés az Egyesült Államokban | 61 |
Sz. Tóth János: Ismerkedés a holland felnőttneveléssel | 62 |
Sz . Fodor Katalin: A norvég felnőttnevelési törvényről | 64 |
1980/1 | |
Bujdosó Dezső: Érték és kultura | 69 |
Thomas Metscher: Kultura és humanitás - megjegyzések egy dialektikus kulturafogalomhoz | 70 |
B. Vörös Gizella: Válaszolási mód és értékrendszer | 72 |
Fonyó Ilona: Jellemző nyelvi mozzanatok Budapesten dolgozó szakmunkások beszédében | 73 |
Mátyus Aliz: Egy falu három generációja | 74 |
Hosszú Lajos: Meseképzés - világkép | 75 |
Ernszt Árpád: Válogatott bibliográfia az 1979. januártól szeptemberig megjelent közművelődési tárgyu cikkekből | 76 |
1980/2 | |
Deme Tamás: Roland Barthes 1915-1980 | 77 |
Roland Barthes: A mitosz napjainkban | 77 |
Hernádi Miklós: Ünnep és közösség | 77 |
Tomka Miklós: A kultura piacán | 79 |
Deme Tamás: A pedagógia nyomorúsága | 80 |
Gereben Ferenc: Olvasás Magyarországon az 1960-as, 70-es években | 81 |
Szekeres Péter: Népművelő a filmen és a nézőtéren (Az Ékezet c. film közönségvizsgálata) | 81 |
Benza Béla: | |
Debreczy Etelka: Gondolatok a zene befogadásának lélektanáról | 83 |
Szemere Anna: Az Auróra-kör története (Egy vidéki kulturegylet a század első felében) | 84 |
Bárdos Judit: Az orosz formalisták és a film | 85 |
Sz. Fodor Katalin: Művelődés az utcán (Utiélmények Egyiptomból) | 85 |
1980/3 | |
Fényes Imre: A gondolkodás fejlődése | 86 |
Sz. Tóth János: Mindennapi élet - megismerés - művelődés (Hipotikus vázlat) | 87 |
Durkó Mátyás: A felnőttnevelés funkciói az egyén szocializációjában | 88 |
Paul Lengrad: A felnőttoktatás szükségletei a permanens nevelés keretein belül | 89 |
Tichy József: Üzemi oktatás - munkahelyi művelődés | 90 |
Révész Sándor: | |
Varga Viktor: Kísérleti foglalkozások egy deviáns csoportban | 91 |
Sz. Tóth János: Felnőttnevelési kísérletek | 92 |
Fábián Judit: | |
Bartha Zsuzsa: | |
Dán Zsuzsa: Anyanyelvi készség és önismeret | 93 |
Az UNESCO ajánlása a felnőttnevelésről 1976, Nairobi (Részletek) | 94 |
Harangi László: A dán felnőttnevelés rendszere | 94 |
Mándoki Rózsa: A jugoszláv felnőttoktatás fejlődése és időszerű kérdései | 95 |
1980/4 | |
Tosics Iván: | 96 |
Elek Sándor: Települési hátrányok | 96 |
Havas Gábor: Ibafa | 98 |
Lengyel Gabriella: Települési és társadalmi különbségek egy falusi cigányközösségben | 99 |
Pethő László: Tanyasi családok | 100 |
Sipos Zsuzsanna: Gondolatok Márkus István Nagykőrös-szociográfiájához | 101 |
Ambrus Péter: Dzsumbuj | 102 |
Győri Péter: Szegregáció a budapesti telepeken | 103 |
Mátyus Alíz: Egyik helyről a másikra | 104 |
Kőbányai János: A "csöves kérdés" | 105 |
Bálint B. András: Gyál | 106 |
J. Berger - J. Mohr: A hetedik ember | 106 |
J. Berger - J. Mohr: A hetedik ember (Részletek) | 106 |
1980/5 | |
Kazincbarcika után (Az amatőr színjátszásról beszélget Regős János és Szász János) | 107 |
Debreczeni Tibor: Folklór ihletésű színjátékok leírása (Dramaturgiai tapasztalatok) | 108 |
Ascher Tamás és Gero Troike beszélget | 109 |
Ráth Zsolt: A peszeudo a színházban (Pauer Gyula díszletei az Állami Áruházhoz) | 110 |
Regős János: "Iszapon lépked az ember" (Egy társulat hattyudala) | 110 |
Veres Katalin: Színházi befogadásvizsgálat egy munkáscsoportnál | 111 |
Mátyus Alíz: Vidám Parkban | 112 |
Kőbányai János. Beat-ünnep után | 113 |
Thoma László: Az eladott punk (Egy manipulációs folyamat stratégiája) | 114 |
Ernszt Árpád: Válogatott bibliográfia az 1979. októbertől decemberig megjelent közművelődési tárgyu cikkekből | 115 |
1980/6 | |
Vizuális kultura - vizuális művészetek (Az MTA Vizuális Kultura Kutató Bizottságának vitaanyagából) Németh Lajos bevezetője, Attalai János, Beke László, Horányi Özséb, Kunt Ernő, Miklós Pál hozzászólásai | 116 |
Deme Tamás: A látás minősége és nevelése | 119 |
Jadranka Damjanov - Dubravka Janda - Marcel Bacic: Vizuális nyelv és nevelés | 121 |
Szabó M. László: Vizuális alkotótelepek módszertani tapasztalatai | 123 |
Mezei Ottó: Jaschik Álmos grafikai tervezőiskolája | 125 |
Poór Ferenc - Wacha Imre: Képmagnetofon alkalmazása a felnőttek előadói készségének fejlesztésében | 126 |
Jánaky István: Építészeti kultura | 127 |
S. Nagy Katalin: Közterek | 128 |
Szilágyi Erzsébet: A Hódmezővásárhelyi Őszi Tárlatok fogadtatására | 128 |
V. M. Petrov - N. E. Prjanyisnyikov: Az aranymetszés formarendje | 130 |
1981/1 | |
Király Jenő: A szórakozás | 133 |
Fekete György: A szabadidő és a tárgyak szabadsága | 134 |
Kísérleti tematikus anyagok | 135 |
W. F. Haug: Áruesztétika és tömegkultúra (Elméleti vázlattan) | 135 |
Tibori Tímea: Szórakoztatás kérdő- és felkiáltójelekkel | 136 |
Kiszely Márta: Vázlat a kommerszről | 137 |
J. Dumazedier: Szabadidő-problémák | 137 |
Kamarás István: Értékes-e a deviáns? | 138 |
Pelle János: Gondolatok a humán értelmiségről | 139 |
Bartos Éva: A nők és a könyv | 140 |
Andrássy Mária - Andrássy László: A sportérdeklődés alakulásának összetevői (Mikrovizsgálat vívók, ökölvívók, cselgáncsozók körében) | 141 |
S. Mennel: Kulturális politika és társadalmi modellek | 141 |
Vita a települési hátrányokról (Részletek az 1980. október 20-án lapunk által rendezett ankét hozzászólásaiból) | 142 |
1981/2 | |
A kreativitásra nevelés hazai hagyományai (Közreadja: Hollós Róbertné) | 144 |
Deme Tamás: Autodidaxis - esély az iskola demokratizálására | 145 |
Bujdosó Dezső: Gondolatok a Műveltségkép az ezredfordulón c. kötetről | 146 |
Sz. Tóth János: A gazdaság műveltségi meghatározottsága és a felnőttoktatási stratégia | 147 |
M. Elmandjra: A kultúra mint a fejlődés mozgatója (P. Drouin interjúja) | 148 |
F. Vankó Ildikó - Talyigás Katalin: Szakmai gyakorlat új módszerekkel | 149 |
Sántha Pál: Az iskolák és a közművelődési intézmények közötti együttműködés a diákelvárások tükrében | 150 |
Bókay Antal: Irodalomtudomány - irodalomtanítás | 151 |
Erdélyi Pál: A tanítási zavarokról | 153 |
Józsa Péterné: A magyar gyermekvédelem történetének, valamint mai szervezeti felépítésének és rendtartásának néhány kérdése | 154 |
Udvardi Lakos Endre: A CEMEA népművelőképző munkája | 155 |
1981/3 | |
Halász László: Három rendhagyó könyv örökös sikere | 156 |
Király Jenő: A kalandfilm mint western | 157 |
S. Nagy Katalin: Fotó és köművelődés | 158 |
Párczer Ferenc: Túl a poszteren | 159 |
R. Pine: A kultura demokratizálásának új útjai Nyugat-Európában | 159 |
V. M. Mezsujev: Kultúra és történelem (Szemelvények) | 160 |
E. Sz. Markarjan: A kulturelmélet a társadalomtudományok rendszerében | 162 |
M. Czerwinski: A "kultura" terminusról | 164 |
Robin Gray - Mary Hughes: A nők számára szervezett felnőttnevelési programok | 164 |
Demokratizálja-e az egyetemet a permanens oktatás? | 165 |
P. Morvan: A számítógépes művészet fejlődése | 165 |
1981/4 | |
Szász János: Beszélgetés Jannisz Ritszosszal | 166 |
Bisztray György: Diees Valéria a táncról | 167 |
Deme Tamás: Terpszichoré meg a lélek combhajlata | 167 |
Molnár István: Részletek a Magyar tánctechnika bevezetőjéből | 168 |
Takács László: A játék és a tánc szemlélete az indiai gondolkodásban | 169 |
Papp Oszkár: Népi kultúra - avantgard (A Muharay együttesről) | 173 |
Beszélgetés Jancsó Miklóssal (Készítette: Tasi József) | 174 |
Szász János: Beszélgetés Martin Györggyel az új folklórhullám és néptáncmozgalom előzményeiről | 175 |
Molnár János: A néptánc helye és szerepe a közművelődésben | 177 |
Szász János: Beszélgetés Balogh Edgárral a nemzetiségi lét és a folklórmozgalom kapcsolatáról | 178 |
Szász János: Beszélgetés Bartoss Györggyel az Anyanyelvi Konferencia Védnöksége rendezvényeiről | 178 |
1981/5 | |
Berki Sándor: Munkások és automatizáció | 179 |
Kapitány Ágnes - Kapitány Gábor: "Egyedül mit tehetnék?" | 181 |
László-Bencsik Sándor: Süss fel nap! (Egy szocialista brigád krónikájából) | 181 |
Lipp Márta: Állandóság és változás (Történelmileg kialakult minták a különböző családtípusok élőkulturájáról) | 182 |
Mátyus Alíz: Lakodalmig tartó vadászat | 183 |
Niedermüller Péter: Térformák és tárhasználati szabályok a falusi kultúrában | 184 |
Gergely Katalin: A paraszti öltözködés és a divat | 184 |
Bálint B. András: "Láttam a világ nyomorúságát, de nem láttam a kiutat" (Adventisták) | 185 |
Boszorkányok pedig nincsenek (Részletek Hegyi Imre - Kovalik Márta - Varsányi Gyula rádióműsorából) | 186 |
1981/6 | |
Andor Mihály - Hidy Péter: A művelődéspolitika és a településfejlesztési politika célszerű kapcsolatrendszere | 187 |
Litauszki Tibor. Eredményesség a művelődési otthonban | 188 |
Diósi Pál - Fischer György: Ifjúsági klub - halmaz vagy közösség? | 189 |
Sz. Tóth János. Szervezet, értelmiségi szerep és kulturaközvetítés | 189 |
Szász János: Közösségek, értelmiségiek, apparátusok | 190 |
Földiák András: Mire megyünk együtt? (Javaslat az integrált intézmények tartalmi kibontakozásának segítésére) | 191 |
Vercseg Ilona: Hat népművelő portré | 192 |
Kamarás István: Woland fogadtatása Magyarországon | 192 |
Heit Gábor - Lőrincz Judit: Közelkép közművelődési könyvtárainkról | 193 |
Betűrendes mutató | 197 |
Tematikus mutató | 215 |
II. kötet | |
1982/1-2 | |
Vitányi Iván: Szellemi életünk fejlődésénektendenciái | 15 |
Szalay László - Horváth Margit: Nevelés a hivatásra (A Szombathelyi Tanárképző Főiskolán folyó népművelőképzésről) | 16 |
Durkó Mátyás: Hagyomány - folyamatos korszerűsítés - perspektívák (Egyetemi népművelési képzés a KLTE-n) | 18 |
Lendvai Ernő: Hol a színpad, kint-e vagy bent? | 19 |
Tokaji András: A társas énektől a karénekig (A nyilvános kollektív ének fejlődésének vázlata) | 20 |
Dobszay László: Jelenkori művelődési áramlatok a hazai egyházzene tükrében | 21 |
Sági Mária: A zenei generatív készségek kísérleti vizsgálata (Tézisek) | 22 |
Ujfalussy József: Sági Mária kandidátusi értekezéséhez (Opponensi vélemény) | 23 |
Koncz Gábor: A magyar zenekultura statisztikai elemzése 1960-1980) | 23 |
Deme Tamás: Zenei hiánygazdaság a pedagógiában | 24 |
Joób Árpád: A zenei történés iránti érzékenység fejlesztése az általános iskola 1-2. osztályában (részlet) | 25 |
Balázs Endre: Népszokások, népi hangszerek tanítása | 26 |
Farkas Mária: Gondolatok a hazai és külföldi zeneoktatásról | 27 |
Till Ottó: Áldialógus a zenepedagógiáról | 27 |
Pécsi Géza: Zenei nevelés a szakmunkásképzőben | 28 |
Strém Kálmán: A zenei nevelés lehetőségei a szakmunkásképző intézetekben | 29 |
Dimény Judit: Hang-játék (Amíg egy rádióműsorból könyv születik) | 30 |
Benza Béla - Debreczy Etelka: Egy zenepszichológiai kísérlet margójára | 31 |
Lévai Júlia: Egy elkallódott forradalom után | 31 |
Beszélgetés Koncz Zsuzsával (Készítette: Deme Tamás) | 32 |
1982/3 | |
Dr. Schnell Endre: A pszichoszomatikus medicina elméleti modelljei | 33 |
Oláh Andor: Az orvostudomány jövője a világ-kultúra fejlődésperspektivájában | 34 |
Sz. Fodor Katalin: Pszichokultúra (Tények, tapasztalatok, kísérletek a pszichológia és közművelődés határterületéről) | 35 |
Bartos Éva: Irodalmi művek felhasználása alkoholbetegek gyógyításában | 36 |
Gerevich József: Alternatív kiállítások (Adalékok a "pszichopatológiai művészet" kérdéséhez) | 37 |
Lükő Gábor: Az eleven képek | 38 |
Ágh Attila: Egyenlőtlen fejlődés és nemzeti kultúra a harmadik világban | 38 |
Pelle János: Vázlat a középszintű szellemi dolgozókról | 40 |
1982/4 | |
Kiss Tamás: Klebelsberg ideológiája és szervezőmunkája beszédei, cikkei tükrében | 41 |
Harsányi István: A Magyar Népi Művelődési Intézet (Történeti áttekintés és dokumentumok) | 42 |
Sz. Tóth János: Előterjesztés és javaslatok a közművelődési vállalkozások kibontakoztatására | 43 |
B. Gelencsér Katalin: Az Eötvös Loránd Tudományegyetemen folyó népművelési szakemberképzés feladatainak változása 1961-1981 között | 44 |
Kísérletek tapasztalatai az 1981/82-es tanévben. Talyigás Katalin: Szakmunkástanulók között egyetemi hallgatókkal. F. Vankó Ildikó: Gimnazisták és egyetemisták baráti kör | 45 |
Ágh Attila: Egyenlőtlen fejlődés és nemzeti kultúra a harmadik világban II. | 46 |
1982/5 | |
David Gross: Löwenthal, Adorno, Barthers: A populáris kultúra három szempontból | 47 |
Király Jenő: A magányos közönség | 48 |
Tomka Miklós: Életfordulók ünneplése a szocialista országokban | 50 |
D. Hoffmann Márta - Szilágyi Erzsébet: Az ünnep-identitásról | 51 |
Jakab Zoltán: Társadalmi ünnepek és ünnepi érzület - a hetvenes évek elején | 52 |
Bálint Éva: 5-6 évesek az ünnepről | 52 |
S. Nagy Katalin: Az ajándéktárgyakról | 53 |
Breuer János: Megjegyzések Koncz Gábor tanulmányához | 54 |
M. A.: Gelencsér Katalin tanulmányához | 54 |
1982/6 | |
Kormos Sándor: A rendszerelméletű elemzés helye és szerepe a közművelődés irányításában | 54 |
Sz. Tóth János: Kultúra és demokrácia, kultúrális jogok, a kultúrális életben való részvétel | 55 |
Dr. Huller Gyula: A mozgalmak szerepe a művelődésben | 56 |
Nyilas György: Tézisek a népművelői foglalkozásról | 56 |
Szász János: Kettős struktúra és klubmozgalom | 57 |
Albert József: Érdekviszonyok egy ifjúsági klubban | 58 |
Varga Tamás: Népművelők a "nyitott házakról" (Interju-részletek) | 58 |
Bánlaky Pál: A közösségek alakulása | 59 |
J. E. Berendt: Hogyan tovább? | 60 |
Turi Gábor: A jazz a hetvenes években | 60 |
Szigeti Péter: A hiányzó láncszem | 61 |
Malecz Attila: Dzsesszéletünk a számok tükrében | 61 |
1983/1 | |
Turcsány Péter: A gyerekek üzenete | 65 |
Dombyné Szántó Melánia: Föl kell szabadítani a gyerekeket (interju) (Szerkesztette: Pálfi Ágnes) | 66 |
Pőcze Gábor: Az érintkezés tréningje | 66 |
Vargha Balázs: A mese és a tömegkommunikáció | 67 |
Richard Schechner: Az előadás (performance) poétikájához | 67 |
Malecz Attila: Dzsesszéletünk a számok tükrében II. | 68 |
Vitányi Iván: A népművelőképzés ellentmondásai | 69 |
1983/2 | |
Kamarás István: Hogyan veszi a lapot az olvasó, ha Woland osztja? | 70 |
Gereben Ferenc: A mai magyar irodalom helye az olvasói érdeklődés alakulásában | 71 |
Bujdosó Dezső: Álom az iskoláról I. | 72 |
Pelle János: A diplomák inflációja | 73 |
Diósi Pál: Az intézményesült tévutak rendszere | 74 |
Szász János András: Nemzetiségi lét, tudat, közművelődés (I. Országos Nemzetiségi Közművelődési Konferencia) | 75 |
Udvardi Lakos Endre: Mi is az animáció? | 75 |
Andrássy Mária: Művelődési központok Finnországban | 76 |
1983/3 | |
E. Sz. Markarjan: A kulturális tradíció elméletének alapvető problémái | 77 |
Bujdosó Dezső: Álom az iskoláról II. | 78 |
Varga Csaba: A személyes szabadságról (Levél-esszé) | 79 |
Mátyus Aliz: Ki győzi legyőzni? | 79 |
Lőrincz Judit: Az olvasói élményfolyamatról | 80 |
Kamarás István: Utazás egy regényben (A Mester és Margarita befogadási folyamatának vizsgálata gimnazista és tanárjelölt olvasók körében) | 81 |
1983/4 | |
Szemelvények az első olvasótábori kis traktából (1975) (Összeállította: Pálfi Ágnes) | 82 |
Patkó József: A demokrácia iskolája (Az interjut készítette: Turcsány Péter) | 83 |
Csató Károly: Olvasótábor a margón | 83 |
Maróti István: Hozzászólás a Kultura és Közösség olvasótáborokról szervezett beszélgetéséhez | 84 |
Beszélgetés az olvasótáborokról (Baricz Zsolt, Csató Károly, Deme Tamás, Hanák Gábor, Kamarás István, Racskó György, Szabó M. László, Szabols István, Turcsány Péter, Udvardi Lakos Endre, Varga Csaba, Vitányi Iván) | 85 |
Lehúzni a könyökvédőt a fejünkről (Dokumentum-montázs négy értelmiségi olvasótáborról) (Összeállította: Kamarás István) | 86 |
A szervezés hátországa (Beszélgetés Glück Györggyel, a Szabolcs-Szatmár megyei Könyvtár szervezőjével) (Az interjút készítette: Tupcsány Péter) | 87 |
Gregus István: Irodalom az önismeretért (Olvasótábori tapasztalatok) | 87 |
László Endre: Dobozban a világ? | 88 |
Szabó M. László: Emlékmű - műemlék - emlék (Szituációgyakorlat) | 88 |
Marschall Miklós: Gondolatok a gazdaság és a művelődés néhány összefüggéséről két könyv nyomán | 88 |
1983/5 | |
Papp Oszkár: A felszabadulás művészete I. (Vázlat és emlékezés) | 89 |
Deák Zsuzsa - Saródy Éva: Az oktatási, tudományos, közművelődési felsőfokú végzettségűek néhány demográfiai, foglalkozási jellemzője és a pedagóguspálya | 91 |
Dr. Arany Éva: A lengyel oktatási rendszer fejlődésének főbb tendenciái (1944-1982) | 92 |
Martin Kramar: Az általános iskolai tanárok képzése a Szlovák Szocialista Köztársaságban | 93 |
Dr. G. Berger: A kötelező iskolai pedagógusképzés Ausztriában | 93 |
Dr. Gáborjáni Péter: Audiovizuális studió a felsőoktatásban | 94 |
Balogh Béla: Iskolavilágításról - új megvilágításban | 94 |
Jánosi György: A kellemesség szükséglete mint a szórakozás kialakulásának szubjektív feltétele | 95 |
Királyi Jenő: A tömegművészet a társadalmi kommunikációban I. | 96 |
Hadas Miklós: Kun Béla téri gyertyák (Két popzeneszám értékelemzése) | 97 |
1983/6 | |
Magyar Úttörők Szövetsége: Felhívás kutatási pályázatra (Elfogadta az Országos Elnökség 1983. május 18-án) | 98 |
Papp Oszkár: A felszabadulás művészete II. (Vázlat és emlékezés) | 98 |
Király Jenő: A tömegművészet a társadalmi kommunikációban II. | 99 |
Sz. Kiss Csaba: Tudományos könyvtár kontra városi nyilvános könyvtár (A funkcionális többarcúság értelmezésének zavarai a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár történetében) | 100 |
Heit Gábor: Mit vártak a környék lakói a BMK könyvtárától? | 101 |
Eszik Zoltán: Szakmai és társadalmi tényezők szerepe az integrált alapellátó intézmények (általános művelődési központok) vezetésében | 102 |
Répássy Helga - Vámos Dóra: A komplex intézmények gazdasági számításának néhány problémája | 102 |
Lovas Tünde: A középiskolai klubok lehetősége és valósága | 103 |
Ágh Attila: A nemzeti és a nyugati kultúrák konfliktusa a harmadik világban | 104 |
Dr. J. Katus: Felvilágosítás: a holland társadalmi kommunikáció egyik formája | 105 |
1984/1 | |
Szász János András: Martin György (1982-1983) | 109 |
Deme Tamás: Keresztöltés (Egy képességfejlesztő komplex tanfolyam anatómiája) | 109 |
Szabó M. László: Elemvariációs vizuális játékok | 110 |
Orosz Erzsébet: Egy zenei képességfejlesztő tanfolyam | 111 |
Pálfi Ágnes: Miért éppen a dráma? | 111 |
Bognár Anikó: Mozgáskultúra- és tánctanítás gyerekeknek | 112 |
Kaposvári Gyöngyi: Kreatív irodalomórák Szolnokon | 113 |
Csalog Judit: Iróműhely gyerekeknek | 113 |
Sándor Edit: Látás - láttatás (Egy vizuális kísérletről) | 114 |
Csernák Árpád: "Hagyjátok megérni a gyermekort a gyermekben!" | 114 |
Eszik Zoltán: Az ellentmondások ellentmondásai | 115 |
Szűcs Imre: Közelebb az igazsághoz | 115 |
Közoktatás- és közművelődéstörténeti pályázati felhívás | 116 |
1984/2 | |
Heit Gábor: Mozaikok egy tanyás mezőváros szellemi életéről | 116 |
Gondos Anna - Hegyesi Gábor: Preventív családgondozás | 117 |
B. Talyigás Katalin - Hegyesi Gábor: Tervezet a social worker-képzésről | 118 |
Bognár Gábor - Telkes József: Elváltaknak a válásról: mentálhigiénés munka közművelődési formában | 118 |
Felméry György: Szexuálterápia kezdő fokon - avagy reflexiók népművelő szemmel | 119 |
Szász Éva: Játékos angol nyelvtanítás kisgyerekeknek | 119 |
R. G. Chambers: A Cambridge-i Chasterton Művelődési Központ | 120 |
1984/3 | |
Dienes Valéria: Hang és mozdulat | 120 |
Gereben Ferenc - Nagy Attila: Nemi szerepek és olvasási szokások | 121 |
Kamarás István: Regényhősök észlelése és értelmezése | 122 |
Gergely András: Vlaóságirodalom - irodalmi valóság (Olvasói befogadásvizsgálat Asperján György: Vészkijáratbejárat című regényéről) | 123 |
Lázár Guy: A nyugati tömegkultúra hazai recepciója és az ideológia | 124 |
Szekeres Péter: A filmművészeti érték társadalmi meghatározottsága ("Minden idők nagy filmjei") | 124 |
Jánosi György: A szórakozás és a társadalmi előítéletek | 125 |
Durkó Mátyás: Tanuló felnőttek szabadidő-strukturája | 126 |
1984/4 | |
Szekfű András: A kábeltelevízió társadalompolitikai háttere | 126 |
Kormos Sándor: Az információ helye és szerepe a közművelődés irányításában | 127 |
Zelnik József: Tanmese a befőttesüvegről | 128 |
Varga Csaba: Egy helyi reform | 128 |
Kamarás István: Mi mindenről kell tudnia egy kisvárosi könyvtár(os)nak? | 129 |
Ambrus Péter: Kommunikáció a dzsumbujban | 129 |
Mátyus Aliz: Pusztafalu - fejlődés- és leépüléstörténet | 130 |
Kovalcsik József: A közösségi művelődés szintereiről (Előzmények, lehetőségek) | 130 |
Czigler Róbert: A magyar Kommunista Párt közművelődési törekvései a falvakban 1945-ben | 131 |
1984/5 | |
Jacques Maquet: Bevezetés az esztétikai antropológiába | 132 |
Perneczky Géza: A korszak mint műalkotás | 133 |
Richard Schechner: A rituálétól a színházig és vissza: a hatékonyság/eredményesség-szórakoztatás kettősség struktúrája és folyamata I. rész | 134 |
Hollós János: Kultúra és film | 135 |
Csörsz Klára: Levél az olvasótáborokról | 135 |
Kamarás István: Olvasási magatartás és olvasói stratégia (A Mester és Margarita befogadása vizsgálatának tükrében) | 136 |
1984/6 | |
Richard Schechner: A rituálétól a színházig és vissza: a hatékonyság/eredményesség-szórakoztatás kettősség struktúrája és folyamata II. rész | 136 |
Honti Katalin: Új színházi működési modellek (Javaslatok és ötletek) | 137 |
Heltai Gyöngyi: Két jelentős kaposvári előadás | 138 |
Forray R. Katalin: Az általános iskolai kudarc társadalmi-területi tényezői | 139 |
Izinger Anna: Mezőhegyes - egy sajátos modell az időben | 140 |
Betűrendes mutató (I-II. kötet) | 145 |
Tematikus mutató (I-II. kötet) | 163 |