1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kreativitás és fejlesztésének lehetőségei az általános iskolában

Kézirat/Hallgatói segédlet

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar Neveléstudományi Tanszék
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 154 oldal
Sorozatcím: Pedagógiai stúdium
Kötetszám: 18
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 400 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az utóbbi évtizedekben - nálunk kb. másfél évtizede - egyre több kutató fordul a kreativitás különböző kérdéseinek kutatása felé. A téma iránti érdeklődés teljes mértékben indokolt: az alkotó... Tovább

Előszó

Az utóbbi évtizedekben - nálunk kb. másfél évtizede - egyre több kutató fordul a kreativitás különböző kérdéseinek kutatása felé. A téma iránti érdeklődés teljes mértékben indokolt: az alkotó személyiség, az alkotó gondolkodást az alkotó képességek összetevőinek, természetének, fejlesztésének kérdéseiről esik ebben szó, ezek pedig igen nagy jelentőségű kérdések.
Történetileg szemlélve a kreativitás kutatása egy konkrét esemény kapcsán került a figyelem középpontjába. 1957-ben a Szovjetunióban az első szputnyik fellövése, illetve az ennek nyomán keletkezett pánik, a lemaradástól való félelem váltotta ki az Amerikai Egyesült Államokban. Úgy gondolták, hogy ha nem találják meg a gyors felzárkózáshoz vezető legcélszerűbb utat, akkor végérvényesen lemaradnak a Szovjetunió mögött. Sok egyéb mellett a felzárkózás egyik lehetséges eszközét abban látták, hogy az alkotás képességét kibontakoztassák tömeges méretekben. Ehhez arra volt szükség, hogy nagy erővel kutassák az alkotó gondolkodás, az alkotó személyiség sajátosságait és nevelésének feltételeit. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
1. fejezet: A kreativitás lényege ás mérése 7
1.1. A kreativitás fogalma 7
1.2.1. A kreatív személyiség tulajdonságai és képességei 14
1.2.2. A kreatív folyamat sajátosságai 19
1.2.3. A kreatív produktum jellegzetességei 21
1.3. A kreativitás kutatásának módszere, a kreativitás-tesztek 23
2. fejezet: A kreativitás fejlesztésének lehetőségei az iskolában 32
2.1. Rövid áttekintés a hazai kreativitáskutatásokról 34
2.2. Az egyes tantárgyak tanításában rejlő kreativitásfejlesztő lehetőségek 51
2.2.1. A matematika 51
2.2.2. A nyelvek 57
2.2.3. A természettudományok 59
2.2.4. A társadalomtudományok 62
2.2.5. Technikai, műszaki nevelés 65
2.2.6. Művészeti tárgyak', művészeti nevelés 67
2.3. A nevelés légköre 69
2.4. A munka szerepe a kreativitás fejlesztésében 83
2.5. A közösségi nevelés és a kreativitás összefüggése 97
2.6. A kreativitást fejlesztő speciális eljárások 119
Idegen szavak jelentése és szakkifejezések magyarázata 129
Irodalomjegyzék 137
Tartalomjegyzék 153

S. dr. Gergencsik Eszter

S. dr. Gergencsik Eszter műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: S. dr. Gergencsik Eszter könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem