kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 207 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Dr. Széchy Éva szerző által dedikált példány. Tankönyvi szám: 52418. Kihajtható melléklettel. |
Szarka József: Előszó | 5 |
Bevezető | 9 |
A tanulóközösség szocialista formálásának társadalmi és pedagógiai alapjai | 15 |
A kommunista kollektivizmus - a következetes közösségi nevelés társadalmi és eszmei alapjai | 15 |
A szocialista közösségi nevelés alapvető pedagógia elvei és törvényszerűségei | 21 |
Az iskolai közösségi nevelés történeti fejlődésének néhány tanulsága | 37 |
A közösségi nevelés előzményei | 37 |
A szocialista tanulóközösségi nevelés fejlődésének elvi tanulságai | 49 |
Szocialista közösségi nevelés a kapitalizmus körülményei között | 49 |
A szocialista iskola közösségi nevelésének első tapasztalatai | 59 |
A jobb tanulmányi munkáért! | 74 |
Új területeket hódít a szocialista tanulóközösségi nevelés rendszere | 80 |
Ellentmondások és visszahúzó hatások a szocialista közösségi nevelés fejlődésében | 88 |
A középiskolai tanulóközösségek nevelésének új vonásai | 97 |
A szocialista világrendszer fejlődése és a középiskolai tanulóközösségek | 97 |
Az iskolaközösség részvétele a tanulók erkölcsi-politikai nevelésében | 109 |
A hagyományos módszerek korszerűsödése | 112 |
Közelebb a felnőtt társadalom életéhez | 115 |
A tanulói brigád | 119 |
Előkészítés a társadalom önigazgatására | 130 |
Harcban a magasabb színvonalú tudásért | 136 |
A tanulóközösségek szerepe az iskolai oktatásban | 137 |
Elmélyedés a tudományban, felkészülés az élethivatásra | 141 |
A szabad idő szervezése | 150 |
Az esztétikai és testi nevelés új, öntevékeny formáiról | 153 |
A középiskolások klubjai és üdülőtáborai | 158 |
A tanulói önkormányzat korszerű formái | 163 |
A tanulóközösség részvétele az iskolai élet ügyeinek intézésében | 165 |
Az önkormányzat korszerű formáinak problémái | 168 |
A tanulóközösség fejlesztésének néhány időszerű pedagógiai problémája | 181 |
A pedagógiai irányítás fejlettebb módszeréről | 181 |
A fokozatosság - a tanulóközösség egészséges fejlesztésének feltétele | 188 |
A személyiség nevelésének problémái a közösségben | 194 |
A társadalmi tényező, a szülői ház mozgósítása | 197 |
Néhány záró megjegyzés | 201 |