1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A közösségi nevelés útjai a középiskolában

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 207 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52418. Kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

E tanulmány egy magyar pedagógus aspiráns több éves szovjetunióbeli kutatásainak és ott megvédett kandidátusi értekezésének alapanyaga. A szerző elsősorban két területen törekszik gyarapítani az iskolai közösségi nevelés témájához kapcsolódó hazai ismereteinket. Egyrészt igyekszik vázlatosan áttekinteni a tanulók közösségi formálásának legfontosabb történeti tanulságait. Nemcsak a szocialista közösségi pedagógiai fejlődésének periódusait vizsgálja, de visszatekint a közösségi nevelési kisérletek történelmi előzményeire, és bepillant a modern burzsoá pedagógia e vonatkozású megoldásaiba is. Másrészt fő figyelmét azoknak az új vonásoknak, korszerű tapasztalatoknak az összegyüjtésére és elemzésére fordítja, amelyek a 14-18 éves korosztállyal foglalkozó tanulóközösségek nevelésében napjainkban a szocialista világ iskoláiban, mindenekelőtt a szovjet pedagógiában megszületnek, és megkisérel belőlük hazai munkánk számára is jónéhány hasznosítható következtetést, elméleti általánosítást... Tovább

Fülszöveg

E tanulmány egy magyar pedagógus aspiráns több éves szovjetunióbeli kutatásainak és ott megvédett kandidátusi értekezésének alapanyaga. A szerző elsősorban két területen törekszik gyarapítani az iskolai közösségi nevelés témájához kapcsolódó hazai ismereteinket. Egyrészt igyekszik vázlatosan áttekinteni a tanulók közösségi formálásának legfontosabb történeti tanulságait. Nemcsak a szocialista közösségi pedagógiai fejlődésének periódusait vizsgálja, de visszatekint a közösségi nevelési kisérletek történelmi előzményeire, és bepillant a modern burzsoá pedagógia e vonatkozású megoldásaiba is. Másrészt fő figyelmét azoknak az új vonásoknak, korszerű tapasztalatoknak az összegyüjtésére és elemzésére fordítja, amelyek a 14-18 éves korosztállyal foglalkozó tanulóközösségek nevelésében napjainkban a szocialista világ iskoláiban, mindenekelőtt a szovjet pedagógiában megszületnek, és megkisérel belőlük hazai munkánk számára is jónéhány hasznosítható következtetést, elméleti általánosítást levonni.
E Szovjetunióban készült és megvédett magyar tudományos értekezés a szovjet közösségi nevelés történeti fejlődésének és legújabb tapasztalatainak áttekintésével egyben hozzájárul a Nagy Októberi Szocialista Forradalom 50. évfordulójának hazai pedagógiai megemlékezéseihez. Érdeklődést kelthet nemcsak a közösségi neveléssel foglalkozó neveléselméleti kutatók körében, de hasznosítható tanácsokkal szolgál a középiskolai kollégiumi pedagógusok és ifjúsági vezetők számára is. Vissza

Tartalom

Szarka József: Előszó5
Bevezető9
A tanulóközösség szocialista formálásának társadalmi és pedagógiai alapjai15
A kommunista kollektivizmus - a következetes közösségi nevelés társadalmi és eszmei alapjai15
A szocialista közösségi nevelés alapvető pedagógia elvei és törvényszerűségei21
Az iskolai közösségi nevelés történeti fejlődésének néhány tanulsága37
A közösségi nevelés előzményei37
A szocialista tanulóközösségi nevelés fejlődésének elvi tanulságai49
Szocialista közösségi nevelés a kapitalizmus körülményei között49
A szocialista iskola közösségi nevelésének első tapasztalatai59
A jobb tanulmányi munkáért!74
Új területeket hódít a szocialista tanulóközösségi nevelés rendszere80
Ellentmondások és visszahúzó hatások a szocialista közösségi nevelés fejlődésében88
A középiskolai tanulóközösségek nevelésének új vonásai97
A szocialista világrendszer fejlődése és a középiskolai tanulóközösségek97
Az iskolaközösség részvétele a tanulók erkölcsi-politikai nevelésében109
A hagyományos módszerek korszerűsödése112
Közelebb a felnőtt társadalom életéhez115
A tanulói brigád119
Előkészítés a társadalom önigazgatására130
Harcban a magasabb színvonalú tudásért136
A tanulóközösségek szerepe az iskolai oktatásban137
Elmélyedés a tudományban, felkészülés az élethivatásra141
A szabad idő szervezése150
Az esztétikai és testi nevelés új, öntevékeny formáiról153
A középiskolások klubjai és üdülőtáborai158
A tanulói önkormányzat korszerű formái163
A tanulóközösség részvétele az iskolai élet ügyeinek intézésében165
Az önkormányzat korszerű formáinak problémái168
A tanulóközösség fejlesztésének néhány időszerű pedagógiai problémája181
A pedagógiai irányítás fejlettebb módszeréről181
A fokozatosság - a tanulóközösség egészséges fejlesztésének feltétele188
A személyiség nevelésének problémái a közösségben194
A társadalmi tényező, a szülői ház mozgósítása197
Néhány záró megjegyzés201

Dr. Széchy Éva

Dr. Széchy Éva műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Széchy Éva könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem