kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Országos Pedagógiai Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 94 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-681-684-0 |
Előszó | 5 |
A fejlesztés néhány általános kérdése | 7 |
"Értékátszármaztatás" és iskola | 7 |
Súlyponteltolódás a közoktatási rendszer domináns funkcióiban | 7 |
A társadalmi, gazdasági folyamatok és a közoktatás fejlesztése | 9 |
A konkrét ember kibontatkoztatása, mint a nevelés végső célja | 15 |
A közoktatás-fejlesztés fő feladatai, jellemzői és alapelvei | 18 |
Stratégiai feladatok és a fejlesztési stratégia általános jellemzői | 17 |
A közoktatás-fejlesztési tevékenység alapelvei | 18 |
Folyamatos fejlesztés és korrekció | 22 |
Fejlesztési területek és irányok | 31 |
Az iskola tevékenységi tartalmának fejlesztése | 34 |
Tanítás-tanulás | 35 |
A társadalmilag hasznos munka | 49 |
A közéleti-politikai tevékenység | 52 |
Az egészséges életmód kialakítását, a fizikum fejlesztését szolgáló tevékenységek | 55 |
Szabadidős tevékenység | 57 |
Az iskolai szakaszok és belső tartalmuk | 60 |
Az iskola belső szakaszai | 60 |
Az egyes szakaszok belső tartalma | 66 |
Pályaválasztási tanácsadás | 70 |
Javasolható lépések | 71 |
Speciális bánásmódot feltételező gyermekcsoportok | 72 |
Hátrányos helyzetű gyermekcsoportok | 72 |
A gyermekkori tehetségek | 77 |
Nemzetiségi oktatás | 79 |
Javasolható lépések | 80 |
A központi és a középszintű irányítás kapcsolataának alapvető elentmondásai és korszerűsítési irányai | 82 |
Gyakorlati feladatok a központi és középszintű irányítás kapcsolatának korszerűsítésében | 83 |
Az irányítás és az iskola önállósága | 86 |
A fejlesztés személyi feltételei | 89 |
A pedagógusok közérzete | 89 |
A fejlesztés mennyiségi feltételei: személyi normatívák | 90 |
A fejlesztés minőségi igényei: pedagógusképzés és továbbképzés | 91 |