1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A közoktatás fejlesztésének néhány kérdése

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 94 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-681-684-0
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az elkövetkezendő hetekben, hónapokban a magyar pedagógustársadalom újult érdeklődéssel fordul a közoktatás-fejlesztés problémái felé. A tantestületi értekezletek százain ezer és ezer pedagógus... Tovább

Előszó

Az elkövetkezendő hetekben, hónapokban a magyar pedagógustársadalom újult érdeklődéssel fordul a közoktatás-fejlesztés problémái felé. A tantestületi értekezletek százain ezer és ezer pedagógus kollégánk ismerkedik meg a közoktatás perspektíváját, a fejlesztés feladatait hosszú időre meghatározó dokumentummal, a Minisztertanács által 1984. május 10-i ülésén jóváhagyott közoktatási fejlesztési programmal.
az Országos Pedagógiai Intézet gondozásában megjelenő kötet alapvető célja, hogy segítséget nyújtson az iskolák, az egyes pedagógusok számára a további tájékozódáshoz, vitákhoz, beszélgetésekhez és reményeink szerint - a sajátos helyi fejlesztési, innovációs feladatok megfogalmazásához.
Az alábbiakban tárgyal problémakörök és feladatok mellett a közoktatás-fejlesztésnek - mind a központi, mind a területi, mindpedig az egyes intézménynek szintjén - természetesen más lényeges kérdésekkel is szembe kell néznie. Elsősorban a közoktatás-fejlesztés tartalmi, pedagógiai problémáit emeltük ki, bár itt sem törekedtünk, törekedhettünk a teljességre. Természetes, de talán mégsem árt hangsúlyozni, hogy az itt közölt tanulmány nem "hivatalos" és "intézkedéseket" kijelölő koncepció vagy tervezet, hanem szakemberek több-kevésbé koherens elképzelése a közoktatás-fejlesztés egyes problémáiról, feladatairól, amelyet maguk sem tartanak lezártnak és minden vonatkozásban kellően kimunkáltnak. Ez még akkor is - vagy talán éppen ezért is - így van, ha a jelen kötet nagyrészt szövegszerűen is megegyezik azzal a tanulmánnyal, amelyet a Pedagógiai Szemle 1983. évi 11. szám Az OPI közoktatás-fejlesztési koncepciója címmel közölt a szerzők tollából, illetve azzal a munkával, amelyet azonos címmel az OPI saját kiadásában, önálló kötetként korlátozott példányszámban, belső használatra jelentetett meg 1983-ban. Az "OPI közoktatás-fejlesztési koncepciója" - amint ezt a Pedagógiai Szemle a fenti írás közlésekor is jelezte - azóta is vita tárgya. Az eddigi viták eredményeit egyelőre még kevéssé érvényesítettük a jelen kötet szövegében. Ehhez további elemzésekre és munkára van szükség. Ennek ellenére reméljük, hogy munkánk segíteni fogja kollégáinkat mind vitáikban, mind a jövőre vonatkozó feladatok értelmezésében és megfogalmazásában. Vissza

Tartalom

Előszó5
A fejlesztés néhány általános kérdése7
"Értékátszármaztatás" és iskola7
Súlyponteltolódás a közoktatási rendszer domináns funkcióiban7
A társadalmi, gazdasági folyamatok és a közoktatás fejlesztése9
A konkrét ember kibontatkoztatása, mint a nevelés végső célja15
A közoktatás-fejlesztés fő feladatai, jellemzői és alapelvei18
Stratégiai feladatok és a fejlesztési stratégia általános jellemzői17
A közoktatás-fejlesztési tevékenység alapelvei18
Folyamatos fejlesztés és korrekció22
Fejlesztési területek és irányok31
Az iskola tevékenységi tartalmának fejlesztése34
Tanítás-tanulás35
A társadalmilag hasznos munka49
A közéleti-politikai tevékenység52
Az egészséges életmód kialakítását, a fizikum fejlesztését szolgáló tevékenységek55
Szabadidős tevékenység57
Az iskolai szakaszok és belső tartalmuk60
Az iskola belső szakaszai60
Az egyes szakaszok belső tartalma66
Pályaválasztási tanácsadás70
Javasolható lépések71
Speciális bánásmódot feltételező gyermekcsoportok72
Hátrányos helyzetű gyermekcsoportok72
A gyermekkori tehetségek77
Nemzetiségi oktatás79
Javasolható lépések80
A központi és a középszintű irányítás kapcsolataának alapvető elentmondásai és korszerűsítési irányai82
Gyakorlati feladatok a központi és középszintű irányítás kapcsolatának korszerűsítésében83
Az irányítás és az iskola önállósága86
A fejlesztés személyi feltételei89
A pedagógusok közérzete89
A fejlesztés mennyiségi feltételei: személyi normatívák90
A fejlesztés minőségi igényei: pedagógusképzés és továbbképzés91

Szebenyi Péter

Szebenyi Péter műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szebenyi Péter könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A közoktatás fejlesztésének néhány kérdése A közoktatás fejlesztésének néhány kérdése

Könyvtári könyv volt. A borító elszíneződött, foltos.

Állapot: Közepes
980 Ft
780 ,-Ft 20
4 pont kapható
Kosárba